الخميس، 10 مايو 2012

((فضفضة 2))

(( رجل برج الأسد .. والحب ))

 كيف هي المرأة التي يحبها ..؟!!

ماهي الطريقة المثلى   ..؟!!










  




  

هناك 34 تعليقًا:

عاشقة أنا ... يقول...

الأيادي الندية أنا ساره أنا بحبك في الله كتير أنا من الجزائر عندي 21 سنة برج الحمل مواليد 16 آفريل أنا مع واحد عقرب عندو 24 سنة مواليد 9 نوفمبر أرجوكي تسعدني في تعامل معه احنا بالنا سنتين وحنا مع بعض اهلو يعرفني حقلهم عني هو فتحني في موضوع الجواز بس دلوقتي ذروفو صعبة شوية عشان هو لسة بيدرس ونة كمان هو تعبني جداً عصبي وشكاك وحمئ لما يتعصب مايعرفش هو بيقول إيه الحاجة دي مضيئان جداً أنا كمان عصبية ومش عرفة اتعامل معه ازاي بردو قليلي هما بيفكروا ازاي وبيحبو البنت إلي لزم يتجوز بها تكون عملة ازاي ؟؟؟؟؟؟؟أنا في إنتظار ردك

RAWIAH يقول...

اهلا بيكي ياسارة

سنتين . يعني فترة طويلة ومادمتوا ليسا مع بعض فده معناه
انك عارفة تتعاملي معاه طالما ليسا موجود معاكي ..

بالنسبة لظروفه الصعبة فده طبيعي لانه صغير في السن

بالنسبة للعصبية لازم تشدي وترخي
يعني لما يتعصب هو انتي ترخي ولما تتعصبي تنبهيه انه يرخي ..
الحياة حببتي اخد وعطا .. وبلاش دايما تكوني عصبية حيطفش

بالنسبة لاهله وهما عايزين عروسة شكلها ايه .. فده الله اعلم لكن حنصنحك نصيحة وحطيها حلقة في ودنك ..
بلاش خروجات كتير معاه ولو خرجتي تكوني في مكان عام زي الناس المحترمة لانك قلتي بنفسك انه شكاك يعني صعب اوي يثق في وحدة بتقعد معاه في جلسات اختلاء وبعد كده يتجوزها ..

يعني بالمختصر المفيد خليكي حازمة في الموضوع وارفضي وخليه يعرف انك بنت ناس مش وحدة بتلعب .

عاشقة أنا ... يقول...

مرسي يا حبيبتي ع ردك بس أليلي ازاي أرخي وأشد؟؟ حاجة ثانية أنا واللهي تعبني جدا هو لم بيكون متعصب بيجرحني أوي بكلام وف حتت الأماكن لم بنتلاءة هو يفرض رايو علي بالعافية وهو ليختار الأماكن معإنو أنا ميعغبونش أنا بحاول بفرض رأيي بس هو ميسمعنش خلييس قليلي ازاي اقنعو برأيي ؟؟ وقليلي كمان لم يكون زعلان ميني اتعامل معه ازاي ؟؟،، أو لم نتخانق أعمل إيه ع شن أبينلو اني زعلانة منو بطريقة تخليني أخد حقي منو؟؟؟

عاشقة أنا ... يقول...

مرسي يا حبيبتي ع ردك بس أليلي ازاي أرخي وأشد؟؟ حاجة ثانية أنا واللهي تعبني جدا هو لم بيكون متعصب بيجرحني أوي بكلام وف حتت الأماكن لم بنتلاءة هو يفرض رايو علي بالعافية وهو ليختار الأماكن معإنو أنا ميعغبونش أنا بحاول بفرض رأيي بس هو ميسمعنش خلييس قليلي ازاي اقنعو برأيي ؟؟ وقليلي كمان لم يكون زعلان ميني اتعامل معه ازاي ؟؟،، أو لم نتخانق أعمل إيه ع شن أبينلو اني زعلانة منو بطريقة تخليني أخد حقي منو؟؟؟

عاشقة أنا ... يقول...

ع فكرة هو كمان يتحكم فيا أوي يعني بلاش خروجات بلاش تتكلمي مع ولاد بلاش ده بلاش ده مضايق علي عيشتي و بحاول كل مرة افهموا إنو عندي شخصيتي وحياتي بس بردو ميفهمش أنا عرفة انها غلطتي من الأول بس أنا عايزة اصححها ومش عرفة ؟؟؟ حاجة ثانية وجعني جداً هو أول وحيد حبيت ف حياتي هو كان عندو ماضي اسود مع استات عشان كدا شكاك أنا عرفة إنو بيحبني بس هو جنسي جداً أنا واللهي مش عرفة ازاي أؤلك بس أنا عملت معه حاجات ...... ولسة لحد دلوأتي مش مصدقة أنا عملت كدا ازاي هو أول رجل ف حياتي بس أنا ديلوات عايزة أصحح غلطتي عشان مش راضية ع نفسي وهو عرف إن بنت ناس بس مشكلتو مش يسمع كلامي لم أقولو اني بنت محترمة ومش بتاعة الحاجات دي ؟؟؟ازاي أصحح الغلطة دي أربوكي معه ؟؟؟ أنا قريت إنو بيحب البنت الصعبة وخاصة فالحاجات دي أنا واللهي كنت صعبة بس فالأخر معرفش أنا عملت كدا ازاي !!! ساعدني أربوكي

RAWIAH يقول...

اهلا حببتي :
ازاي ترخي وتشدي ؟ يعني لما يتعصب قولي حاضر من عنيا حعملك الي عايزة بس عشان خاطرك لكن انا مش عايزة
وقوليلة انا عارفة اني لما حطلب منك طلب واتعصب انت حتحتويني زي مانا بحتويك .. اعملي كده كتير قدامه
مرة واتنين وتلاتة لحد مايتعلم منك ويقلدك
لما يكون متعصب بيجرحني كتير ..؟
بصي الواحد لما يكون زعلان بيقول كلام بيجرح لكن هو مايقصدش .. فانتي عندك حل من اتنين اما تستأذني بصنعة لطافة وتقولي مشغولة ولا ماما ندهتلي ولا أي عذر وحشوفك بعدين .. او تستحملي الي بيقولوا وتطنشي ولما يهدا تناقشيه ومن غير عصبية .
لما نتلاقى بيفرض رأيه بالعافية ؟ ؟
اذا الاماكن مش بتناسبك ماتروحيش قولي حاضر وماتروحيش .. كرري الموضوع ده ومع الوقت لما يلاقيكي مش بتيجي فيقوم يسمع انتي عايزة ايه .. وخليها مرة ليكي ومرة ليه .. كده يعني
ولو اتعصب اعملي انك مسكينة وابكي قدامة يعني نزلي دمعتين انه نفسك تيجي وواحشك اوي بس مش بارادتك والموضوع اقوى منك ..
لما يكون زعلان تبينيلوا ازاي عشان تاخدي حقك ؟
احب اعرف الاول هو بيزعل على ايه بالضبط؟
بيوقلي بلاش خروجات بلاش نكلم ولاد والخ الخ ؟
طبيعي يقولك كده لانه مهتم بيكي .. فبلاش تعانديه قولي من عنيا حبيبي انت تأمر
وانا عارفة انك بتحبني وبتغير عليا .. يعني يابنتي حببتي خديه بالكلام الحلو واعملي الي يعجبك
انتي بس خفي عناد معاه وهو حيتغير معاكي
بالنسبة لموضوع الماضي الاسود بتاعه .. انسيييييييييييييه
يعني لو مش بيحبك وبيرتاحلك ماكنش اقللك عليه .. فبليز بلاش كل شوية تذكريه وانسي خالص
وافتحي صفحة جديدة ودايما ذكريه انك بتثقي فيه وانك عارفة انه مش حيزعلك وانه انسان ثقة

بالنسبة لموضوع انك عملتي حاجات معاه عاطفية وكده.. فده عشان حبيتيه
وموضوع عايزة تكوني صعبة فانتي صعبة ومبين عليكي عنيدة كمان .

عاشقة أنا ... يقول...

merci ya habibti raya7tini awi b kalamik da wallahi ana 7a3mil b nassay7ik winchalah ya rabi yitzabat binisbit ini 3amalt ma3ah hagat aywa 3achan ba7ibou bas ana la7izt inou ba3d kol el 7asl echak zad 3andou 3achan kida ana 3ayza abatal wba2a yigra7ni b chekou haga thania inou kol da haram w wmin na7yit ana sa3ba w 3inadia awiiiiii wdi ta3bani ma3ah thank u habibti

madokira يقول...

هل ممكن مشاركه الرجال؟

madokira يقول...

هل مسوح مشاركه الرال فى المدونه؟

madokira يقول...

هل مسموح مشاركه الرجال فى المدونه؟

RAWIAH يقول...

اعتذر عن التاخير

لانشغالي بامور معينة

ولكن بلاشك اي شخص رجل او امرأة يستطيع الرد والمشاركة ..

ويشرفنا ^_^

madokira يقول...

لا داعى لى الاعتذار
الشرف ليا
انا استفسرت لان المدونه اغلب زوراها من النساء والموضوعات كذلك موجهه لهن
حضرتك ابدعتى فى وصف رجل العقرب وابدعتى فى طريقه التعامل معه
لى استشاره بخصوص امراه برج الاسد هل هى انانيه وتعيش اللحظه فقط ؟
انا يمكن سؤالى عام بس اتمنى اعرف سيكولوجيه الاسد زى ما حضرتك وصفتى سيطولوجيه الرجل العقرب
وفقك الله

عاشقة أنا ... يقول...

hay ya ayadi izayik?? malik ya habibti maraditich 3alayi ana za3altik fi haga???

RAWIAH يقول...

اهلا عاشقة

انا ماردتش لاني مش فاهمة طريقة الكتابة بالارقام والحروف
وبتعب اوي وانا بدقق في الكلام

فعذريني وحاولي تكتبي بالعربي
ومنورة ياقمر .

RAWIAH يقول...

اهلا استاذ madokira

منور والبيت بيتك ..

انثى الاسد ذكية ومثقفة وبتحب الي يديها حجمها وينفخها يعني يمدحها كتير يمدح شخصيتها وانوثتها وعقلها وذكاءها وهي من وجهة نظري تستحق ..

كمان هما فيهم حتة قسوة وانانية لكن لما بتحب بتكون مندفعة ومتهورة وتبذل روحها لو لقت الراجل يستاهل .. يستاهل امتى ؟ لما تتعصب ويحتويها يعني مايردش عليها ويسيبها لحد ماتهدى وتراجع نفسها كمان يستاهل لما يجيبلها الغالي والنفيس ده بيخليها تحس انها مميزة عنده وبيحبها اوي
موضوع انها بتعيش اللحظة على حسب الشخص يعني لو هو بيلعب وعاجبها ممكن انها تسايره بس بعد فترة حتبدا تطلب ارتباط خصوصا لو حبته ولو هي متجوزة احتمال كبير تطلب الطلاق من جوزها عشان تكون مع حبيبها ..

انا قلتلك حاجة بسيطة لو عاوز حاجة تانية اسألني .

madokira يقول...

متشكر جدا لرد حضرتك
كلامك صح فعلا كان ليا صديق عقرب دخل فى علاقه مع الاسد فعلا كانت حابه مدحه واهتمامه الشديد وانه بيجرى وراها

هى فعلا ذكيه واجتماعيه بس فيها غرور كبير
بس برضه من كلامك واضح انها متطلبه
و بحس انها زى رجل السرطان معندهاش استعداد للتضحيه

مستوى الثقاقه بتاعها بيكون فى الاجتماعيات وغيره . الاسد مبيهوش القراه ومعندهمشى فى الغالب اى نوع من الثقافه الدينيه

يعنى مثلا الجوزاء و الميزان والحمل والعقرب برضه بحس انهم ااكتر تضحيه بيضحو بنفس انما الدلو والاسد مينازلوش بسهوله ولو ضحوا يقعد يقولو

بفضل رجل الاسد عنها بكتير على الاقل كريم ويقف جانبك وممكن يتنازل عن مصلحته


انا من برج الحوت تعتقدى ايه انسب ابراج ليه عقليا وعاطفيا؟

ايه رايك فى رجل الجدى ؟ وكيفيه التعامل معه فى العمل خصوصا ان عندى شبه قناعه ان معظم المديرين ورؤوساء العمل من الجدى وبحس انعم اقوى برج حتى من العقرب والاسد

واتمنى يتفتح موضوع خاص بيه لانه بحس انه مظلوم عاطفيا لانهم تقليدين مع انهم يستاهلو
اسف على الاطاله

RAWIAH يقول...

اهلا يا استاذ madokira:

انثى الاسد سبحان الله ربنا خلقها بتحب تكون نمبر 1 عشان كده مش بتضحي وعايزة الاخرين يتنازلوا .

ابراج الستات المناسبة لحضرتك ؟
ماقدرش احكم لكن حقولك حاجة مهمة ((( الراحة + التفاهم )))
حاجتين مهمين اوي اوي

لو توفرت في اي انثى بغض النظر عن برجها فانا بنصحك ماتفرطش فيها اطلاقا ..

رأيي في رجل الجدي ؟

راجل كويس بس مش مثير وفيه نوع من الرتابة والممل في شخصيته ..
التعامل في الشغل خليك على نفس تفكيره ونفس تصرفاته خصوصا لو مدير عليك يعني تقبل افكاره وحيقربك منه اوي انا بصراحة شايفة الاسد اقوى حتى من العقرب دي وجهة نظر لا اكثر .

من عنيا حفتح موضوع لرجل الجدي في خلال يومين باذن الله ..
انت تأمر

عاشقة أنا ... يقول...

أهلاً يا أيادي ازيك ؟ بصي أنا عايزك تساعدني وتقوليلي ازاي اتعامل معه في كل حاجة يعني رجل العقرب بيحب إيه ومبيحبش إيه ازاي يحلم تكون مراتو وحاجات كدا يعني ذي متقولي إعمليلي مرجع عنو أرجعلو في وقت اضيق عشان والله ده مجنني بشك ازايد وبكلام الجارح قليلي اتعامل معه ازاي في كل حاجة من فضلك عشان أنا مش عايزة أخسرو وكمان مش عايزة أخسر نفسي أنا هسة إنو كرامتي عملا بتنقص وحدة وحدة عشان اليومين دول الجو مكهرب شوية بنا بسبب شكو علي ملوش لازمة د ولما أجي أتكلم معه ميسمعنيش خالص واللهي زهئت ومش عرفة أعمل معه إيه

RAWIAH يقول...

اهلا عاشقة :
ازاي اتعامل معاه ؟
كوني ((((((((صديقة ))))))

1- خليكي انسانة خفيفة ، معتزة بنفسك ومنشغلة بحاجات كتير وواثقة من روحك .

2- تظهري فقط كل 3 ايام مش سايبة اهلك وخروجاتك وفسحك وقاعدة قدام الراجل يهزأ ويشك وبعدين تشتكي انه مش بيعاملك كويس .

3- عندك اصدقاء وانسانة فرفوشة وبتحبي نفسك وبتحترميها وذوق في الكلام ومسلية .

انتي عارفة فين المشكلة ؟؟
المشكلة انه خلاص بقى واثق انه امتلكك و باشارة من صباعه حتسيبي العالم وده ((( غلط )))

اخرجي كل يوم في حتة ..
اشتري ملابس جديدة
غيري تسريحة شعرك
روحي مكان ترفيه جديد نفسك تروحيه
كلي ايس كريم
غيري ترتيب اوضتك
انزلي السوق
اتفرجي فيلم
اتعرفي على صديقات جدد
كل يوم اعملي حاجة
وهو خليه في اخر القائمة

وبعد اسبوع ردي عليه .. ادخلي لمدة 10 دقايق واعتذري بحاجة ضرورية بكل ذوق واحترام واطلعي اعملي كده اسبوعين تلاتة .. وحيتعدل معاكي
حيزعق ويهدد ويمكن يدور بنات تانية بس حتثيري اهتمامه وحيرجعلك تاني وحيفتقدك ..

الموضوع محتاج قوة وارادة بس حيديكي نتائج باهرة وحيوزان الكفة بينكم من تاني وحتحطي شروطك

عاشقة أنا ... يقول...

أنا مقدرش أبعد ولا متكلمش معه لأنو عامل إشتراك فالموبيل يعني يتكلم معايا 24/24 سا مجاني يعني ديماً لازم يعرف أنا فن وبعمل إيه شايفة الموضوع وحطيت خروجات ديماً أنا قلتلك إنو غيور وشكاك أوي يعني ميحبش الخروجات بلا مناسبة وأنا ياما اتكلمت معه فالموضوع د بس هو كدا يقلي مابحبش لما تطلعي ويلطشوكي كلام وكدا وعشان عندنا سنتين وحنا مع بعد يعني د هو إسيستم يعني واللهي مش عرفة أعمل إيه

عاشقة أنا ... يقول...

إنت مقلتلش بيحب إيه ومبيحبش إيه ازاي يحلم تكون مراتو وحاجات كدا و إعمليلي مرجع عنو أرجعلو في وقت اضيق

RAWIAH يقول...

عاشقة حببتي

انا مش متعودة انه بنت يتحكم فيها حبيبها وهي في بيت اهلها خصوصا انها مش على ذمته.

بس بعد ماراجعت نفسي شوية عرفت انه دي تكوينة انثى الحمل وهي بتحب الاهتمام وحبيبها يكون معاها بشكل مكثف .

بالنسبة لموضوع المرجع الي طلبتيه المدونة مليانة بجد نصايح كتتتتتتتتتتتتتير انا كتبتها وتناسب رجل العقرب بشكل عام خدي منها وتقدري تسألي .

بالنسبة لمراته عايزها ازاي ؟
ماقدرش افتيلك لان الي عرفتهم كانوا في مرحلة الحب فقط وكانت في فترة اقل من السنة يعني ماعرفش العقرب بيبقى ازاي بعد سنتين .
بس واضح انه بيبقى شكاك وعصبي والانطباع ده خدته من كلامك .
وماعرفتش عقرب متجوز وبيعامل مراته ازاي فمقدرش اقول اي كلام لانه ده غلط .

عاشقة أنا ... يقول...

merci ayadi

غير معرف يقول...

انا انثى الثور وتعبانه اوى مع زوجى برج العقرب ومش فهماه خالص اعمل إيه ؟

غير معرف يقول...

انا انثى الثور وتعبانه اوى مع زوجى برج العقرب ومش فهماه خالص اعمل إيه ؟

mmmmmm يقول...

تربطني علاقة صداقة مع برج العقرب لمدة سنتين...بيننا اعجاب و. واحيانا احس علاقة اخوية.... ولكن هو مهتم فيني ومسجاته ماتنتهي عالواتس اب.... وينك؟ وش تسوين؟ كل وقتك نوم نوم
ومن هالكلام....مع العلم اني مطنشته واعامله معاملة عادية
المعم هالايام بديت احبه اهي اهي اهي وقرادة حظي بس
كيف اخليه يعترف ويقول لي عن مشاعره بالله ساعدوووووووووني

mmmmmm يقول...

تربطني علاقة صداقة مع برج العقرب لمدة سنتين...بيننا اعجاب و. واحيانا احس علاقة اخوية.... ولكن هو مهتم فيني ومسجاته ماتنتهي عالواتس اب.... وينك؟ وش تسوين؟ كل وقتك نوم نوم
ومن هالكلام....مع العلم اني مطنشته واعامله معاملة عادية
المعم هالايام بديت احبه اهي اهي اهي وقرادة حظي بس
كيف اخليه يعترف ويقول لي عن مشاعره بالله ساعدوووووووووني

غير معرف يقول...

ازاى تعرفى اان رجل العقرب معجب بيكى

غير معرف يقول...

انا انثى الميزان بحب رجل الاسد مغرور وشايف نفسه مع ذالك معجبه فيه مش حب احسه مجرد اعجاب تواصلنا بس محيط العائله حاليا اشوفه مش عاطني وجه مع انه يعرف اني معجبه فيه وهو كان يبادل نفس الشعور بس م اعرف كيف افهم ليش تغير هل ارسل له مسج اسال ام لا

RAWIAH يقول...

الاخت من برج الميزان

اثقلي -

لاتبعتي مسجات او تسأول

ابتعدي وهو حيركض وراكي

Unknown يقول...

كيف بخلي رجل الاسد م يشوفش غيري انا فتاه الميزان

غير معرف يقول...

انا بحب واحد من برج العقرب انا حوت بحب اللي يهتم بيا ويحسسني بحبو ليا وهو بيغيب وبيسبني بالايام ولمايبعت مش عارفه ارد ولالاء احيانا بخاف اخسره لوماردتش ولمابطنشه ومش برد بيطنش هوكمان رغم انه المفروض هوالغلطان لابيعمل حالو زعلان كمان عكس زمان كنت لوطنشته بيسال كتير احترت مش عارفه اعمل ايه

RAWIAH يقول...

صباح الخير

حبيبتي من برج الحوت - حبيبك من برج العقرب

غير مذنب ولا ملام - سمحتيله يتلاعب بمشاعرك ووقتك وطبعا انا

أكثر انسانة تعرف التعب والضغط النفسي في انتظار رسالة او اتصال من شخص .


انصحك وبكل جدية - تغيري رقم هاتفك -لانه غير جاد اذا استطاع الوصول اليكي بعد تغيير

رقم هاتفك - لاتعودي للتحدث معه وارسلي رقم والدك واتركيه - تابعي هذا الفيديو :


https://www.youtube.com/watch?v=_K4png6o4UA ( انسخي الرابط والصقيه في اليوتيوب )

غير معرف يقول...

حبيبتي ياسمين ربنا يباركلك ..احبك في الله رغم اني ماشفتكيش بس من خلال مساعدتك لاي حد ربنا يسعدك يارب ..
بالنسبه للاخ العقرب انا فعلا بحاول اقفل موبايلي واسترد كرامتي
يعني تصوري اناعيانه ورنيت عليه قالي سلامتك وقلتله انازعلانه عشان تبقى عارف يعني افهم واهتم بيا قالي ماشي ياستي انتي لماتقومي بالسلامه ابقى اعملي اللي انتي عايزاه وهو اللي انهى المكالمه ورحت انا بعد يوم رانه عليه زي الهبله وماردتش استخفاف بمشاعري وفعلا كرهت نفسي الاهتمام حاجه نفسيه انسانيه تدي شعوربالحب بالامان تصدقي فعليا بداءت اكرهه ويارب يحس باللي حاسه ييه ويتوجع ..ahlam