الثلاثاء، 6 سبتمبر 2011

عيد مبارك ..


كل سنة وانتوا طيبين


هناك 92 تعليقًا:

غير معرف يقول...

وانتي طيبة ياااعسل
ون كنت زعلانة جدا من البنات اللي بيتوصلو معاكي على المختفي :-(
ليه مابيجووو ويسلمووو او يشاركوونا مشاكلنا زي ماكنا بنشاركهم!!
ونتفاعل مع بعض وننصح بعض على حسب تجاربنا!!
ليه البخل :-)
على كل حال اتمنى اننا كنا خفاف عليهم ايام ماكنا بنتووووواصل

غير معرف يقول...

يااااحبيبتي هوو مين اللي كان متواصل بزياراااته وعرض مشكلته طوال الشهور اللي فااتت مش اسدية برضه!!
كنت فاكراكي راح تعرفي ع طول اني صاحبة التعليق الاولاني

RAWIAH يقول...

هههههه انا شكيت بس قلت لازم اتأكد ..

كل سنة وانتي طيبة يا اسدية ..

:( العيد و شهر رمضان ماكنش حلو عليا .. تعبت فيه اوي
شعور انه فيه شخص مش عايزك شعور وحش اوي .
صديقي الي قولتلك حيجبلي معلومات اختفى اسبوعين ورجع يقولي سرقوله الاب بتاعه والموبايل من العربية ..
وبعدين ظهر كام يوم واختفى وانا زعلت وبعت رسالة بقوله انها رسالتي الاخيرة ومش حكلمه ومن وقتها تقريبا وهو بيظهر وبيبعت بس انا مش برد خلاص قفلت معايا .. وطبعا لحد دلوقتي ماعرفتش ولا تأكدت من شيء ..
:( بحس كرامتي انجرحت .. اصلي رجعت بشوق جارف وكنت مطمنة انه مش حيكون ندل خصوصا اننا نعرف بعض من زمان والكداب صدقته لما قالي بحبك ..
مافيش حاجة تبرد قلبي غير اشوفه تعبان ،،
انا حذفت الميل لان الموضوع بقى ماسخ ، وهو رجع يظهر ولا كلف خاطره يقول كل سنة وانتي طيبة..انا عامله بلوك و كنت باردة اول ماعرفته برود دلوقتي تقولي عاملي مغناطيس ، كنت اتمنى لو جامل وقال كل سنة وانتي طيبة ..
احنا الثور عنيدين بيبقى عندنا امل ؟؟
احكيلي حصل معاكي ايه ؟
على فكرة السنادي كويسة على صعيد العمل والدراسة اما الناحية العاطفية زي الزفت .اصلي اكلت ضربة مرتين من سرطان ودلوقتي حمل .
انا عايزة اتجووز ، باذن الله السنة الي جاية اكون متجوزة .

غير معرف يقول...

اعتذر منك يايسمين كنت مرتبة اني ارد عليك لما أفضي بالليل بس حصلت ظروف صعبة قريب ارجع ارد
أسدية

غير معرف يقول...

مرحبا..

ممكن سؤال مادام البلوج عن برج العقرب

لما العقرب و حبيبته يفترقو عن بعض

وبعد شهور طويله تفكر ترجع وتبعتله مسج تحكيله فيه كيفك؟

ويرد سريعا شو معنى هالحكي؟لساتوا بيحبها ولا شو لان العقرب تقيل جدا,,

ويبدأ يسألها عنن حالها وتجاوب هي كمان,,بس يبدأ يتقل شوي بردود

ليش التقل مادام هو رد سريعا من الاول وكيف تدير حبيبته الحوار بيناتهن

شكرااا ميمو

RAWIAH يقول...

اهلا ميمو ..

كل سنة وانتي طيبة

((لما العقرب و حبيبته يفترقو عن بعض)) ايه سبب الفراق ؟

((وبعد شهور طويله تفكر ترجع وتبعتله مسج تحكيله فيه كيفك؟
ويرد سريعا شو معنى هالحكي؟))
معناه واضح انه مهتم
((لساتوا بيحبها ولا شو لان العقرب تقيل جدا,,))
اتوقع انه لساتو مهتم ..
انا حقولك نصيحة مهمة جدا جدااااااااا وكتبتها بره في بوست العقرب ودايم بكررها .. الي عايزة تستمر مع عقرب لازم تكون باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااردة .. باردة برود القطب المتجمد يعني اعصابها تلج فريزر .. لان فلتان اعصابك وقمصك حيخليه يهرب لأبعد نقطة على الكرة الارضية ..

((ويبدأ يسألها عنن حالها وتجاوب هي كمان,,بس يبدأ يتقل شوي بردود
ليش التقل مادام هو رد سريعا))بصي ليه التقل عشان ربنا خلقه كده وكمان هو بيحب يخلي الطرف التاني على اعصابه وكل ما الست قلبت عليه الموضوع ده وكانت ابرد لكن بطريقة انثوية ولبقة كل ما باظت اعصابه هو.. ياميمو دي حرب اعصاب لو انتي مش قده دوري على حد تاني .. لو حبك وملكتي قلبه بحنانك وانوثتك وتقلك حيبقى ساخن يعني لو علقتيه واستخدمتتي عقلك معاه حيبقى هو العاطفي وهو الي يجري لو حتستخدمي عواطفك وتقعدي كل يوم وتاني مقموصة ومركزة عليه ومافيش حاجة عندك تشغللك غيره ، فالعلاقة حتتكهرب ((وكيف تدير حبيبته الحوار بيناتهن)) انا حقولك :
1- انفخي فيه ( امدحي صفاته الظاهرة زي لطفه- حنيته- كرمه كل صفة وحشه ماتجيبيش سيرتها واقلبيها العكس فورا يعني لو قاسي ناديه ياحنون لو بخيل ناديه ياكريم وكده فيقوم هو مع الوقت يبقى كده ومايفتكرش غير كلامك الحلو له .. هو بيموووووووووووت في الكلام الحلو بس كوني ذكيه ازاي تقولي كلام حلو ويكون في مصلحتك وعشان اسهل عليكي اكتر تعرفي الايحاء اقرأي عن الايحاء بالنت وطبقيه عليه )
2- هو مش بيحب القمص مش بيحب العتاب ابعدي عن الحاجات دي الا لو ماليه ايدك منه ..
يعني حتى لو بعد اوعي تظهري انك مضايقة واول مايكلمك تدخلي عليه عليه سين وجيم اوعي.
اتكلمي عادي جدا وكأنك بتكلمي صاحبك مش حبيبك وماتقعديش كل كلمة والتانية تقوليله بحبك بحبك بحبك.. حيفتكرك سهلة ويدور على صيدة تانية .
3- ماتجريش وراه وتحاصريه بالمسجات والرسايل والاتصال.. اتصلي مرة لو رد حلو لو ماردش اصبري يوم او اتنين وارجعي اتصلي تاني وافضل تبعتي مسج تكوني مفرفشه فيه وامورك تمام وعندك اخبار حلوة او مبسوووطة وحاسة انك رايقة اليوم وعايزة تتكلمي مع حد وقوليله وقتها لو فاضي يبقى انتظر اتصالكيقوم هو ينشد وينجذب للفرفشة ومودك الحلو ويجيه فضول عايز يعرف عندك ايه ؟
دي الحاجات الي فاكراها آه افتكرت هما بيحبوا الشعر لو عايزة تعاتبيه اكتبيله شعر حيتأثر بيه عقربي كان بيتأثر بالشعر والاغاني بس مش ببعت اغاني الا لما يعمل حاجة كويسة يعني يتصل بيا مثلا وكده .. والشعر بخليه للعتاب وبختار كلمات مؤثرة وبتدل على قوة شخصيتي مش ضعفي .

RAWIAH يقول...

اهلا مرة تانية ياميو ..

((هلىء هو تقل عن اخر رد ل الي..
انا خفت انو مابدو يتواصل ))
لا هو عايز بس انتي امسكي اعصابك واظهري انه الموضوع عادي جداااا
((بس حركة انو رد سريعا بعد المسج عطتني تفاؤل انو لو مابدو ماكان رد من الاساس,وسريعا انا تفاجأت كتيير

شو اعمل بقصة تقل؟)) كتبت لك رد لو عايزة تستفسري عن حاجة تانية اكتبيها وحرد عليكي
((اطنش انا وما ابعتله شي استنى لما يرد علي ولا كيف اتصرف؟ ))
انا مش عارفة انتي بعتي ايه ولا بعتي امتى .. فأشوف مادمتي بعتي خلاص اشغلي نفسك لحد مايجيلك الرد ويظهر تاني .

((ولو رد هلىء علي برد تقل شو اعمل احكيلو حبيت اطمن ولا شو اعمل,؟))
اممم احكيله انه عندك اخبار حلوة وكنتي عايزة تتكملي مع حد ومبسوووطة اوي .. واخترعي اي سبب وخليكي مفرفشة خااالص ومبسوطة واضحكي واتدلعي

RAWIAH يقول...

اهلا ياميمو للمرة التالتة
وخدي راحتك ياقمر البيت بيتك ..

((للاسف من امبارح لليوم ما رد اشي

فهميني هو بيرجع يرد ولا لا؟))

وقفي كل شيء ماتبعتيش حاجة مرة لحد مايرد.. بعد يومين ابعتي مسج واكتبي فيه الي حكتبهولك هلا ..

انا جاتني اخبار كتيييير حلوووة ومبسووطة اوي ودي احكي اذا شفت نفسك فاضي بنتظر منك محادثة انا اضفتك عندي . .. واعملي اضافة وخليكي فاتحة المسن او الموبايل خليه مفتوح وعلى مشغول او بالخارج وشيكي كل شوية لحد مايظهر.. وان شالله حيظهر الطريقة دي بتحرك فضوله وكمان بتديه مساحة ومافيهاش ضغط..
لو ماظهرش لاقدر الله اوعي تبعتي حاجة تانية بعد كده ابدا .. ولا تبعتي المسج ده مرة تانية .. وطنشي زيه بالضبط لحد مانشوف حنتصرف ازاي ؟

وهل في احتماليه ردو كان بس مجامله ؟العقرب ما بيجامل ابدا
نو مش مجاملة بس يمكن فتح الدفاتر القديمة وذكرياتك مش حلوة عشان كده عندك فرصة دلوقتي تغيري الذكريات دي.. ال3 كلمات دول شيليهم من قاموسك لو عايزة تكسبيه تاني ( زعل - عتاب - قمص )
مهما عمل مهما عمل عاتبي فقط واوعي تقولي زعلانة وممكن تظهري الحزن بس مش دايما عشان مايفكركيش نكدية بس في الحالات النادرة خليكي دايما مفرفشة وطايرة من الفرح وامورك كلها بخير ولا فيه راجل على وش الكرة الارضية يقدر يزعلك بس ماتوقليلوش كده .

بس انا حابة احط هيك احتماليه صغيره لانو مستغربه رد علي رد علي بسرعه رجدع علي بإرتاح بس فجاة ثقل استغربت

شو رايك بالي صار؟
الي عملتيه حلو جدا خصوصا رسالة المديح.. انا لما قريتها جاتني دفعة ايجيابية .
بس اعملي الي قلتلك عليه ماتبعتيش مرة تانية لحد مايرد احنا مش عايزينه يهرب ويفتكرك بتجري وراه

لو رجع رد كيف ارد عليه كيف ادفعه انو مرجع نضيف بعض تاني..او نحكي ماسن ؟
لما تبعتي الرسالة قوليله انا اضفتك وبس هو حيفهم ويضيفك .

ولا هو مفروض تيجي منو؟؟ بليز فهموني يا ناس كيف اتعامل افرض رد علي رد مختصر تقيل انو والله حياة منيحه وكل شي تمام وسكت.
اذا عمل كده سيبيه اسبوع او اتنين وارجعي مرة تانية

RAWIAH يقول...

اهلا ميمو ..

مش اتفقنا بلاش قمص ..

بلاش نفكر مين يضيف التاني ونحسبها عادي جدا .. خدي الموضوع بعفوية اوي وخليكي مبسوطة وسعيدة والتفكير الكتير على فكرة حيتعبك ..
لازم تكون صبوووووووووورة لو حتزعلي من البداية بلاش تبعتيله حاجة وابعدي احسن .

انا كتبت الي عندي والدور والباقي عليكي وربنا يوفقك .

غير معرف يقول...

لاااااااااا انا ما زعلت ابدا

بس حبيت اوضح شعوري وتفكيري ,,

وشكرا كتير علي حكيك وردك علي,,

ومعك حق ناخد الامور عفويه,,بس لغاية هلىء مش عم بعرف هو شو ناوي عليه

لو عندك اشي تنصحيني فيه بليز لا تبخلي علي وشكرا كتير مره تانيه

RAWIAH يقول...

حاضر ياميمو من عنيا ..

حكتبلك الكلام في نقاط عشان تفهميها اكتر ..

1- خليكي باردة
2- ممنوع القمص والزعل
3- نقفل كل الكتب القديمة
4- نتكلم كأننا كنا معاه امبارح ولا كأن شيء حصل .
5- نمدحه كتير
6- نقوله كلام حلو
7- لما نبعت ومايردش مانبعتش تاني لحد مايرد
8- لما يعمل حاجة كويسة اشكريه وممكن تبعتي اغنية حلوة او حاجة حلوة
9- بلاش تعملي مقارنات مين يكلم التاني ومين يضيف التاني
10 استخدمي معاه المثل ده ( اعمل خير وارميه البحر )
11 - تعاملي معاه على انه صديق مش حبيب يعني ماتتوقعيش حيرجع يقولك بحبك على طول ولو عملها دي حاجة كويسة فردي انك بتحبيه كمان
12 - خليكي ايجابية وابعدي التفكير السلبي
13 - بلاش تقعدي تفكري كتير هو حيعمل ايه وهو حيقول ايه سيبيه يقول الي يريحه
14- لما يزعق او يعصب ماترديش عليه اسكتي واعملي حزينة
15- هو بارد وبطيء في ردود فعله خصوصا لو كان مشغول فأنتي اشغلي نفسك زيه
16- لما عاوزة تكلميه استخدمي الحيلة يعني هو بيحب الفرفشة فانتي خلي الجو دايما سعيد
17- ابعدي عن الحزن والكلام في السياسة والمشاكل الشخصية على الاقل في البداية
متهيألي كفايةكده لو طبقتي الخمس نقاط الاولى يبقى حتقدري بسهولة تعملي الباقي .

RAWIAH يقول...

ميمو حبيبتي ..

انتي مكبرة الموضوع اوي ..

مش شايفة كلامك فيه حاجة ولا غلطتي في حاجة بس هو تقله وبروده بيزعزع ثقة الطرف التاني عشان كده للمرة المليون ..
ياحببتي كوني باردة ولا تفكري كتير لان مستحيل وانا متهيألي كده انك من النوع الي يغلط واضح انك حريصة وحذرة اوي ..
بس يمكن يتقل شوية عشان كده بقولك اقطعي الشك باليقين وماتنتظريش هو يبادر بشيء مش حيبادر..

بعد مايرد على المسج الاخير ليكي بعدها بيوم او اتنين كده ابعتي الي قولتلك عليه وخلاص سيبي الموضوع ممكن تلاقيه ظاهر يوميها او بعد اسبوع او بعد شهر .. بس انتي كده عملتي الي عليكي .
ورحم الله امرء عرف قدر نفسه .. حلو كده ؟
انا عايزة بووووسة كبيرة بقى

RAWIAH يقول...

ميمو ..

لازم تكون روحك رياضية .. وبالك وااااسع وعاقلة ومتزنة مش من اول عقبة او كلمتين تلاتة تتراجعي..

شوفي حبيبتي لو بدك اياه بجد وبكل قوة فحاربي ولا تستسلمي اما لو في خيالك انه بيرجع بشكل معين ويقولك كلام معين فهيدا مش اكيد..
لكن المعزة والتقدير الي في قلبك ومش حقول الحب لان الحب انقطع مثل ماقولتي شهور هذا حيسبب فجوة مؤقتا وبعض العقبات اما تتخطيها معاه لو كنتي صبورة او ممكن ينتهي الموضوع تاني..
شكرا كتير على البوسات زي العسل واخيرا حابة اقولك شيء خدي بالك من نفسك وخلي نفسك طوووويل ولا تستسلمي.

RAWIAH يقول...

صباح الخير ياميمو ..

امبارح ماكنتش في البيت و حجاوبك دلوقت على اسئلتك:
كيف بدي اطول هالعقرب كيف؟

بالصبر + البرود + استخدام العقل + البعد عن الاندفاع والعاطفية

وهل من الممكن هو ضمني منشان هيك ما رد علي وتاركني لغايى مايرجع ؟
ضامنك في ايه ؟
هل كتبتيله بحبك؟
ماظنش انتي كل الموضوع عايزة تعرفي اخباره فضول يعني وهو زيك بالضبط .

منها يتقل علي ويحرق اعصابي ؟
والله هو ماحرقش حاجة فبليز بلاش تحطي اللوم عليه انتي الي حارقة نفسك ، وعماله تحللي كل نقطة وشاغلة نفسك بيه والاستمرار على ده حيخليكي تقعي في غلطات فادحة .. انصحك تكوني ريلاكس اكتر وبلاش تراقبيه الا لو تقدري تتحكمي في ردات فعلك وماتتصرفيش بتسرع يعني تراقبي وانتي ساكتة وتفكري بعدين تتصرفي مش العكس


ومنها انو مش فاضي ومستني رجوعه منشان يتفرغلي ونتفح مواضيع؟؟
احتمال واحتمال لا ممكن يرجع مشغول تاني حتعملي ايه ؟
وممكن يرجع ويتفرغ .. خدي الامور ببساطة وقولي كده ( لو رجع كلمني حشكره على ذوقه ولطفه ولو مارجعش اصلا عندي حاجات مهمة لازم اخد بالي منها )

والي مجنني يعني ماخاف اطفش ازهق امل ؟
والله هو مش بيفكر زيك هو بيعتبرك انسانة عزيزة بدليل انه رد عليكي على طول ،و لو انتي يعني
عايزة تزهقي او تملي فعملي الي يريحك يعني هو بيتصرف بعفوية .

هو بيعرف كرامتي مهمه عندي <شو رايك بهالنقط؟
الكرامة حلوة بس هو ماشتمك ولا قالك غوري ولا الخ الخ ..
اذا انتي خايفة على كرامتك بعتيله ليه ؟
يعني طولي بالك ، وبقولك للمرة المليون ومية خليكي ريلاكس وماتضغطيش عليه عشان مايهربش ويشوفك نكدية وتجيبي الصداع .

ملاحظة نزل صور الو علي فيسبوك بيحكو انو مبتسم وسعيد فيها علي غير العاده قولك انا السبب يعني ؟؟
يمكن ..عموما الراجل سعيد فخليكي سعيدة يعني تفائلوا بالخير تجدوه ..
تقدري لو حبيتي تعملي زيه او تطنشي الموضوع ولا كأنك شفتي شيء بس انا ما اظنش انه هو قاصد لكن طبعا انتي متحسسة وبتفكري كتير .

بليز احذفي هاد الرد وباقي ردودي ؟
من عنيا بس افضى ححذفها
قربي هنا انا عيزاكي في كلمة راس .. ميمو حببتي انا كتبتلك اكتر من 7 رسايل ومش شايفة انك استفدتي منها حاجة يعني لازلتي متوترة لازلتي بتفكري كتير ومش باردة ولا هادية .. وانا بحب البنت العاقلة القوية الواثقة من نفسها يعني ..
1- لما تكون متوترة ماتكتبيش اول ما تهدي اكتبي .
2- حاولي تطبقي جزء من الكلام الي بقوله يعني عايزة اشوف تطور في شخصيتك انا اديتك نقاط مهمة لو بنت تانية على طول حتستفيد منها وتبدى تهداوتطبق .
3- لما يكون عندك سؤال ارجعي اقري رسايلي لو شفتي الاجابة مش موجودة اكتبي وحرد عليكي بإذن الله ، بس مش الاقي نفسي قاعدة بكرر الكلام واقول خليكي باردة خليكي عفوية والخ الخ
5- عايزة اشوف ميمو جديدة بشخصية جديدة عشان اتحمس واكتبلك اكتر ولو تقدري غيري الاسم لأسم قوي زي مثلا ( الواثقة من نفسها - الاثنى النبيلة - الانثى القوية ) اسم يخليكي مميزة وسعيدة اكتر .
اتمنى تفاجئيني بحسن تفهمك لكلامي وماتكونيش حساسة وتفهمي قصدي غلط لاني بجد حزعل منك ، قوليلي انتي من اي برج الميزان ولا الاسد؟

RAWIAH يقول...

ميمو الهادية ..

اممممم انا حاسة بيكي وبعرف قد ايه الاشتياق لشخص وهو مش مهتم متعب .. انا جربت ده مع واحد حمل وتقريبا الي حصلك نفس الي حصلي الفرق انه حتى وهو مش بيرد انا بطنش وعادي جدا اهم شيء عندي يعرف انه مجرد صديق مش اكتر ..
يعني بعمل خير وبرميه البحر من باب الصداقة القوية الي كانت بينا ..
راقبيه من بعيد لبعيد وماتبعتيش حاجة لحد مايرد على المسج بتاعك

RAWIAH يقول...

مرحبا ياميمو الرااااايقة..( 1)
لا اليوم احسن بكتييييييييييييييير حتى كلامك فيه هدوء وروقان على الآخر
حلو جدا..
أنا سعيدة اوي انه رد عليكي اوي اوي ..
1- هو محتاج صبر وطولة بال فبلاش استعجال وكرامة لكن انا ملاحظة
انك بداتي تفهمي الموقف وتفهمي هو بيفكر ازاي وبتديه عذر
من دلوقتي عايزاكي تديه فترة في حدود اسبوع تكوني متوقعة فيه انه
مش حيرد او يكلمك لأي سبب من الاسباب..
(مسافر عنده شغل مافيش نت
تعبان مرهق مالوش مزاج الخ الخ .. )
أي سبب حطيه قدامك واعذريه لبطئه في الرد
اوك؟


2- انا شايفة كفاية مسجات يعني نرجع نتكلم معاه تاني لاني بلاحظ المسجات بتتعبك ومحتاجة وحدة مشغولة ومش بتحبه لكن انتي بتحبيه عشان كده حيتعبك بطئه في الرد فحاولي ماتكتريش منها ونبدأ نمهد لطريقة تواصل تانية
3- طبعا رده مشجع اوي وذوق وجنتل
4- المسج بتاعك كتير حلو وحتى انك بعتيه على طول ماكنش فيه أي مشكلة لما طلبتك تصبري يومين كنت بفكر تحركشيه وتخليه ينشغل شوية بس مادمتي رديتي على طول فمافيش مشكلة
وردك حلو بينتي انك مبسوطة وسعيدة ؟
شوفي ياقمر وركزي اوي .. معنى الحركة الي عملها انه رد برد بعيد اوي عن كلامك
واحد من اتنين :
اما قاصد يعملها ويخليكي تفكري مثلا انه بعتها لحد تاني وجاتك بالغلط
او انه بجد كتبها وما اقرا كل شيء..
وانا لاحظت انك على طول فورا روحك المعنوية نزلت للزيرو ..
وكده حتخليه يلعب باعصابك..
انا حرجع واقولك تاني يا ميمو الجميلة انه كان افضل بجد كان افضل تصبري شوية بعد ردوده يومين ياميمو عشان سرعة ردك بيخليه يتحكم فيكي..
ممكن اطلب منك طلب؟
ممكن ياميمو ياقمر ياسكرة توعديني كمان المرة دي اني لما اقولك على حاجة
تنفذيها تعمليها بحذافيره وماتتسرعيش لان انا لما بقولك على شيء وانصحك بيه بيكون قدامي اكتر من ردة فعله له
وانا حريصة اوي اوي على نفسيتك عشان كده لما بطلب تعملي حاجة وبقولك اصبري شوية بيكون لسبب معين زي انه ماتتركيه يلعب باعصابك.. فهمتي كلامي ؟
اوعديني المرة الي جاية لما اطلب تنفذي شيء معين تطبقيه بحذافيره وباذن الله حتبدأي انتي تلعبي في اعصابه .
ماتبعتيش أي رد دلوقتي واقرأي كلامي فقط.. فيه كم نقطة عايزة انبهك عليها
يعني ماترديش لحد مااخلص كل ردودي عليكي.. اقرأي وركزي في كلامي.

RAWIAH يقول...

رسالة رقم ( 2)
شو دخل الرد بكلامي ويحكيلي مابقرء كل شي بليز فهميني؟
ميمو الواثقة من نفسها ..
انتبهي جامد هو مش سهل والظاهر قاصد يلعب باعصابك..
انا شخص ذكي اوي وخبرة في الستات كنت بعرفه حكالي على نفس الحركة دي..
والظاهر انها صارت منتشرة بين الشباب يعني اغلبهم بيعرفها ويستخدمها عشان يلعب باعصاب البنت ..
انا مش عايزة اظلمه لكن بما اني مش صغيرة وبعرف جزء بسيط من بعض الحركات دي.. فاتوقع انك لازم تبدأي تفكري انك تاخذي حذرك وتبقي اكتر برودة وماتتركيه يتحكم باعصابك ( تذكري كلامي دي حرب اعصابك .. فاكرة ؟

شو اعمل اطنش وما ارد عليه ولا ارد واحكيلوكنت حابة اطمن عليك ابقا طمنا عليك دايما؟
اوعي تردي.. اوعي
سيبيه ينشغل شوية ويفكر في ردة فعلك..
طنشي تماما الحركات دي .
وافرض عملت هيك وكان هو نيتو بس تقل بيمرض او بدو تيجي مني انا الي اضيفه
؟
انا كنت اتمنى تختصري كل الي صار ده وبعد يومين تكتبي الي طلبته منك وتقوليله انا اضفتك وخلاص تسيبي الموضوع تماما ومتاكدة انه كان حينزل يكلمك .
وبعدين انتي ماطلبتي تضيفيه في رسالتك انتي طلبتي تشوفي صورته ..لو طلبتي انك مبسوطة وعايزة تتكلمي مع حد وتطلبيه لو فاضي يكلمك كانت حتكون مشجعة ومختصرة وواضحة لفهمه ومافيهاش ضغط عليه وبتديه حرية الاختيار وكمان حتظهري قدامه انه عادي جدا انا انسانة عادي جدا عندي اكلم أي شخص لاني مبسوطة وانا اخترتك انت يعني سواء كلمتني او لا انا مش حموت عليك.. تمام؟

للاسف الان مافيش في ايدنا حاجة نعملها لانك رجعتي ثاني مرة في حلقة مفرغة ترسلي رسالة وهو وقت مايفضى ويروق يرد ..

RAWIAH يقول...

رسالة رقم (3)

رايك انا غلطت لانو بعت مسجات هيك ضحك وفرفشه وكنت اختصرت بكلمة او اسمايل ؟
لا ماغلطتي بس ماستخدمتي المسج صح يعني ماكنتي واضحة في قصدك طلب التواصل وكمان رديتي بسرعة وكده خليتيه يطمن انك قاعدة تنتظريه ومتفرغة عشانه فقط.

انا فكرت اختصر بس خفت قلت مش وقت التقل ؟
بالنسبة ليا انا ماكنتش حنصحك بالاختصار لو خدتي رأيي .. يعني مش دلوقت نختصر .

اصلا مرحلةى التقل عدت وولت ؟
تمام

هو مطنشني 3 ايام معناتها هو لما شافني اختفيت اجنن خاف لاكون غير رأي بسبب طتنيشه هاد الحل الوحيد ؟
برافوا بديتي تفهمي..
هو لما انتي مارديتيش تاني وصبرتي عشان يرد هو خد بس 3 ايام ورد عليكي لو بعتي مسج تاني سريع بعد المسج الاول وقبل مايرد كان حيرد عليكي بعد اسبوع خخخخخ

RAWIAH يقول...

رسالة رقم (4)
بعتله رساله مختصره بكلمة كيفك رد علي شوي شوي توسعات بكلام والراحه وسئلتو عن اهلو وشوي شوي فضلت اضحك وفتح مواضيع و لا كان في شي صار ايام زمان انتي شايفه الي عملته صح؟ولا كان من المفروض اتصرف بطريقه تانيه؟؟
كل الي حصل كويس وتماااااااااااااااااااام
بس حاجة صغيرة :
( لازلتي تاركة الريموت كنترول في ايده )
وانا عيزاكي تقلبي الطاولة عليه والريموت يبقى في ايدك


يعني اول مرد علي سريعا كان لما بس قلتله كيفك مختصر مفيد ماصدق هلىء صار يتقل علي كلامي الكتير الفرفشه والضحك تبعي مفروض ماعملت هيك وفضلت رسمميه؟
حبيبة قلبي ميمو ..
انتي كنتي تقدري تنزليه يكلمك بعد مسجين اتنين فقط
1- مسج كيفك
2- مسج انا مبسوطة وعايزة اتكلم ولو فاضي حنتظرك على فكرة انا اضفتك وبس .
كنتي بالمسجين دول حتختصري وقت طويل وماتبعتيش كلام كتير
لكن انا واثقة انه الي حصل حيخليكي تبدأي تتصرفي احس واحسن لاني بجد بدات اشوف فيه تغيير في الشخصية بس محتاجة حبة التزام في خطتي يعني تعملي الي بنصحك بيه بالضبط.
شو رايك تجربي طريقتي؟ يعني تديني بتاع اسبوعين او تلاتة تطبيق لطريقتي ولو مارجعش يكلمك تاني وقتها اتصرفي بطريقتك..
شو رايك؟

RAWIAH يقول...

رسالة رقم (5)
ميمو انا مش عايزاكي تكتبي الليلة حاجة .. اكتبي بكرة .

اولا عايزاكي تفهمي رسايلي الاربعة الي بعتهم ليكي تانيا .. انتي بعتي لحد دلوقتي الظاهر 4 رسايل وكتير اوي..عليكي وعليا

انا مش عايزة نكتر كلام ومافيش فعل..
اوعديني الليلة تقري رسايلي الاربعة الاخيرة وبكرة تردي بروقان واختصار ومن غير كلام كتير.
وحاولي يكون في نقاط وعلى شكل اسئلة فقط.


مش عايزة اشوف اي مسج منك دلوقتي غير مسج فيه كلمة وحدة ..
حاضر يا ايادي ( ياسمين ) حقعد الليلة اذاكر كلامك وافهمه كويس وبكرة حكتبلك اسئلة مختصرة .

RAWIAH يقول...

اختفي يومين تلاتة ياميمو ..

1 //لاتنزلي الفيس ولا تعملي نشاطات ..
ممكن تعملي الي بطلبه ؟

2// ممكن ترجعي تقرأي رسايلي تاني وتردي عليا بكرة في اسئلة مختصرة واضحة مرقمة . ممكن؟

RAWIAH يقول...

ههههههه صباح الخير..

لا بقى ده متقصد يولعك ناااااااااار هههههه وصحابك كمان بدل مايطفوها بيشعللوها زيادة خخخخخخ

طنشي ولا كأنك شفتي حاجة ..

سيبيه يولعها ويحرق في دمه وانتي ولا شايفة حاجة كوووووول على الاخر ههههه
الين يخلص العابه اصلها مبين مش كتير لعبة ولا تنين وحتنتهي ..
بس انتي ورقي وكفاية حرق دم هههه

RAWIAH يقول...

ربنا يصبرك ياميمي ..

RAWIAH يقول...

ميمو الي بتحب تشتكي كتير ..

العفو واهلا بيكي .

RAWIAH يقول...

الله روعة يامحلاكي لما بتعقلي وتبطلي نواح وشكوة .. بتبقي هايلة .

شو رايك بلي صار معو ؟

رأيي قلته ليكي في رسالتي لكن بما انك شكاية وعاطفية واعصابك شوية فوق وشوية تحت فأنتي منهارة على طول وتعبانة على طول ومش مبين الشكوة دي لها حل او نهاية ..

لكن من عنيا مادمتي روقتي وفهمتي قصدي فحاجوبك :
((((((طنشي ولا كأنك شفتي حاجة .. ))))

سيبيه يولعها ويحرق في دمه وانتي ولا شايفة حاجة كوووووول على الاخر
الحركات دي الي بيعملها ( يبعت رد غلط ويضيف كلام وعامل مبسوط) كلها حركات قديمة وانا نفسي لما بهتم بشخص بعملها بس انتي طبعا منهارة على الآخر من كل شيء ومش راضية تصدقي او تسمعي .. يبقى انا اعمل ايه ..؟
طالما ماعندكيش حاجة غير الشكوة ومخضوضة باستمرار يبقى انا مافيش في ايدي حاجة اعملها لشخص بيشتكي باستمرار وشاكك في كل شيء بقوله ومتوتر على طول .. وكمان بيكتب كتتتتتتير وبيكتب في 20 نقطة وبشكل عايم وانا بجد بتعب من الاسلوب ده ومش بحب اتكلم كتير ومافيش فعل .. يعني بفضل يكون فعل كتير وكلام قليل.. ماتزعليش مني .

RAWIAH يقول...

الجميلة ميمو ..

(انا مو ضايفته عندي بس ليه اسلوبي في معرفة الاخبار) هو عارف انه العين عليه وبعدين يعني فين المصيبة لما يكتب انه بيحب الحرية والمتعة .. يعني فهميني فين الغلط او وجه المشكلة في عبارة زي كده ؟

((بناء علي انو متأكده بلماليون انه ما بيعرف ان الحكي بيوصلي ابدا شو معنى تناقض في تصرفاته بوجهة نظرك ماعاد بدو خلص؟؟))
شوفي حبيبتي انا بجد مش عارفة انتي عمرك كام لكن مبين خالص خاااااالص انه ماعندكيش خبرة ابدا وبتاخدي الامور والكلام بالظاهر فقط.. يعني مابتفكريش بشكل متعمق وبتحكمي بظاهر وبس.
انا بجد عايزة اعرف انتي ازاي قدرتي تدخلي علاقة معاه وليه اخترتي الراجل ده بالذات .. يابنتي العقرب قرصته والقبر
وانتي على نياتك اوي ومن اي شكة بتصرخي جامد اوي .

(انا لغاية اللحظة مارديت عليه متل اتفاقنا شو الخطوة الجايه بنظرك لو افترضنا بجد قاصد كلام الي كاتبه؟ )
الحمدلله انك مارديتيش لانك لازم تتعلمي ماترديش الا لما يجيلك اجابة على رسالتك الاول.. يعني طريقة الارسال المتواصلة رسالة ورا رسالة ورا رسالة ومافيش رد.. دي لازم توقفيها فورا ومع كل الناس مش بس مع العقرب..
بتقولي قاصد كلامه ازاي يعني.. ؟
هل كتب مثلا ميمو انا مش عايزك .. ولا كتب قولوا لميموا اني مش عايز اتواصل وانا مش فاضي.. هل قريتي حاجة زي كده ؟
منين عرفتي انه مش عايز يتواصل .. هل قالهالك بصريح وانتي مخبية عليا .. يبقى ماتقعديش تضربي اخماس × اسداس من عندك .. مافيش حاجة تثبت انه مش عايزك.. لما يقولك بالصريح انا مش عايز اتواصل وقتها اتكلمي .

الخطوة الي جاية تنتظري اسبوع .. تدخلي عادي من بكرة صفحتك وتعملي انشطة ولا كان حاجة حصلت ولا شفتي شيء.. في خلال الاسبوع ده بيني انك فرحانة ومبسوطة وكل شيء تمام.. لو عدى اسبوع وماعملش حاجة يبقى حنرجع تاني نطلبه وبطريقة صريحة عشان نحط النقط على الحروف ونرحمك بقى من التعب الي انتي فيه .

(عدم ردي شو ممكن ينعكس عليه اي كان قراراه) تردي على ايه بالضبط؟؟
هل طلب يضيفك وانتي ماردتيش هل بعتلك رسالة وانتي ماردتيش.. انا شايفة كفاية الرسايل الي بعتيها وهو عمال يستهبل ويعمل انه مش بيقرا يبقى حتبعتيله ليه ؟ سيبيه يشتاق يقرا حرف منك .. ابعدي اسبوع كده وخليه هو الاخر يراقب يشوف بتعملي ايه.. ونزلي صور حلوة مبسوطة ومفرفشة واكتبي جملة رايقة خلي ينخض هو الاخر ويبطل حركات .

RAWIAH يقول...

اهلا ياميمو ..

انتي لما بتروقي بتبقي مفهومة اكتر .

(كانوا بيقول انا بدي حريه وليس ارتباط) امممم شوفي حببتي انا معرفش قصتكوا ايه ولا حصل بينكوا ايه ولا مين ساب التاني .. ومش عايزة اعرف .
بس هو محتاج صبر وكتبت لك الكلام ده .. طولة بال + رجوع اصدقاء فقط يعني اذا عايزة جواز تشيلي الموضوع ده من دماغك.. لانه ماظنش انه حيتجوز وفي نفس الوقت بقولك وعشان مصلحتك لو قبل كده فضلتي معاه في علاقة مدة سنة وماماعملش حاجة فنصيحة لوجه الله .. ابعدي عنه حيتعبك اوي وحيستغلك ابشع استغلال .

(اه ما رديتش علي اخر رد لما حكالي انا مابقرء كل شي) انا قاعدة بفكر دلوقت لو فرضا شخص بيقولي انه مش بيقرا كل شيء ده انا ارد عليه اقوله ايه ؟
غالبا بصراحة وبعد مافكرت دلوقتي انا مش حرد.. لانه لا طلب مثلا يكلمني ولا طرح سؤال ولا قال وحشتيني .. يبقى حعتبر انه كلامه انهاء محادثة .

((صارلي يومين ما رديت نهئايا) يعني هو مفروض عم يستنى مني (رد حاليا) بس انا اختفيت صارلي يومين فببالتالي انا الي طنشت رده ) طيب اسمعي .. انتظري كده اسبوع اختبريه فيه .. شوفي حيعمل ايه ؟ مش بتقولي مارديتيش اصبري يتحركش فيكي هو .. وراقبيه من بعيد يعني اليوم الخميس الخميس الجاي لو ماجالكيش منه حاجة يبقى وقتها نفكر ممكن نعمل ايه.. اما موضوع نرسل وهو يرد ونرسل وهو يرد.. شايفة انها متعبة اوي .

انا ححكيلك قصة يارب تستفيدي منها ( انا اتعرفت على عقرب واعجبنا ببعض طلب يتواصل معايا بطريقته لكن طريقته ماعجبتنيش وبدل ده طلبت نتواصل ميل هو رفض بس لما شافني مصممة ماقالش لا عارفة عمل ايه ؟ عمل تقريبا زي عقربك اتبادلنا الميل بس مش راضي يفتحه بقيت ببعت كل اسبوع مسج اسأل عليه وهو يرد بمسج زي وشه مرة يتريق ومرة يختصر ومرة يرد برد يغيظ اوي.. بعد المسج التاني اتعلمت الدرس ووقفت ارسل له اي حاجة تماما .. بعد اسبوع في الموعد الي فاكر حبعت فيه طبعا مابعتش وهو بعتلي يسأل عني وطنشته ولا رديت .. طنشته بتاع 3 اسابيع تانية يعني بعد شهر ونص تقريبا من تبادلنا الميل فجأة لقيته فاتح المسن ونازل يكلمني مشتاق وزي المجنون
صدقيني انتي بعتي وسألتي انصحك تطنشيه شوية هو حينشغل ولو عايزك حتلاقيه راجع يدور عليكي )

( لانو انتي حكيتي مفروض اظهر علي فيسبوك واكيد هو هيلاحظ تغير الصورة وعدم ردي ممكن يخليه يشك انو بلعب بأعصابه واني مو واخده الرجوع بمحمل الجد(العقرب شكاك)فيعند بعد هيك؟ )
شوفي انا كان ممكن اقولك ماتظهري واستمري مختفية لو كان فيه مشكلة بينكم وانتي غلطانة بس انتي بتسألي وهو بيرد عادي انا عايزاكي تنزلي وتتصرفي عادي وخليه يشوفك مبسوطة فيها ايه يعني ؟ وبعدين مايمكن لما يشوف نشاطاتك يتذكرك اكتر وماتخافيش لو عايز يعند ماكنش رد عليكي من البداية .

(بالنسبه لعبارات الرايقه هو مابيشوف بروفايلي يعني ماراح يعرف شو عم بكتب )
طيب ايه رايك مادام مش بيشوفها تقلبي الجملة فرنش ؟
ونشوف بقى هو واخد باله ولا لا ؟
يعني اكتبي جملة فرنش بس ماتكونش حب او اشواق .. خليها جملة عادية وحطي صورة غامضة .. يمكن الحركة دي تحركشه .. يعني بعد كام يوم لما تستمري ماتبعتي ويشوف الجملة والصورة الغامضة ممكن يتحرك فضوله ويكلمك عشان يسألك كاتبه ايه ؟

شوفي حبيبتي انمش بيهمني المواقع الاجنبية بتكتب ايه .. بس انا بديكي خيارات من واقع تجربة وفهم لشخصية الراجل ده .. هو معقد وبيحب الصعب وبحس بالعكس كل مالبنت اديتله ثقة كل ما استغفلها زيادة واستغلهااكتر.. وعشان مانظلمه خليكي حذرومفتحة عنيكي .

RAWIAH يقول...

انتي من برج ايه ؟

وعمرك كام ؟ بتشتغلي ولا بتدرسي ؟

RAWIAH يقول...

ممكن اسألك سؤال صريح ؟

انا شايفة انك مطلعة وبتقري وعندك قناعات معينة ومستعجلة وكمان ليكي طريقتك الخاصة في التصرف.. ليه بتبعتيلي؟

RAWIAH يقول...

انتي ليه خايفة انه يسافر ؟

فين المشكلة لو سافر وانتظرتي ؟

ليه كده مستعجلة ؟

RAWIAH يقول...

نو ماعنديش..

انا بتمنالك كل التوفيق ومش شايفة انك محتاجة لتوضيح او حلول لان ماشالله عقلك يوزن بلد وليكي تفكيرك وطريقتك الخاصة بس ينقصك الثقة بالنفس.. استعيني بالله ونفذي الي في بالك .. تشرفت بمعرفتك وخدي بالك من نفسك .

RAWIAH يقول...

اهلا ياميمو ..
((انا مابعرف ليش اتغيرتي علي؟ ))
حقولك حبيبتي .. انا متغيرتش بس فضلت انسحب لاسباب معينة :
• انتي ماعندكيش ثقة كافية في حد وده من تركيب انثى الثور
• لاحظت انك تطبقي جزء من الفكرة او النصيحة واحيانا بيبقى مش كافي
• صبرك قليل ومواضيع العلاقات العاطفية والرجالة احيانا بتبقى محتاجة وقت
• عايزة نتايج سريعة ولو حصل ان الموضوع باظ او الفكرة ماجبتش نتيجة
بتنهاري وتتوتري وبتنزل ثقتك في نفسك زيرو
• لازم تتعلمي تسامحي نفسك وتتماسكي في حال الفشل.


.. كتير بنات بيدخلوا عندي المدونة
بس الي بيثبتوا معايا وبيفهموني من سن 25 فما فوق .. انا عارفة انه كلامي ممكن يزعلك .
بس معنى رجوعك تاني وسؤالك وعدم ردك المرة الماضية عليا .. بيخليني اتأكد انك بداتي تفهميني.

((خصوصا انو نفذت جزء من نصائحك بالرغم انتي ما كملتي معي؟))
مابينفع تطبقي الجزء الي يعجبك والجزء التاني تتركيه .. انا بحط قدامك خطوات 123 محتاجة وقت واقتناع في التطبيق عشان تلاقي نتيجة .. ومعنى تطبقي جزء وتتركي الباقي معناه مش حتلاقي حاجة مرضية ..

اكتبي سؤالك بشكل واضح ومختصر وركزي على الحاجات المهمة وحجاوب عليكي ، بطلب منك لو عايزة تنفذي شيء من كلامي اما تنفذيه كله او تتركيه كله ، تنفيذ النص نص مش حينفع ولو عندك فكرة قوليها لو تنفع ممكن نستخدمها.

RAWIAH يقول...

هايل ياميمو..

كل النقاط الي كتبتيها في الرسالة التانية بيرفكت ..
.. بقيتي مرتبة ومنظمة في تسلسل افكارك ومافيش عشوائية ولا توتر.

اتوقع في خلال اقل من شهر حيطلب يتواصل معاكي .. لو طريقة التواصل تناسبك وافقي لو لأ .. ارفضي بس بدلع واقترحي طريقتك انتي وهو حيتقمص لكن حيرجع يفكر تاني ويحاول يرضيكي بالطريقة الي تريحك.. بس خدي بالك لازم تصبري.. يعني وقت ماترفضي حاجة عايزها هو يتقمص ويبعد.. وقتها ماتتخضيش خليكي ريلاكس وهو حيرجع تاني .. تمام؟

بالنسبة لرده ( الله يشفيكي والخ الخ )
عندك حل من اتنين .. :
1- لما يبعت ردود قوية زي كده ممكن تردي وتكتبي ( ربنا يسامحك ) .
2- ممكن تسكتي خالص وماتعلقكيش على كلامه بأي حاجة ولما يرجع يبعتلك تعاتبيه بدلع .. تساليه ليه بعتلي الكلام الي قولته امبارح وتكتبي الكلام .. وشوفي حيدافع عن نفسه ازاي .. بس اهم شيء يعرف انك مش حتعدي كلامه ومش موافقة عليه .. هو بعدها مع الوقت حيبطل يكتبه لكن ترجعي تكلميه ولا كأن حاجة حصلت ده غلط . ركزي دايما على اسلوب الدلع ولما تعاتبي عاتبي بحزن يعني عتاب رقيق ولما يكتب اجابة اعملي نفسك انك صدقتيها وفوتيها هو حيتعلم ومش حيكررها.

RAWIAH يقول...

ههههههههه ازيك ياميمو ..

بالفعل هي الرسالة الاخيرة انا اعتبرتها فضفضة ..
فأقريتها بسرعة وخرجت .. وماعرفتش اجاوبك على ايه !!

((ليه هو حكالي هالجمله؟))
من حقك تسأليه ؟
وكمان انثى الثور حساسة حبتين وبتحب الجو المثالي الي مافيهوش اخطاء انا ثور يابنتي وعارفة الكلام ده.
والمشكلة انه مش كل الناس مثاليين وحيخافوا على مشاعرك يبقى زي ماقلتلك عندك حل من اتنين وكتبتهالك في الرسالة السابقة او بعطيكي حل ثالث :
لو رجع يطول لسانه المرة الجاية ردي عليه بنفس الطريقة .


((وهل في احتمال انو فعلا عمل فيني مقلب خلاني اطمن واتكلم وعمل حركة هاي فيني عشان يجرحني او حابب يبعدني عنو وتصرف هالتصرف؟))
حطي جميع الاحتمالات ..
يمكن مافكرش انك حتزعلي ويمكن مدايق وقتها وعلى فكرة بعض الناس مش بيحسوا بقسوتهم وقلة ذوقهم الا لما يجربوا من نفس الكاس .

((ولا بجد هو صدق من بعد ما كان دايما شايفني عاقله قال البنت اتجننت))
يمكن مش متعود على مودك الجديد.. اديه وقت احتمال انك كنتي جدية كتير
في السابق ومستغرب من شخصيتك الجديدة .. انا اتوقع انه مودك الفرايحي بيخليه يسلك معاكي.. بس محتاج وقت .

((وانا اول مره في حياتي اتعرض لمثل هالموقف ))
لا مع العقرب اتعودي.. بعضهم بيبقى لسانه زفر وفيه قسوة ..
يبقى عشان تاخدي حقك وترتاحي.. كل 3 مرات اخبطيه على دماغه وعمليله استوب .

RAWIAH يقول...

((مرحبا كيفك؟ ))
اهلا حببتي .. انا بخير وكويسة .

((فينك مختفيه ))
متخافيش انا موجودة .

((انا هلىء سكت ومارديت وصارلي 4 ايام هو ماعمل اي شي ولا بعت اي شي ))
شوفي الاربعة تيام دول بيأثروا في العقرب لما البنت تختفي فجاة وتدوب زي فص الملح وتكون قبليها معلقاه اوي اوي يعني المحادثة قبل ماتختفي ساخنة وفيها اعجاب ومشاعر قوية .. اقصد يكون مرتاح مع البنت وفيه اعجاب متبادل.. وقتها حيدور عليها زي المجنون وحيبعت يتطمن ويسأل ..
لكن مش متوقعة حيعمل حاجة .. لان الموضوع رسايل فقط .. وليسا هو مش عارف خيرك من شرك .

((كنت متوقعه هببعت شيء يراضي او علي الاقل انو يضمن انو ما ابعد عنو؟ ))
لو هو عقرب فوق 25 حيسوق فيها التقل وكل ماكبر اكتر كل مامدة التقل تزيد عنده اكتر وبيبقى متحكم في مشاعره وهادي يعني زي مابتقولي مكبر دماغه ..
ممكن يبدأ يفكر في الموضوع لو غبتي اكتر شوية زي اسبوع مثلا او اتنين .. وقتها حيشوف انتي بتعملي ايه ؟ بس غالبا مش حيتحرك برضه لكن حيهتم ..


((سؤال لو استمر الحال وما بعت شيء ؟ انا شو ممكن اعمل؟ ))
لو عايزة ترجعي تبعتي ابعتي بس لازم يكون نفسك طويل لانه واضح انه مش مستعجل ..

((يعني خلاص هاد دليل انو نهى ولا ليكي رأي تاني؟ ))
..كتير ناس بتحب بعض وناس بتتعرف على بعض بيقطعوا فترة لظروف مثلا او اي حاجة بس غالبا بحس العلاقات بترجع .. يعني عندي ناس اعرفهم من سنين وتركتهم .
مجرد مااسأل عنهم ممكن يرجعوا يتواصلوا لو ظروفهم تسمح وممكن لا .. يعني عايزة افهمك انه غالبا الرجالة بترجع تتواصل طالما هو حر ومش مرتبط او مشغول .

RAWIAH يقول...

اهلا ياميمو ..

((يعني انتي بتشوفي الاسبوع الي مرء ماكان يتضمن شروط من الراحه والانجذاب؟بالرغم ردات فعله معايه السريعه والمريحه وردود الي مابطنشها ابدا؟ ))
انا شايفة تذبذب في تصرفاته شوية فوق شوية تحت وبعدين طلبتيه تتكلموا قالك بعدين ..
انا مش شايفة اسبوع كفاية على رسايل فقط.. لو بينكم دردشة على الفيس قصدي في شات الفيس كان ممكن نقول أسبوع كفاية وأثرتي فيه .


((ماهي القصة انو كيف ابعت وانا لغاية هيدي الحظة مافهمت (الهدف) من كلامه هل هي ضحك ولا بجد اخاف ارجع ابعت وانجرح فهمتي علي,, ))
انا احترت معاكي عايزاه يرجع وخايفة ليجرحك طيب والعمل؟
ماهو يا انك تبعدي الكرامة وتستمري لهدفك .. ياتبعدي خالص لحد ما يبدا يبادر هو .
انا حكيتلك قصة قبل كده مع العقرب.. كتبتها في احدى الرسايل وحرجع اكتبهالك تاني .. انا عرفت عقرب وكان الاعجاب متبادل.. طلب يكلمني تلفون وانا رفضت وطلبت الميل وافق بس فضل رافض يظهر.. وانا قعدت ابعت رسايل وهو يرد..
ويرد احيانا بردود دمها تقيل وبايخة اوي ورافض خالص ينزل يكلمني .. قمت اتعلمت من الدرس ومابقتش ببعت حاجة .. لمدة 3 اسابيع ..
بعد 3 اسابيع لقيته راجع زي المجنون يكلمني ويدور عليا لاني اختفيت خالص... وحتى لما بعت مسج انا ماردتش عليه لان المسج بتاعه ماعجبنيش ومافيهوش الي انا عايزة لانه كتب فقط ازيك ؟ فسحبت عليه ومابقتش برد .. وكل الي كنت اعمله اني ادخل المسن اشيك عليه هل هو موجود ولا لا (فقط) لاننا كنا ضايفين بعض بس هو مش راضي ينزل .. لحد مافي يوم لقيته نازل زي المجنون يدور عليا ويكلمني ..
الخلاصة :
كل مقعدتي تبعتي وهو يرد كل مابقى اسوء .


((يعني افهم من ردودك ان هو لن يتحرك ابدا يعني انتظاري انو ممكن يعمل شي بيكون علي الفاضي ومضيعه للوقت؟ ))

مش حيتحرك حيستمر مختفي.. وينتظرك تبعتي وهو يرد وتبعتي وهو يرد وخدي بقى ..يوم يهزأك ويوم يشتمك وممكن يوصل بعد كام اسبوع انه مش حيرد خالص..

وماهي طريقه عشان يتحرك فعلا بوجهة نظرك؟
انا مش شايفة أي طريقة الا انك توكلي امرك لله لان عملتي كل الي عليكي.. وخلاص سيبيها على ربنا عايز يرجع براحته مش عايز براحته..
خدي بالك فيه بنات بتبقى قويات .. يعني ايه الكلام ده؟
يعني عايزة توصل لهدفها بس ترفض تماما التجريح يبقى لما حبيبها يجرح هي بتديه على دماغه يعني بتهزاه برضه وبترد.. وبما انك لطيفة ونايس ومش من النوع ده ومش بتحبي تغلطي على حد ولا حد يغلط عليكي.. فاشوف انك تمسكي نفسك وكفايةرسايل وردود منه تسد نفسك وتسببلك صدمة..

((بجد لو انتي مكاني شو ممكن تعملي في هلوضع كله من بعد كل الي صار؟))
انا شايفة انه مافيش راجل يستجري يهزأني واقعد كمان ابعتله ..
لابد تكوني قريتي تعليقي فوق عن الحمل.. الحمل د انا معجبة بيه وفجاة حصلت ظروف واختفى و قعدت زي لصقة جونسون ابعت كل اسبوع اقل شيء رسالتين او تلاتة .. وبعضها تهزيء جامد.. لكن والله ماطول لسانو او رد عليا رد وحش خاااااالص.. يعني كان عنده زوق .
يبقى اسألي نفسك انتي زوق مع شخص وبيرد عليكي مرة بيعمل غلطان والمرة التانية رد سيء .. يبقى حتبعتيله ليه ؟؟

((انا بدخل النت طبيعي وبيغير صور صارلي كم يوم واكيد هو مراقبني كدا صح؟))
ادخلي عادي .. واستمري في حياتك طبيعي عايز يرجع يكلمك اهلا وسهلا مش عايز براحته .

RAWIAH يقول...

انا كتبت رسالة طويلة اوي ..
ولاحظت اني بعيد نفس الكلام تاني .. الخلاصة :
1- العقرب بيبادر بس محتاج وقت .
2- العقرب بيموت في الغموض .. بيحب البنت الغامضة كتير المشغولة المتغيرة الي مش ماشية على وتيرة وحدة الي بتسسببله حيرة.. هي عيزاه ولا مش عيزاه .

3-بيحب الجرأة في الكلام والاكشن في التصرفات بدليل تعليقاته العجيبة .
4- ((اغلب تعليقاتك سابقه كانك بتنصحي بنت لسا هتبدا من جديد مع عقرب ))
العقرب هو هو .. لازم تشبكيه بعدين تزوغي .. وبلاش تفضلي ثابتة لانه الثور ثابت وتصرفاته مستقرة يعني زي مابتقولي كده هو فاقسك .. حيبدأ يزهق وحيفجأك بتصرفات مش حتفهميها .. جننيه ماتبقيش ماشية على سكة وحدة .. مرة اقطعي مرة تواصلي خليكي شوية فوق وشوية تحت ..

RAWIAH يقول...

اهلا ياميمو ..
المختصر المفيد :
1-رسالة تكتبي سؤال مش ناوي ؟ والخ الخ .
2-تبعتي فيديو عتاب .
3-تمسكي نفسك لحد مايبادر هو . ( وده اسلوبي انا )

بلاحظ انك بتكتبي اسئلة كتيرة وده معناه ( محتارة + خايفة +بتفكري كتير )

فيه كلام حلو كاتباه قدامي في ورقة:
الرجل ينظر الى افعالك وليس اقوالك .. عند التعامل كوني اطول نفسا/ تحلي بالصمت / عدم المبالاة / لاتحترقي / اهدأي / خبأي مشاعرك ودعيه يحتار في تفسيرها . ومش حتوصلي لكل ده الا اذا :
شغلتي نفسك - اتعرفتي على ناس جديدة - تعرفي قميتك وانتي ايه ؟

سؤال : مين هي ميمو ؟

RAWIAH يقول...

شاطرة حببتي ..

فكري على مهلك وخدي وقتك في التفكير .

RAWIAH يقول...

ازيك ياميمو ..

شوفي حببتي .. انا حقولك الي اعرفه ..

انا لاحظت اني لما بكون دوغري وبشكل مباشر واطلب مثلا يكلمني بيطنش او يتعذر بحاجة او يقعد يتريق....

يعني عشان ينزل يكلمني فضلت 3 اسابيع ابعت كل اسبوع رسالة وهو يرد بشكل اما مختصر او يغيظ او يسد النفس.. ولما اتعلمت من الدرس وسحبت عليه 3 اسابيع تانية وقتها نزل يكلمني وبقى زي الالف ..

وحتى لما كنت عايزاه يتكلم في الجواز .. كنت بلمح والف وادور وهو ولا هو هنا .. ولما تركته شهر ونص و بقى يبعت ومش برد.. اول موضوع فتحه معايا لما نزلت كلمته كان موضوع الجواز ..

عموما جربي مرة اطلبي يكلمك بشكل صريح.. لان انا في البداية طلبته بشكل صريح ولما رفض ركبت الحق عليه وبقى معايا حق لما بعدت عنه ..

RAWIAH يقول...

ممممممم

لازلتي بتحطيله مبررات ..

عموما انتي زعلانة دلوقت بس بعد 3 او 4 تيام لو بعت حترجعي تجري تاني وحتتكرر الاسطوانة تاني.. وبعدين مش حيرد تاني ومش بس يومين حتبقى اسبوع واسبوعين ..

على العموم.. اعتبري نفسك بتتعلمي يعني زي الي بتختبر وتجرب بنفسها ..

RAWIAH يقول...

بصي ياميمو .. انا حدخل اخنقك ..

لو بعت مسج في خلال الكام يوم دي ورجعتي تردي عليه.. صدقيني لاكون داخلة النت وخنقاكي..

افهمي بقى .. يابنتي حيرجع في خلال يومين تلاتة يرد عليكي وحترجعتي تفرحي تاني وترجعي تقولي مسكين ورقيق وجنتل وتروحي باعته رد على رسايله ويروح معلقك تاني..

وانا وقتها بجد بجد حغسل ايدي منك.

ممكن لو بعت في خلال اليومين الجاية ماترديش عليه .. ممكن ؟
ماترديش عليه خالص خالص خالص.. ابدا ابدا ابدا .. يقولك ازيك ماترديش .. اخبارك ايه ماترديش .. يسألك على تعليق او صورة او يجاوب على سؤالك برضه ماترديش.. مافيش رد طالما ماتكلمش في الي انتي عايزاه .. لما يبعت انا عايز اكلمك ودلوقتي .. وقتها ردي وبعد ساعة او اكتر ، كل ماخليتيه ينتظر اكتر كل ما بقى عاوزك اكتر ..؟

ياحببتي انا عايزة ينشغل بيكي ويفكر وطالما انتي بتبعتي وهو يرد او هو يبعت وانتي تردي.. كده مش حتوصلي معاه لابعد من الكلمتين الي بتاخديها منه ..
اشغلي نفسك بحد تاني .. هي الرجالة انقرضت ولا ايه؟

وبعدين لو طلبتيه ينزل يكلمك مش نازل ومش حيضيفك انتي كده بتستجديه وهو مش بيحب الست الي بتستجديه ..
عايز وحدة قوية تديله خبطات على دماغه
ابعدي شوية كام اسبوع وماترديش عليه.. وهو حيرجع يتحرش بيكي ويبادر..
اسلوب الرسايل اسلوب فاااااااااااشل وخصوصا معاه .

غير معرف يقول...

كيفك حبيبتي بعتذر كتير النت فاصل عندي صاله يومين ماعرفت اواصلك وارد عليكي


(لو بعت مسج في خلال الكام يوم دي ورجعتي تردي عليه.. صدقيني لاكون داخلة النت وخنقاكي.)

مممم يعني انتي متأمله هيرجع يبعتلي شي :) دا انا فقدت الامل اصلا وقلت الراجل عليه العوض ومنه العوض طفسشششش

لاااااااااا والله اطمني انا حكتلك سابقا لو بعت شي اما ارد واحكيلك الرساله صريحه او ما ارد نهائيا

وانتي اهو وضحتيلي انو الافضل ما ارد عليه وانا افضل هالختيار لسبب انا تعبت من قصة الرسايل حاسة كاني بلف ادور في دائرة مفرغه,,


فالطبيعي اكون بدي اتواصله معه متل الناس والعالم وغير هيك انا لا اقبل اني اكون علي رف اراضي وادلع وابعت ,وهو ما بيصدر منو اي خطوة مفيده,كفايه صارلي اكتر من 3 اسبيع وماصار شي

وانا فعلا ندمانه علي كمية الرسايل الكتير الي بعتها,,ياريتي اكتفيت برساله وحده وتركته مع نفسه يختار ويحدد ,,هو تمرد علي شكلو

بتستجديه<مافهمت معنى الكلمة ممكن توضيح :)


مممم انا دوما كنت بعطيه خبطات ععلي دماغ بس وقتها كنت معاه فكنت بقسى

بس هلىء لانو انا مو ضايفته فانا مش متحكمة في الوضع منشان هيك كنت بلين في مسجات يعني اجرجره لغاية ما يرجعلي وقتها اتوازن صح واعرف امتى اتقل وامتى اعطي جرعات من الاهتمام لانو انا مفرض في مرحله ارجاع الثقه فيما بينا

انا معاكي في كل كلمة قلتيها وانا هعمل هيك

بس يعني لو انا ماسئلت هالسؤال ما راح اكون انا ميمو مجرد سؤال يعني لازم يتسئل في هالوضع

افرضي هو بعت وانا طنشت واخدها هو عند وقال والله ماني بعتلها شي تاني وقتها هيركب الحق عليه ولا تنسي انو انا الي رجعت فالبتالي هو<انا بقول هو مش انا

هو هيفكر انو انتي الي رجعتي ودخلتي حياتي وقتها لما ابعتلك رساله وطنشنيني انا لعبه عندك ولا بتلعبي باعصابي ,,وما راح يبعت شي <انا بقلك تفكيره

وقتها انا كيف احل هالمشكلة؟ لاننا عارفين كونه بعت شي هالمره معناتها بدو تواصل واحتمال بدو يضيفني ونحكي بهيك اكون ضيعت فرصه؟شو رايك؟

بس انا لازم اعمل متل ما حكيتي لانو هو زودها والمسئله طالت لو انت مابدك ياني ليه ترد عليمن الاساس؟ ولو بدك ياني شو مصبرك طول هالفترة من غير اي خطوة منك

,انا لو حبيت افكر بالعقل راح اقول انو انا لا اعنيله شيء من الاساس

ولكن تصرفاته ششكتني انو لو ماكنت مهمه ماعمل هيك مممممم

خلينا نشوف يمكن تحصل معجزة من سماء ويبعت شي و ولو اني فقدت الامل
:)

غير معرف يقول...

مرحبا انتي هون؟

ممم حابة احكيلك علي شي ممكن؟

بيني وبينك انا حزينه بالرغم انو صارلي اسبوع عم اتجاهل حزني واقنع نفسي انو خلاص وهتخطى القصة ..

بس حزينه كتير حاسة كانو اخدت جرعات سعادة وانتهت ,,عطاني امل بردوده علي حتى لو امل ضعيف بس اخت امل واختفى

انا حزينه ليش ياربي بس هيك ياريته كان صادق ياريته كان صادق,,كنا زمنا هلىء عم نحكي مع بعض,,
انا حسة انو صار بعييييييييييييييييييد كتير كان ليس له وجود خصوصا طول الفراق سبب فراغ كبير يمكن منشان هيك انا موفارقه معاه اتعود علي عدم وجودي

انا رجعت في وقت الخطأة لو رجعت زمان كان لسا مشاعر موجوده

انا نفسي انو يرجع بس مشكلة مابتقدري تجبري احد علي شي مابدو ياه

حبيت افضفض بس

RAWIAH يقول...

اهلا حببتي ميمو ..
اولا : انا عايزة اعتذر لك على رسالتي الاخيرة البايخة .
ثانيا : الي بتحسي بيه ده طبيعي.. حيجي وقت حتظني انه كل الي حصل بيتهيألك وحتفتكري انه الراجل اتعرف على غيرك..
وحتدخلي عند كل شخص تشتكي وتحزني .. بس كل ده حيروح لانه لما تمسكي نفسك حبة حيرجع.. وهو عايز كده .
ثالثا : والله والله والله وانا حلفت 3 مرات .. انه الي بتحسي بيه وكل الي عمله من ساعة مارجعتي تكلميه لحد دلوقتي حصل معايا بس لاني اكبر وعارفة الرجالة فمأثرش بيا كتير.
ثالثا : لو مارجعش ادخلي اكتبي ( ياياسمين انتي كدابة ) وماترجعيش تكتبيلي.. بس اصبري..
رابعا : اسمعي نصحتي انا اكبر منك واكثر خبرة وعارفة نفسية الراجل ده بالذات اوي .. جربي طريقتي.. وابصملك حتخليه يمشي على الشناكل ..
خامسا : انا مش متعودة ابقى حنينة على عقرب خالص.. وبالذات العقرب لاني بعرف انه البنت لما تكون حنينة بيلعب بيها لعب.. وحتبقى هي الي بتجري وراه
وهو صياد بيحب الي يجري وراها .. انتي انثى ثور.. واكتر برج بيناسب العقرب من بين ابراج الستات هي الثور.. انا بعرف عقرب ساب دلو عشان ثور ..
الوحيدة الي بياخدها العقرب على محمل الجد في علاقة هي الثور.. عارفة ليه ؟
• لانها قوية
• لانها حذرة موووووووووووووت
• لان عندها كرامة عالية
• لانها بتاخد مش بتعطي ولو اعطت فبيبقى بالقطارة والحاجة دي بتناسب نفسيته لانه متعطش للحب وطالما الحب قليل حيفضل يحلم من حببته أكتر وأكتر وهو د الي بيخليه يستمر بالعلاقة بينما لو حصل العكس من البنت واندلقت وكل ما اشتكى من حاجة وصرخ خافت .. دي حيسبها ..

ارجوكي حبيبتي لو بعت حاجة ماترديش عشان خاطري ماترديش وجمدي قلبك.. عشان ينزل يكلمك.. اسلوب الرسايل وخوفك انه يقطعك مش حيوصلك لحاجة وحيرجع يقطعك برضه وحتوصلي لطريق مسدود بخوفك.. اعزمي امرك انك مش حتردي لو وصل الموضوع لشهر طالما مانزلش كلمك.. واظهري بقى عناد انثى الثور.. انتي مش ثور ولا ايه؟

غير معرف يقول...

حبيبتي ايادي انتي منيحه؟

حبيت بس اطمن عليكي لقيتك مختفيه,,

RAWIAH يقول...

اهلين حببتي .. انا بخير بس بذاكر عندي امتحانات ..

طمنيني عليكي .. مشيب قلوب العذارى مابعتلكيش حاجة؟

غير معرف يقول...

ربنا يوفقك في الامتحانات يارب,,

للاسف لأ..

RAWIAH يقول...

ممممممم اصبري

حيرجع يبعت .. احتمال بيتقل او عامل مشغول ..

معليش صبرا جميل

غير معرف يقول...

يمكن اصلا انا ولا علي باله,,(مو لاقيه حكي احكيه عاجزة عن كلام)

تكبر وتمرد عليه ياأيادي,,يارب لا ضيعلي حقي خاطري مكسور ,,

عموما ما بنقدر نجبر شخص علي شي ما بدو ياه (بس خجلانه من نفسي)لاني وصلتها لهلمرحله,,انها اتكسرت وهي سابقا كانت غاليه,,

غير معرف يقول...

ابقي طمنيني عن امتحاناتك,,

موفقه ان شاءالله

RAWIAH يقول...

((يمكن اصلا انا ولا علي باله)),,مممممم احتمال مشغول او بيتقل.. صدقيني العقرب لو بيموت في البنت وشاغلة تفكيره ليل نهار مش حيرضخ الا اذا لاقاها قوية ..
يعني مطنشة وعايشة حياتها بالطول والعرض وهو(( تقييييييييييييييل )) وبيحب التقل وصبوووووووووووووور جدا .

((تكبر وتمرد عليه,,)) التمرد من طباعه وكمان البرود ..

(بس خجلانه من نفسي)لاني وصلتها لهلمرحله,,
ياحببتي الي يسمعك يقول عرضتي عليه الجواز.. عادي ماتكبريش الموضوع .. انتي كنتي بتجربي ويعني ايه بعتي مسج ومارد .. ابقى لما يبعت ماترديش .. انا من تجربتي بحس انه بيحب القسوة بحس انه بيحب يكون منبوذ من البنت يعني مش بتعبره وهو يفضل يجري وراها والله اعلم

غير معرف يقول...

انا من تجربتي بحس انه بيحب القسوة بحس انه بيحب يكون منبوذ من البنت يعني مش بتعبره وهو يفضل يجري وراها
==================

هو عندك حق بيحب القسوة,,وان الوحده تكون بخيله عاطفيا معاه,,

بس قصة منبوذ ما باتوقع لان افرضي مثلا هو يعرف 3 بنات و 3 بيعاملوه بقسوة ومنبوذ منهم يعني هيجري و را 3 بنات مره وحده؟؟

يعني هل من الممكن كل بنات الي مرو في حياته رضخو ليه ؟اكيد لا
طيب في حاله دي معناتها كل بنت ما تدليوش وش يهيجري وراها؟

اتوقع لازم نعرف بالتحديد شو معنى القسوة الي يحتاجها العقرب,,

انو بعتقادي ان العقرب بيحب الصعبه والقاسيه بس بشرط تكون من الاول لافته نظره ومهتم بيها..فقسوة هتزيد من اهتمامه بهيها وينشد اتجاهها

ليه صديقتي تفسيرها للقصة من بدايه رجوعي لهلى

انو هو بدو ياني فعلا بس نيتو انو مايعمل شي او ما يعمل اي موقف مستني مني انا اعمل كل شيء وهو مستقبل ,,
او انو هو مستني مني شيء انا لازم اعمله ,,بس هو حاببها تيجي مني

الصراحه انا ما اقتنعت برأيها لان كلامها مو منطقي يعني انا اعمل كل شي ناقص احكيلو اديني باسورد تبعك واضيف نفسي بنفسي عندو ,,,

وتاني شي شو مستني مني شو اعمل اكتر ما انا عملت,,

انا قلتلها اي شخص في دنيا بيحب وحده لما ترجعله مفروض ما يصبر ويضيفها يعني معقولة صارلي 4 اسبيع من اول مارجعت ما اشتاق يحكي معي؟

المصيبه في قصة هاي كلها,,

ان صاحبه الانتيم وضحلي اكتر من مره زمان قبل ما ارجع ان عقربي ما نسيني وانه لسا بيحبني هو دايما كان بيحكيلي ما بدك ترجعيله؟ وكنت بحكيله لا مابدي ارجع..لان عقريي كزاب ونسيني وكان بيقولي كلام هاد غير صحيح هو مانسيكي بس ظاهريا بيعمل نفسو انو نسيكي وعايش حياته,بس لسا مكانتي عنده ما تغيرت,انا عرفت هالمعلومات وسكت شهوور لغاية ما انفجرت ورجعت


ولما رجعت ورد علي عقربي سريعا تأكدت ان كلام صاحبه صحيح,, لانو مو معقول هتجنن مافي حد في دنيا يرد خلال ساعيتن دا انا لو مكانه والله كنت رديت عليه تاني يوم,,هاد دليل انو عاطفته خلته يرد علي من اللهفه وانو ماكان مصدق,,

طيب شو الي اتغير ليش غير رأيه ليش الشوق والهفه قلو عنده,,

بس هلىءالاحداث اصبحت غير متوقعه,, حاسة زمام الامور فلتت من ايدي,,

عموما انا مو بايدي اي شيء اعمله غير الانتظار..

الله كريم

غير معرف يقول...

مساء الورد ياقمر اعذريني عالتقصير عندي ليك خبر حلو: أنا اتخطبت للاسد اللي قولتلك عليه قبل كام شهر فاكره لما قولتلك انه أسد مسرطن اتاريه معجب بيا من زمان وانا مخدتش بالي المهم خطبني وبعد الاستخارة والسؤال ارتحت الحمدلله هو يعتبر شبه جواز صالونات هههههاي مينا ياعسل شكلنا كلنا نهايتنا جواز صالونات احنا مالنا ومال وجع الدماغ ههههاي خلينا نسيب الحب للخواجات اصل الراجل العربي مش بتاع حب بتاع جواز بلغي البنات سلامي وعقبال لما ترتبطي بالراجل اللي يستاهلك 000 ريما

غير معرف يقول...

جمعه مبارك يا ايادي كيف الامتحانات معك؟

حبيت احكيلك الاخبار..

لساتو ما بعت شي بس رفقاتي قالولي انو ماصار يعمل اي نشاطات علي الفيسبوك نهائيا يعني اما هو ما بيدخل النت او بيدخل بس مابيعمل شيء متل مثلا انو ما صار ينزل فديوهات او يكتب شيء.بس لو حد كتبله شي بيرد عليه..

انا مستغربه ليش؟شو صاير معه؟ من وقت اخر مره حط الاغنيه الي حكتلك عنها الي نزلها بنفس وقت لما بعتله المسج ما نزل شيء؟

قمت افكر معناتها لو كان قصدو علي وحده تانيه مثلا كان استمر حط اغاني يشر الي حب جديد او من هالحكي

بس انا اظهر يحط اغاني انا اختفي يبطل يعمل شي؟ انا محتاره؟

عموما انا علي اتفاقي معكي ماراح اعمل شي عم استنى ولو ان الموضوع طال

صارلنا اسبوعين علي اخر مره بعتت وهو مارد

وصارلنا شهر من اول ما رجعت اكلمه معقوله متل ما بتحكي انتي انو صبور؟

معقولة مو مشتاق يحكي معي في حد افترق عن انسان بيحبه شهور طويله ولما يرجعله كمان يتقل عليه شهر ؟ في ناس هيك فعلا؟ قوليلي من خبرتك لانو ما بصدق ان في ناس هيك
لان هدولة ماعندهم قلب ولا احساس

وتاني شء هو مو خايف ارجع ابعد عنو تاني افرض انا هلىء طفشت وقررت الرحيل هيتركني ارحل وابعد؟

والله القصة محيره بين انو شكلو انا بفرق معو او ما افرق معو,,

ال رفيقتي بتحكي وبتقول احتمال هو عم يستنى منك شيء محدد يرضيه حكتلها شو مستني اكتر من اني انا بعت رساله وحكيت معو ولمحت انو يضيفني ونحكي بكل شي بدو ياه شو ممكن اعمل اكتر من هيك

حكتلي انو احتمال هو بدو شي تاني منك مستنيكي تعمليه وتفهميه من نفسك ,,او يمكن مو فاهم انتي راجعه شو صداقه او مشاعر فهو مو حابب يعمل اي خطوة قبل ما يتاكد,,

وهاد شيء خلاني افكر انو معناتها هو مابدو صداقه لو بدو كان ضافني ببساطه متلي متل اي بنت عندو وتركني

بس كونه انه خايف يضيفني معناتها مابدو صداقه بدو شي تاني وخايف لكون انا راجعه كصداقه واصدمه,,

واحتمال انو صايرلي اسبوعين ماعملت شي وشايفني عايشه حياتي وبعمل تعليقات عند اصدقائنا المشتركين وصلتله فكرة انو انا بجد ما بدي ياه بس كنت بحكي معه من العشرة وصداقه زيو زي اي حد تاني

لان لو كان علي المبدا هاد معناتها كان متعمد مايرد يختبرني يشوفني هتمسك فيه هبعت هتكلم منشان يعرف مكانته عندي؟

مجرد افكار حبيت اشاركها معاكي ممكن تطلع صح او خطأ بس كان لازم احكيلك الي بفكر فيه

طيب كلامي واسلوبي معاه كان لطيف بس لما قلتله نضيف بعض انا وضحتله انو لينا حق نتكلم بعد الفراق ونوضح اشياء كتيره<معني كلامي كان واضح عن المشاعر مش صداقه وقالي لما يجي وقت الي يناسبني هتكلم,طيب صارلنا شهر ما جله االوقت المناسب لسا؟

والله يا ايادي انا محتاره بجد خايفه من شي واحد انو ما عرفت استغل الفرصه صح لما من شهر بالظبط اتجنن اول ما بعتله مسج كانو ما صدق كان لازم وقتها اعمل حركة قويه ترجعه في ساعتها

بس انو فضلت بعت ويرد ابعت ويرد غاية ما الموضوع طال واحتمال هو زهق و مل او فكر بتمعن وقرر انو ما بدو,طول الوقت ماكان في صالحي لاسف,,

بس مازلت عم براقب وبستنى بركي تحصل معجزة

RAWIAH يقول...

(جمعه مبارك يا ايادي) جمعة مباركة ياميمو ..
كيف الامتحانات معك؟ منيحة ..عندي امتحانين الاسبوع الي جاي وورقة عمل لازم اخلصها
(الاخبار لساتو ما بعت شي)
مش حيبعت .. منتظر يشوف حتعملي ايه ؟
(رفقاتي قالولي انو ماصار يعمل اي نشاطات علي الفيسبوك نهائيا )
دي حاجة كويسة على فكرة .
(اما هو ما بيدخل النت او بيدخل بس مابيعمل شيء)
لو عمل انتي حتتقمصي وكمان الغموض حيروح وهو عايز يشدك عشان تفضلي محتارة
وتجري وراه فمش حيكتب وحينتظر انتي تتحركي زي العادة .
(انا مستغربه ليش؟شو صاير معه؟) ماصار اشي بس عايز يكون غامض
(لو كان قصدو علي وحده تانيه مثلا كان استمر حط اغاني يشر الي حب جديد او من هالحكي بس انا اظهر يحط اغاني انا اختفي يبطل يعمل شي؟ انا محتاره؟ )
مافيش وحدة تانية ولا وحدة رابعة .. والظاهر انه بيعاني من حالة ركود وانتي رجعتي في وقتك..
وحتى لما كتب التعليق اياه بتاع انه مستمتع بالحياة كان مجرد تمويه زي ماقلتلك عايز يخضك.. وشوفتي ازاي انتي محتارة.. هو وصل للي عايزة ..
ده العقرب يا ميمو .. يحب التكتيك والغموض.. عشان كده خليكي زي ماانتي واثبتي ..
خلي حركاته تقلب عليه وهو الي يحتار ويتحرك بس اصبري .
دي لعبة اسمها لعبة ( النفس الطويل) خخخخ

(عموما انا علي اتفاقي معكي ماراح اعمل )برافوا عليكي

(ولو ان الموضوع طال صارلنا اسبوعين )
تصدقي لما قريت الجملة افتكرتك زوجة مطلقة وقاعدة تنتظر جوزها يرجعها قبل ماتخلص العدة !!
ايه ياميمو ماتتقلي ماهو قاعد محروم منك برضه .. اصبري وهو حيرجعلك ..
(معقوله متل ما بتحكي انتي انو صبور؟ )
واكتر .. هو عايزك بس بمزاجه ومزاجه حيتعبك
عشان كده محتاج صبر ,, صبرا جميييييل .

(معقولة مو مشتاق يحكي معي قوليلي من خبرتك)
لا هو مشتاق .. بس بيحب لعبة القط والفار ..
(افرض انا هلىء طفشت وقررت الرحيل هيتركني ارحل وابعد؟ )
مش حيسيبك .. حيديكي مهلة شهر او اكتر يتفرج حتعملي ايه وحتصبري لأمتى..
لو اديتيه طناش حيرجع يبعتلك مسج.. ماترديش ، حياخد اسبوع او اتنين مش مصدق انك نسيتيه وحيتصدم ، لما يشوفك ثابتة ومصممة .. حيرجع يركع ويطلب التواصل.
(رفيقتي بتحكي وبتقول احتمال هو عم يستنى منك شيء محدد يرضيه)
اوعي .. هو بس عايز شوية تقل ..
(يمكن مو فاهم انتي راجعه شو صداقه او مشاعر )
بجد لو بتفكري انه عبيط كده .. يبقى انا حلطم ..
(طيب صارلنا شهر ما جله االوقت المناسب لسا؟) مافيش في ايدك حاجة اتركي الموضوع في ايده .. كفاية الي عملتيه .. اديه فرصة يقرر هو عايز ايه ...
(والله يا ايادي انا محتاره ) الي محتار هو.. اتوقع كمان شويتين وحيبدأ يفكر انك بجد فقدتي الامل فيه ..

(خايفه انو ما عرفت استغل الفرصه كان لازم وقتها اعمل حركة قويه ترجعه في ساعتها ) مممم ماكنش حيرد برضه
(فضلت بعت ويرد ابعت ويرد غاية ما الموضوع طال )كنتي حتوصلي معاه لنفس الشيء .. العقرب بيحب المناحلة والمناهدة .. عشان كده التطنيش بيحرقه .

غير معرف يقول...

هههه انتي بتردي علي كلامي كانك شايفه عقربي قدامك وعارفاه وداخله دماغه وبتكلمي علي الاحداث القادمة ,,

يارب خير ويتحقق استنتاجك,,والله لو كدا راح اصبر شهور مش شهر بس,,

عموما هو من شوي غير صورة بروفايل تبعه
واخر مره غير صورة كانت من اسبوعين في نفس اليوم اللي بعت فيه الرساله الصبح وطنشها وقتها غير الصورة بنفس اليوم بس بليل,,

ربنا يوفقك في الامتحانات القادمة ان شاءالله :)

وشكرا علي دفعه المعنويه انا كل شويه بقرء كلامك عشان يديلي دعم ايجابي

RAWIAH يقول...

هههههه
هو عايزك بس لازم تثبتيله انك حاجة غالية ومش زي اي وحدة .. واي حاجة كنتي بتعمليها معاه قبل كده في المرة الاولى .. انسيها

وابدأي صفحة جديدة .

على فكرة يوم يقولك انزلي كلميني .. اديني خبر قبلها عشان اقولك تكلميه امتى وازاي .. عشان يفضل الريموت في ايدك.

RAWIAH يقول...

( لو كدا راح اصبر شهور مش شهر )
اصبري كمان شوية لحد مااقولك ياميمو كده يكفي ,,
(هو من شوي غير صورة بروفايل تبعه ) هو حيعمل حاجة من اتنين :
1-يبدا يتحرك عشان تتحسري وتغلطي وتبدأي تظهري ,,
2-حيعمل نشاط خفيف اوي ويرجع يغطس تاني .. ومش حيقب الا لما تبعتي ويروح شابكك بكم كلمة وكم رد يومين تلاتة وبعدين يرجع يختفي ويخليكي تموتي بحسرتك ..
ووقتها حتتمني لو فضلتي مطنشه .
3- ربنا يوفقك في الامتحانات القادمة
متشكرة حببتي ..

غير معرف يقول...

مااقولك ياميمو كده يكفي

يعني انتي حاطة في بالك حد معين لصمته واختفائه ولو زاد وقتها هتقولي فعلا كدا كفايه وهو مش عاوز :(

بالنسبله لحركات علي فكرة انا مش بشوف بروفايله نهائياااااااا هم اصحابي الي بيقولولي وهم كمان مش ضايفنه بس ضايفن ناس ضايفنه ههههه قصة طويله يعني حابة اوضحلك هو مش فاهم ان في حاجة بتوصلي,,فانا مش غبيه اسئل الي ضايفنه لانهم هيقولوله

عشان كدا لما حط اغنيه ياريت تعرف شو بحبها هو مش عارف انو مراقب لانو لو كدا ماكن حطها عشان مايثبت حقيقه مشاعره

بالنسبه لصورة انا متوقعه انو عارف اني بزور بروفايله بشوف اي تغير واتوقع دي شي متوقعه مني زي ماهي شي متوقعه منو انو يشوفني غيرت صور او لا

فممكن اه نقول هو عارف انو هشوف صورته الجديده ,,حتى لو مازرت البروفايل تبعه كفايه يعمل اي تعليق عند اصحابنا المشتركين فهشوفه سريعا..فهنتبه واشوف بروفايله..

خلاص ان شاءالله لو بعتلي وقالي انو بدو يكلمني ما راح ارد عليه الا لما اقولك منشان تحكيلي كيف اتصرف معو,,

وبرضو االاحتمالات الي ذكرتيها منطقيه و متوقعه منو لما يشوف انو مافي اي حركة مني علي الاقل يعمل كومنتات عند المشتركين بينا عشان ارجع انتبه واعمل اي شيء,,

ولا تنسي حركة الاخيره من كم يوم لما رد وعلق ورايا كانو بيقول انا هنا,,

هو احتمال هو مقهور لانو ضيع فرصه انو يرد علي لانو عارف ان هو الي بإيده يحرك القصة مش انا لانو هو الي طنش فاي رد منو حاليا تعتبر مبادرة انو بفكر فيكي وحابب واصلك فكدا خطته فشلت كان فاكر هفضل ابعت وابعت وابعت حتى لو طنشني,,
فممكن هو ماعم يعرف يبعتلي ولا يصبر شوي,,يمكن تجي مني

او كانت اختبار بس انا بشوف مالها داعي اختبار لان رجوعي اكبر اختبار,,

عموما خليني اشوف واراقب ,,

واحكيلك اول باول اي شي يصير منو

RAWIAH يقول...

بصي ياقطة انا حقولك :
1-لما البنت تعلق ورا الولد هي بتجري وراه .. لما الولد يعلق ورا البنت هو الي ابتدى يجري
2-لما تعلقي وهو يكتبلك كلام .. اوعي تردي اعملي نفسك ماشفتيش
3-ماتعلقيش في أي حتة هو معلق فيها .. حتى لو تعليقك حيجي بعد تعليقين من كلامه
4-خليه هو دايما الي وراكي وانتي الي قدام ..
5-علقي على زمايلك لما تشوفي حاجة مستهله التعليق .. ماتعلقيش على أي حاجة اعتباطا
6-عيشي حياتك وكلمي الكل طالما هما بيكلموكي ..
7-خلي دايما روحك المعنوية عالية .. الناس بتحب تقرب من السعداء وده بيجذب العقرب .

أي حاجة تحصل ابعتيلي اول بأول .. بس زي ما اتفقنا :
1/ كلام مش حنكلمه
2/ رسايل مش حنبعت
3/ ردود عادية مافيهاش الي احنا عايزينه مش حنرد

غير معرف يقول...

كل يوم باخد خبره منك بجد كم نقطة الي ذكرتيهم رائعين.

حاضر ان شاءالله راح اعمل هيك :)

غير معرف يقول...

حابة احكيلك علي شي صار ,,,

عقربي كان ضايف زمان بنت اجنبيه هو واصحابه الشباب كان بيعمل تعليقات عندها وهي كمان انا ما اهتميت اصلا في بدايه بحكم انها في قارة وهو في قارة وكمان هي كانت في علاقه مع شخص ,,فعتبرتها مو مهمه اصلا,

واكتر من شاب كان بيضيفها من اصحابو كان بيعلق وبيتريق انو اايوا يا سيدي وياعمي اللعب ومن هالحكي يعني هي مش مهمه لدرجة مبسوط انو اصحابه بيضيفوها

فبعد شهرين من اضافته ليها ماكان في بينهم تعلقات اكتر من هي كل شوي بتعلق عندو وهو يرد عليها,,


امبارح انا شفت بلروفايل البنت لانو مفتوح هو طبعا مو عارف انو انا عارفه انو ضايفها( منشان لا تحكي هو يعملي حركات)

لقيته ما صارت في علاقه وعملت انها سينجل,,

بعدها لقيتها كاتبله عندها شكرا يا حبي <طبعا هالكلام بالاسباني وكتبت اسمو جمب الكلام دا هو رد عليها انو العفو..

بعدها حطلها اغانيه تبعيت عمر دياب الي هي بناديك تعالى وكتب تحت الاغنيه بالاسباني بناديك تعالي انا هون مش عارفه هو بيترجملها معنى الاغنيه ولو هو بيقولها تعالي

فردت عليه بالاسباني انو اه انا حابة اجي واشوفك وكلها سنة ومش هنفصل عنك ومش عارفه شو الحكي بالظبط لانو لاسف ترجمه الجوجل ما طلعت معنى بشكل دقيق وغير واضح فانا اضطريت افهمها بهالصورة وهالمعنى
وهو مارد عليها بس عملها لايك علي جملتها

انا مش فاهمه شو عم يحصل؟ هل من الممكن هيكون في شي بينهم اصلا؟

بس كيف امتى اذا اخر مره من شهرين ماكان مهتم اصلا فيه في يوم وليلى يقرر انو بدو يدخل معاها معقولة علاقه

صحبتي عماله تضحك علي وبتقولي هاد تسلايه وضحك ومزح ومستحيل يكون في شي بينهم اصلا
البنت اسبانيه وهو يادوب بيفك الخط بالغة دي يعني كل حكيو معها من نتيجة ترجمه الجوجل لكلام وهي وضح ماتعرف حتى انجليش فكيف هتفاهمو ويتحاورو مع بعض لو فكرو يكلمو بعض اصلا علي تليفون

انا مو مقتنعه ان هيكون في شي بينهم مو مقتنعه نهائيا لو كان كان الاولى من شهورين فاتو وهي كل شوي عم تنط عليه بالتعاليقات

اشمعنى حبكت اليومين دولت بدا يفكر فيها

وليش حط الاغنيه دي صحيح هي ما بتفهم معنها لانها اسبانيه واالاغنيه عربيه بس كلماتها ما عجبتني انو مرتاح معاك والناس بتسئلني كأني حبيت حب جديد شو هالحكي حب مين بالظبط حبها هي وحده بشعه حتى مش حلوه ابدا اشمعنى هالاغنيه شككتني

وكيف يحباها اذا هو ما بيفهم لغاتها كيف اصلا هيكون في بينهم تواصل عشان نقول ارتحلهااو اتعود عليها او حس انها متقاربه فكريا ليه,لا هو يعرف يتكلم اسباني ولا هي بتعرف تكلم انجليش,وكمان من اسبوع كانت في علاقه مع شاب

انا موقتنعه والمنطق بيقول مستحيل يكون في شي اصلا وشمعنى في اليومين دولت لدرجة دي عندو فراغ وبدو اي وحده

هتقوليلي طيب مدام عارفه انو مستحيل جايه تحكي ليه الكلام دا

انا هقولك لانو لازم احكي مابقدر اتجاهل موقف متل هاد البنت واقعه واقعه وكلامها غريب شكرا ياحبي وانا احب اجيلك ومره كتبت تعليق انو شكرا ليكم حبكم هو داالي انا بحلم فيه طبعا بعد ام ترجمته طلعلي هالمعنى

هو عملها كمان لايك علي هالجمله بس هالمره هي ماكتبت اسمو جمب الجمله فمش عارفه هي قصدها عليه ولا بشكل عام بس كيف بشكل عام وهي انفصلت عن حبيبها السابق اصبحت سنجل يبقا قصدها علي مين.

انا مش عارفه اي شي هاد شي حطمني يعني لو بجد انا ما بحكيلك انو حبها بجد مستحيل يكون في حب بس بقصد انو اختارها انو يفوت في علاقه مثلا للفشخره قدام الجماهير انو وقع بنت اسبانيه معناتها هو مش نيته يرجع اصلاااااااا بدل ما يحول يرجعني عمال يضبط بنات الاجانب انا مش فاهمه

معناتها نا مش في باله متل ماحكتلك,,انا مش عارفه اضحك او ابكي انا مو قادرةه استوعب هل هي لانها بنت فري وسهله ولازقه فيه ديما وبتعمل تعليقات واحتمال اعجبت فيه مثلا هو عم يجاريها فقط لا غير,,
ماهي هيك هيك وقعت يبقا مو موتحدي ليه,.

ولا بجد هو فكر وفاتت بعلقه تجربه جديده مع وحده اجنبيه حتى لو مش فاهم لغاتها بس هيك منظره وتسلايه لفترة من زمن
ولو كان الاحتمال هاد صحيح معناتها هو مش راجع لانو بدو فترة يعيش حياتو معها

انا مش عارفه احدد هو عم يمزح وكل الي صار بس نتيجة تسلايه يوم يومين,,وعم يجاريها وان كلامها حبي ومن هالكي مجرد حكي اجانب..واستغل انها راميه نفسها عليه

ولا بجد هو بدو يتسلى بس تسلايه طويله شوي انو يخليها في حياتو ويعيشو الجو فترة من الزمن

ايااااااااادي انقذيني ,,
ولا تقولي هو متعمد عشان يحرق اعصابي

والله والله والله والله هو مش عارف انو عارفه انو ضايفها وانو براقب وبدخل بروفايلها

RAWIAH يقول...

ميمو حببتي قريت رسالتك ..

اوعي تفكري اني مضايقة لانك بتفضفضي بالعكس اي حاجة نفسك تتكلمي فيها قوليها .. حتى لو تدخلي تعبري وتكتبي عن حبك له عندي.. مافيش اي مشكلة .. ركزي معايا دلوقتي :

1/ ماتفتشيش
2/ لو مصرة تراقبي وتفتشي اوعي تخليه يحس او يعرف
3/ لو عرف انك بتراقبيه حيحصل حاجز بينكم لانك بتفهميه انك مش واثقة فيه
4/ لنفرض انه بجد له علاقة بالبنت .. انتي مش حتقدري تقوليله سابها !!
ولا حتقدري تتكلمي عن البنت لانك بكده حتطلعيها المظلومة وحيشوفك الظالمة
5/ بس فيه طريقة تانية .. تقلبي مراقبتك والحاجات الي بتعرفيها لصالحك ومن غير مايحس وكمان تشغليه بيكي .. ازاي؟

•بما انه البنت اجنبية وايطالية وبيكتبلها بالايطالي..
•ابدئي اكتبي انتي فرنسي ( جمل فرنسية وحطي صورة جميلة لبرج ايفل واكتبي بالفرنسي تحتها انك نفسك تزوريها مع حبيبك بس بالفرنسي )
•اشغليه بيكي.. خليه يقعد يترجم كلامك زي مابيترجم كلام للبنت ..
•هو بيحب يبرز نفسه ومحتاج حد ينفخه .. احتمال تكون البنت دي بتستغله عشان ترجع حبيبها خصوصا انك بتقولي انها كتبت سنجل.. يبقى يمكن تكون متقصدة تخلي حبيبها يغير.
•المراقبة ياميمو محتاجة قوة تحمل وبرود + ضبط اعصاب وهدوء وحكمة
•المراقبة انا من وجهة نظري بنصح بيها لان بتخلي البنت تعرف بيحصل ايه بس بشرط تكون ذكية وتقلب الي بتعرفه لصالحها .. اما انها تزعل وتتوتر وتبكي وتروح مخاصمه حبيبها (( ده غلط))

اعملي الي قولتلك عليه ..

غير معرف يقول...

بالنسبه لجميع النقاط هو ما بيعرف ولا هيعرف ولا يمكن يتخيل انو بعرف هالحكي كلو فطمني انا حريصة انه ما بيعرف شي

بالنسبه لكلمك في الواقع كنت متوقعه رد مختلف منك ..كنت متوقعه تحكيلي لا مستحيل يكون في شيء بينها وبينه

خصوصا بعد ما فضفضت وحكيت كل افكاري منشان تكوني في صورة وتستوعبي الموقف

انا ما كنت متوقعه رد انو لا مستحيل يكون في حاجة بينهم بسبب الاسباب الي ذكرتها في رساله السابقه

بس قلت علي الاقل منشان كلامك السابق انو عاوزني ومشتاقلي وهيرجع وان كل دا تقل الي بيعمله
ردك صدمني او بمعنى تاني خلاني اشعر انو هنتفق لاول مره علي شيء وهو انا ما عدت مهمه عندو

في الواقع

انا بوجهة نظري مستحيل ومن سابع مستحيلات انو يفكر فيها او يرتبط فيها او يشعر بشي اتجاها لانو وضحتلك لا هي بتعرف انجليش ولا هو بيعرف لغتها يعني هو عايش علي ترجمة الجوجل واتخيلي انك تعاملي وتتحاوري مع شخص وانتي كل شويه بترجمي وترجمي وتعملي كوبي وبست لكلام؟

هالوضع مو طبيعي وغير منطقي فعمره ما هيقرب بينهم او يخليه يرتاح او يفكر فيها لان (لو كلمو تليفون كيف هتفاهم معها)؟

وثانيا في بنات عرب حوليه وكل وحده مهتمه فيه ماكان يرتبط في اي وحده فيهم علي الاقل قريبين منه يعيش حياته

فانا استبعد نهائيا سواء لانو بيعرفها من شهرين وما اهتم و سواء انها بتعملو تعلقات ديما وما بيهتم وسواء انو رد علي وعاملني تلك المعامله( اللي لغاية هلىء هتجنن لو انا مش مهمه ليه عمل هيك)

وانه خلال اسبوع يقرر يكون معها وتاركني وهو قادر يرجعني ويعيش مشاعر الي بدو ياها دا كلو عوامل تنفي انه بيحبها او حتى يفكر فيها

بس انا قصدي من كلامو انو هل الي يعمله مزح ضحك لفترة يومين وخلصنا

ولا هو ناوي يتسلى فترة من زمن والله اعلم فترة طويله او قصيرة بس سواء هيك او هيك هاد يدل انو مش ناوي يرجعلي وهاد ينفي كلامك انك متوقعه انو بيتقل علي وهيرجع وهيتجنن ومشتاقلي

يعني انت عندك وقت تتسلى وتاركني؟ بدل ما تحارب وترجعني

الا بقا هو افتكر انو انا مابدي ياه وحس انو اختبرني وظهرت علي حقيقتي انو كنت بلعب بمشاعره ورحت وما استحملته(بعرف انا ما عم ابرر ليه انا بتريق انو لو فكر بهالصورة وكانت حجته)

ولا ننسى ان االعقرب بيحب المنظره وبيحب الصيد والانجازات يعني فرصه علي طبق من ذهب انو يتفاخر قدام اصحابو انو وقع في غرامه اجنبيه هتضيف في رصيدة انجازاته

هيدا الي محيرني انت ناوي علي شو تكمل معاها فترة من زمن وقتها انت ما راح ترجعلي
ولا هي بس قصة يومين وهياخدها علي قد عقلها انها هي راميه حالها

بس مستمر انو حاطط عينو عليه ونكمل القصة باستنتاجك انو يتقل وعاوز وهيرجع ومشتاق وهيموت ومن كلام دا

وانا مستغربه انك عم بتبرري ليها انها بتستغله مين قالك انو انا مهتمه اعرف هي بتحبه او تستغله هي مش فارقه معي

الي فارق معي هو.. حتى لو هي بتستغله ليه انت تقبل انك تستغل منها انت مفروض بتفكر فيني مفروض منطقيا ما تعطي مجال لاي وحده

المفروض انها تكون العكس هي الي اتعلقت فيه(بحك كومنتاتها وكلامها) وهو الي بيستغلها,,

سوري علي الاطاله

عموما انا هطبق كلامك السابق

غير معرف يقول...

يا ايادي لسا شايفه عقربي هلىء كاتب عند هديك الاجنبيه عباره ترجمتها

معناتها انا لص وانا هنا لسرقة قلبك

شو معنى هالحكي ولا اقولك ماراح اسئل عن المعنى لانو واضح ومعروف

عقربي ما بيحبني وما بدو ياني ونسيني وشطبني من حياته وعمال يفكر بوحده تانيه وهي الاجنبيه دي


انا غلط عليه رجوعي خلاه يرتاح وينبسط ةانه امتلكني وراح للي بعدي ياريتي خليته متحسر علي طول عمره كان فضلت في قلبه وباله وما نساني

رجوعي خلاه يفرح وينبسط رضيت غروره

انا بس اطلب منك شي واحد تسشاعديني ارد بس كرامتي قوليلي شو اعمل بس منشان ما يعيش غروروه انو انا رجعتله شو الحل ارجوكي لا تتخلي عني

مصدومة ساعديني ارجوكي

RAWIAH يقول...

ياميمو .. ياميمو


كفاية زعل .. تمالكي نفسك وابدأي اشتغلي .. تصرفي

شغلي مخك .. اعملي الي قلتلك عليه .. رجعيه ينشغل بيكي.. بسرعة ادخلي دوري في النت على صورة حلوة لبرج ايفل .. واكتبي تحتها باللغة الفرنسية انه نفسك تزوريها ..

ياحببتي 3 رسايل وانتي زعلانة كتيييييييييييييييير ..
انا استبشرت خير لما بعتي اليوم قلت اكيد حتدخل تقولي.. انا بدات الحرب يا ايادي وحخليه يندم ومستحيل حخليه ينساني .. مش الاقيكي قاعدة تراقبيه وتندبي حظك وتحبطي في نفسك انه مش عاوزك .. كده خطأ .. ابدأي اتحركي اعملي هجمة مضادة . ( بسرعة )

ماتكتبيش حاجة الا لما تعملي الي قولتلك عليه .. وماتضيعيش قت ،اوعي تبعتيله حاجة ..واشغليه من بعيد وماتظنيش انه غبي هو بيراقبك زي مابتراقبيه

غير معرف يقول...

بجد ما عم اعرف شو احكيلك ,,

بجد بجد اصبت بحباط بس مش ضعف انثوي لاااا احباط نتيجة كرامتي والله يا يادي انا ترتكه وبعته شهور علي اساس بس كرامتي

لما ارجع واضحي وما بشوف مقابل دي تعتبر صدمة ليه انو من بعد كل الي عملته ما اثرت ياريتي مارجعت كنت فضلت ذكرة تعذبه

انا ديما واخده فكره عن عقرب لا اعلم هل هي صحيحه او لا

انو انا لما كنت بعيده خلاه ينشغل فيني ويحس بالعذاب ولما اقرب يرتاح ويرضي غرورة ويشطب علي

الطبيعي انو ما بيصير هيك لان الي بيحب هيحب ممهما كنت بعيده او قريبه

بس مع عقربي بقيت اشك انتي شفتي رجوعي ورده السريع( والله مستحيل يعمل هيك انا بعرف شخصيته منشان هيك كنت حاطة احتمالين مالهم ثالث

اما هو ملهوف وبحبني وماصدق او هيعهمل فيني مقلب وينتقم ويعذبني
بس قصة انو بيرد عادي لانو ذوق مستحيييييييل لانو بعرفه منيح والكل بيعرفه ماعندو شي اسمو مجاملات في قاموسه,,

المصيبه ان الوضع الحالي وردت فعله الحاليه بين الاحتمالين

يعني هو اظهر انو مهتم بس ما عمل اكتر من كم حركة وبنفس الوقت جتله فرصه يجرحني بس ماعملها فرصته لو بعتلي وقالي ابعدي عني ما بديياكي والله تبقا صدمة وانتقام قوي بس ماعملها

قصة البنت لخبطتني انا مراقبه عقربي من زمااااان بعرف بيحكي مين وبييتعامل مع مين

وعارفه البنت هاي من شهرين تقريبا وكنت براقب وللاحظة انو تعليقته عندها بين فترة وتانيه وكلها مرحبا كيفك
وهي ركزي هي الي بتعمل عندو تعليقات ديماااا وهو بيرد عادي

شهرين او اكتر من قبل رجووووعي لو هي لفتت نظره منذ البدايه كان من الاول عمل الي عمله لان عقربي من النوع الوحده لازم من البددايه تلفت نظره منشان ينجذب لها ويفكر فيها مش ينتبهلها بعد كم شهر..

اشمعنى هلىء اشمعنى في هاليومين شو الي اتغير ليش لفتت نظرة

معقولة وصل لمرحله الياس انها لما تعليقاتها اصبحت عاطفيه ما صدق ولزق فيهااا

بس فين سستم العقرب انو لما الوحده تميل يبعد عنها ويركض للي بعديها واشمعنى اسلوبي الحنون معاه ما جذبه ,,

بس ليش وانا موجوده انا رجعتلك انا الاصل انت مو مجبر تحس بالياس ,,

وتاني شي بلا انت كيف هتستفيد منها العقرب رجل متطلب وليه اهداف ويحب البنت ماشيه علي مزاجه

هي في بلد وهو في بلد لا هيطلعو سوا ولا هيستفيد منها عاطفيا

هو لا يعرف لغاتها ولا هي بتعرف لغته حتى لو فكرو يكلمو بعض فون مش هيعرفو فازاي هيكون في بينهم كلام وتعامل طبيعي متل اي اتنين

هي ضايفه مليون شاب عندها ومن ضمنهم شباب اصحابو وهو عقربي شاكاك ومش بيحترم البنت الي بتعامل مع شباب

هو هيستفيد من علاقه متل هيك ,,الا بقا لو تفتحله الكمرا واغرته هيدا شي تاي <وسوري علي المعنى بس دا واقع

البنت اجنبيه غير مسلمه صورها بالكت والقصير والله والله البنت بشعه انا احلى منها بكتيييييييييييير انا احلى بنت في حياته مرت عليه

فكيف القصة هي هتجنن

انا عملت متل ماحكيتي امبارح وحطيت صورة بس اليوم بالرغم من هيك راح علق عندها بكلام الي قلتك عنو يعني

اما هو ما اهتم يراقبني او ببساطة هو شاف ومافرقت معو

انا تعبت انا مش عاوزة شخص مش عاوزني علي اساس هو بيحبني واتعذب من بعدي

علي اساس رجوعي خلاه يتلهف وكنت بعامله بلطافه اثبتله انو اتغيرت وبقيت لطيفه وحنونه وذوق واستحملته ,

شو بدو اكتر من هيييييك؟

وجاية بتقوليلي احارب احارب بشخص هو مابدو ياني

الي بيحب بجد ما بيترك فرصه الي بيتجمعه بحبيبته وهو هلىء داخل علي شهر واسبوعين من اخر رساله هو طنشها ليه ,
مش فارق معو بعدي واختفائي,,

انا غيرت الصورة لما شفت تعليقه وشلت كلام هاد وحطيت صورة شاب مشهور
مابعرف ليسش كل ما بتقهر منو بحط صورة شاب كاني بوهمه انو انا معجبه فهيدا الشاب وانا ما بفكر فيك

ارجوكي من وحي خبرتك ومن فهمك ارجوكي قوليلي الي بيحصل

انا كان نفسي اسئل سؤال سابقا وبنسي:

انا مابعرف لغاية هلىء ليه مصممه انو مهتم مابعرف هل لانك شايفه ان كل العقارب ماشين علي نفس السيستم وانتي بتحكمي علي هيدا الاساس<وهاد هيكون غلط لان مش الكل بيفكرو بنفس الطريقه واحتمال عقربي مو متلهم

ولا لانك بجد شايفه (من قصتي) وليس لانه عقرب ,,انو بجد لازم احارب في هاللموضوع و ان استنتاجك سليم,,

شكرا علي انك بتصبري علي

غير معرف يقول...

يعني طول تعليقك انو اشتغلي بسرعه شغلي مخك اعملي هجمة مضاده

بدك ياني الحق قبل ما يضيع ,,ليش انا لازم احارب واتعب واقدم واتنازل وهو ولا هو هنا؟؟ليش من بعد التضحيه الكبيره الي عملتها برجوعي وما اثرت فيه وتركني ابعد.. بدك ياني استمر الافت نظره
اذا انا رجعت بنفسي وتعاملت معو مباااااااشره
بالرغم من هيك ما اهتم ولا فرقت معو كنت فاكرة ان من بعد رسايل هيشتاقلي لما اختفي وهيتمنى ارجع ابعتله تاني بس واضح انها مو فارقه معو

تتوقعي هيفرق معو الي عم بعمله من بعيد لبعيد سواء اغير صور واكتب كلام؟؟

الي بعرفه الشاب لو بده البنت ن غير ما تعمل شي بدو ياها ودليل شهور هو فاكر انو انا نسيته وكان بيفكر فيني من غير ما اعمل اي شي يلفت نظرة

وهلىء لما بعت وواصلت شطبني ورضيت غرورة اكيد مهما عملت بعدها ماراح تهز فيه شعره

(انا بدات الحرب يا ايادي وحخليه يندم ومستحيل حخليه ينساني)

ايوا منشان كرامتي بدي ياه يندم,,,شو الحل؟
بدي حركة قويه مش انو اكتب واحط صورة لانو احتمال هو ما بيراقبني ولو راقبني ماراح يعمل شي,

غير معرف يقول...

مرحبا,,,
انا فصفصت برفايل البنت هاي

اكتشفت شيء مهم انو يوم 23 9 في وقت الي كنت ببعت لعقربي رسايل عملته تاج علي صورة ليها(وهي شبه***) وكانها بتعطيه قبله وحكتبتله انها ليك,,

هو طنشها وما رد نهائيا علي صورة

وبعدها الاسبوع الماضي(في وقت الي بطلت ابعت فيه راسايل)

عملته تاج علي صورة ليها لتاني مره وقالتله ان هالقبله ليه فضحك وقالها شكرا حبي

هلىء لما جمعت التفاصييل القصة الخلاصه

هو يعرفها وضايفها من اكتر من شهرين؟
عمره ماعمل تعليقات عندها الا نادر واغلبيتها مرحبا وكيفك؟

هي اللي دايما كانت بتعمل تعليقات عندو وكان بيرد عليها واغلب تعليقاتها انت فين ومن هالحكي<وهذا دليل ما بيتعامل معها كتير

هلىء في هالاسبوعين الي بطلت ابعت فيهم شي (هي كالعاده مستمره بالكومنتات )

بس الي اتغير هو اصبح يتجاوب معها

سؤالي لماذا لم يتجاوب معها طوال الشهور وهلىء خلال الاسبوعين اهتم

هل فكرة انها اغرته حس انو حد مهتم فيه لدرجة بنت بتبعتله صورها وتحكيلو حبيبي ومن هالحكي وانبسط وعاش الدور لانو عندو فارغ ولانو انا نفسي ماكنت بعمله هالحركات

السؤال المهم,,مش علي اساس العقرب صياد بيموت ويحب البيت الي بيتعب وراها<متلي

هلىء مع هالانسانه الي انا لساتي مصممه علي كلامي في رساله السابقه ان مستحيل يكون في شي اتجاها كعاطفه حقيقه ممكن لعب ممكن تلاسيه فقط

السؤال لماذا قرر يتسلى في الوقت الي انا اختفيت فيه لماذا؟ ومفروض هي هلىء اصبحت سهله لانها هي بتركض وراه؟

ولا المعلومة الي عارفينها عن العقرب انو بيحب شيء الصعب خاطأة؟

انا مقهورة وهولع من داخلي علي الامور الي شفتها معناتها هو مقرر يرتبط فيها(كتسلايه ولعب واكشن ومنظره قدام الناس لانها بتعمله تاج وبتركض وراه) فرصه منشان ينتفخ وغروره يزيد

انا سبق وقلتلك في رساله سابقه مابدي اعمل شي الفت نظر احد لانو مو محتاجه اعمل هيك نا عارفه قيمة نفسي اذا هو لسا ما عرفها يبقا مش هيعرفها نهائيا

هو عارف انا مين كتير منيح (وانا كنت مصدر عذاب ليه فترة من زمن)

وهو واضح انو مقرر يكفي معها كاكشن وكحريه(لو اتذكرتي جملته السابقه انا مرتبط في حريتي)

الي حصل اليوم :

انا بيني وبينه اصدقاء مشتركين

اتنين منهم عملو كومنت علي موضوع مشابه او موضوع واحد

انا علقت عند الاول ورد علي ,,عقربي هون ما علق ورايا بس اكتفى عمل لايك بس هو شاف كومنتي

الشاب التاني كمان انا علقت عندو عقربي ما علق ورايا بس اكتفى عمل لايك من بعد كومنتي

يعني في كلتا الحالتين هو شاف تعلقي لانو ماكان في غيري معلق

الشخص الثالث ذكر ايضا نفس الموضوع الي ذكروه الشابين التانين بس انا ما علقت عندو ,,وهو هون علق عندو

فستغربت كانو هو تحشى انو يعلق عند الشخصين الاولين بحكم ان تعلقي هو الوحيد الموجود واختار يعلق عند الثالث لانو ما ماعلقت
(لانو الثلاثه حاطين نفس الموضوع)
شو رايك؟

انا حزينه كتير انواحط عقلي بعلق وحده اجنبيه كاثوليكيه بشعه وافضل اخليهال تحرق بدمي

بس انا بتكلم علي المعنى و المبدأ العام انو انا ما بفرق معك لدرجة انك هلىء عم تضبط وعايش حياتك

ولا تنسي قصة الاغنيه الي حطها معناتها كان قصدها انو عايش حب جديد معقولة نسيني ليه؟ ومع مين مع وحده اصلا هو كان عارفها سابقا

يعني بنعرف ان اول انطباع هو يدوم يعني لو كانت لافته نظره منذ البدايه وجذبته نقول احتمال بس كان عارفها شهور ولا فكر فيها نهائيا بعد رجوعي قرر يفكر

معقولة انا كنت مصدر عذاب ورجوعي ريحه وحس انو تحرر وقرر يكفي لعبه اصتياد القلوب ولاقي هاي قدامه

انا الي بشعر فيه احساس كرامتي وجعتني

في مره شاب يتعامل مع عقارب كتير حكالي انو العقرب مصيره يخون لان خيانه تسري في دمه

ومهما كان بيحب بنت وبيتعذب عشانها لازم يدور علي علاقات تانيه لانها شايفها انها شي ضروريه عندو ومالها علاقه في الي بيحبها

يعني احبك اااه وبتعذب ايوا بس كمان ما بقول لا لو عشت قصص تانيه

مابعرف اذا هالكلم صحيح

بس انا هون مش عارفه هو بيتسلى فعلا متل استنتاجي المنطقي الذي يرفض رفضا بتاتا قصة انو يكون حبها

ولا بجد حبها بسب اغنيه حب جديد لانو لو هيك ماكان حط هالاغنيه ليها اصلا ...يعني هو بيهوم نفسه دخل قصة

يعني هو شايف عايش حب جديد؟ هتجنن كيف ممكن تحبي انسان مافي بينك وبينه توافق باي شي ولا تواصل حقيقي

ونسيتي عقرب متطلب بدو يطلع ويروح ويجي ويكلم اخر اليل كيف هيحقق هالشي معها وهي في قارة وهو في قارة وحتى اللغه مو وحده عشان نحكي بيتكلمو وبتغريه في تليفون

مو علي اساس هو تعب مني لانو كنت صعبه وماكنت بطلع معو نهائيا؟

شو هالتناقض؟

شدي حيلك في الامتحانات ..

انا بحاول ادعم نفسي واكون قويه بالرغم من داخلي في جرح عميق

غير معرف يقول...

هاي,,كيفك مع الامتحانات,,

انا اتهورت وعملت شيء بس الي حصل حصل لا وقت لتراجع,,رحت غيرت الحاله الي علي فيسبوك وعملاتها انو انا في رليشن شيب,,

ماقدرت استحمل لما قرئت تعليقاته عند البنت و كيف بتقوله انا اعشق حبك ورد عليها لاني احبك اكتر وهو دا الحب الي بدور عليه,,

بالرغم كل جهود اللي حولي بيقنعوني انو بيستلى وهي مو مهمه ولكن ردت فعلي انعكست وعملت الي عملته

اتقهرت منو حسيت لازم ابينله انو انا نسيته وبدات من جديد..

عموما انا هعرف ارجع بالي عملته ببساطة هرجع اكتب انو انا كنت بمزح واني انا في رليشن شيب مع الحريه ههههههه علي البروفايل تبعي

وقتها اصحابو هيقرؤ الكلام و هيوصلوله الحكي,,
دا لو انا حبيت اتراجع عن الحركة

بس انا بدي يكون علي اعصابه تحترق اسبوع او اكتر ويحس انو طرت بجد وخليه تنفعه الاجنبيه,,

انتي شو رايك؟ استعجلت بالحركة؟

ملاحظة: انا عملت متل ما حكتيلي من ناحية الصورة وجمله بس لاسف ما شفت تجاوب منو الا شفت انو تعليقااته عندها بتزيد
اه صحيح ملاحظة: امبارح صديق المقرب ليه كلمني بعد فترة انقطاع طويله وانا احترت ليه فكر فيني واتكلم معي بعد طول هالفترة سالني عن احوالي واخباري بس تعمدت ما افتح الموضوع وكلمت في كلام عام,,

غير معرف يقول...

كل سنة ونتم طيبين
وسلام مربع للياسمينة حبيبتنا

غير معرف يقول...

مرحبا؟؟كل عام وانتم بخير,
كيفك يا ايادي؟
شو شكلك مشغوله كتير,,

ممم انا اصلا من فترة شهر من اخر تعليق بعتله ليكي قررت انسى الموضوع وابدا حياتي من جديد وفعلا اقتنعت بهالشي

ولان كل شي نصيب بس فجاة صار شي انا مو عارفه تفسيره

بس حابة افهم الي صار,,بحكم انتي مره قلتيلي في احد تعلقاتك لو مارجعلك ادخلي اكتبي انتي كدابه يا ايادي<وهاد ينمن علي ثقه وفهمك للموضوع

بس انا ماراح اعمل هيك لسبب انو الواحد مابيعرف علم الغيب وانتي اجتهدتي برأيك ومش ضروري انو ما تحقق انو ازعل او اخد موقف,,فشكرا علي دعمك المعنوي

بس بجد صار شي واحايه افهم معناه لانو انا صاحبة الشان ولي حق قبل ما انهي فهم شو كان عم يصير

انا طول الفترة الماضيه عرفت انوو قلل تعليقات العاطفيه مع هديك البنت ولغاية ما وصلت انو قطع وحذف كل تعليقاتها عندو يعني القصة وضحة كانت مضيعه للوقت وتسلايه لمدة قصيره وفاق علي نفسه

في هيدا الوقت كان عيد ملادو انا الصراحه ما عيدت عليه لانو انا اصلا مقرر انو نسيت القصة
واتوقع لو سئلتك وقتها كنتي هترفضي انو ابعت رساله اعيد في عيد ملاده,,

فيوم عيد ملاده لاحظة انو علق وراي في احد تعليقات كانو بيحكي انا هنا شوفيني انا طنشت

بعد 5 ايام حط عندو اغنيه حزينه بمعنى فراق ومن هالحكي طبعا هو مو قصدو علي البنت لانو من بعدها اجت وعلقت طبيعي من بعد الاغنيه وهو رد عليها بسمايل مجامله

في وقت العيد عمل حركة غريبه لقيته فتح الوول تبعه علي اهدائات العيد يعني هو مفروض احنا ما نشوف بروفايل بعض لاننا مو ضايفين بعض هالمره اول مره يخلي بعض نشاطات واضحه لاصدقاء لاصدقاء و هي عبارة عن كم صورة اهداء بمنناسبة العيد لكل الي عنده بس خلها مفتوحه انو اي حد ممكن يشوفها

وانا استغربت من هالحركة لانو مفروض طبيعته انسان حريص جداا علي خصوصياته ليه يعمل هالحركة

وبس هاد الي صار,,

يعني هديك كانت مجرد تسلايه او علي قولت اصحابي مجامله,,او فرصه وزهق منها لفترة قصيره من زمن,,
واحتمال صحى علي نفسو علي حقيقه انو انا اختفيت وحتى يوم ملاده ماعيدته وهاد شي دفعه يعتقد اننا في وضع الفراق وحزين وحط اسمايل مكتئب
ولما اجى العيد بدل ما يعيد علي فتح الوول بتاعه عشان اشوف اهدائته عند اصحابه

بس ممكن اعرف شو بوجهة نظرك ؟لانك سبق وقلتي انووو انتي فاهمه نفسية رجل دا؟

انا بس مابدي اي شي غير افهم شو الي صار ليش تعامل معي وليش اختفى وليش هو حزين ومستسلم لدرجة مش قادر يبعتلي شي علي فرضا هو حس او فهم انو اختفائي وعدم معايدتي عليه كانو انا نهيت,,ليش ما تمسك فيني..

وليش فتح الوول تبعه لاصدقاء لاصدقاء حركشة؟ طيب انا اهو ماعملت شي؟ شو استفاد هو؟؟

واتمنى انك تعطيني رايك لاخر مره في الموقف هاد

بس لو زعجك تعليقي ومش حابة تضيفي رايك اعتبري انو مابعت شي واتمنى عليكي انك حذفه ,,:)
وشكرا

My يقول...

شكرا على سؤالك يا ياسمين ربنا يوفقك في حياتك وتحلي كل مشاكلك

RAWIAH يقول...

كل سنة وانتي طيبة ياميمو
امتحاناتي ورا بعض ..

وبجد كنت اتمنى تقوليلي انه سأل..

يعني لاتواصل جاب نتيجة ولا بعدك جاب نتيجة ممممم مش عارفة اقولك ايه :(

صدقيني هو الي خسران

بالنسبة لموضوع فتح البرايفسي لاصدقاء اصدقائه .. يعني انا شايفة طالما ماتكلمش يبقى صعب ترجعي تاني انتي تبعتي وهو يرد .. الي عايز حد يسأل عنه او على الاقل وذوقيا يقول كل سنة وانتي طيبة .

راقبيه من بعيد واستمري في حياتك اخرجي واتعرفي على ناس جدد .

غير معرف يقول...

السلام عليكم
انا صديقة جديدة ليكم اسمي عيشة<<اسم الدلع او عائشة
انا لي قصةمضحكة اوي بصراحة ويمكن كمان بتكون عبط بس ايش اسووي اقضي وقتي واتسلى
ياستي انا كان لي علاقة بواحد عقرب بس انتهت القصة على الاقل من ناحيتي بشكل مؤلم مع انه ماقالي ولا كلمة يعني مادري الرجل ناوي علي ايش وعلشان ماادلق نفسي عليه اكثر قلت يابنت شوفي حب جديد تنسين معه ضغط وتلف الاعصاب هذا طبعا كنت قرأت كثير عن العقرب الى ان استدليت على مدونتك الجميلة وماكان عندي اي تعليق الى قبل يومين دخلت شات ونا من زمان كنت مبطله التشاتنق ولقيت واحد تعرفت انا عليه كان باين رزين شويتين مختلف عن البااقي دردشة معاه شوي قالي هاتي ايميلك قلت له ليه مافي شي يستدعي طبعا ذا من اول مرة اقنعني وقال اذا مامشي الحال سويلي ديليت قلت اووكي واضفته وكنت حاطةصورة منتهى الاغراء والانوووثة الرااجل خق عندها وقال بتغريني قلت انا حاطتها من زمان من قبل لااضيفك قال انتي تلبسي كذا قلت ايه البس وسئلني عن طولي ووزني وكلام لذيذ كذا بس كنت مابخليه يتمادى وسار يقولي وراك معصبة واقوله عادي يعني واحد يسال سؤال زي كذا ايش ارد عليه هو كان ظريف جدا واسلوبه حست انه عقرب قلت اسئله وقلت تعرف برجك قال ايه القوس استغربت قلت القووس مايفكر ويتصرف زي كذا مين قالك انك قووس قا افتولي بالمووضووع بس مادري قلت هات اليوم والشهر على فكرة عمره 39سنة منفصل ومادري اذا صادق لاني لما قلتله وين زوجتك عنك قال بصيغة الامر بالله لاتضيقي نفسي ومادري اذا محاولة لاقفل الموضوع او شي ثاني طلع بأواخر البرج تكلمنا شوي وسئلني عن برجي قلت زيك بين برجين السرطان ولاسد قالي انا احب بنات الثور ضحكت واتذكرتك وعرفت انه مقضي سنوات برا ويحب يكون فري يعني تفكيره مو مره منغلق واحسه جااااااائع للانووثة والدلع وعرفت انه يشتغل كمدير تنفيذي لشركة وايميله كان كأنه ايميل عمل اسمه مهندس معماري يبحث عن تصميم...انا على كل حال طلبت اني استأذنت يعني اخذنا ساعة مع بعض وحسيته يبا يدردش اكثر معي بس ماترجاني وذا ضايقني منه بس مشيتها لانه على طول قال اوكي ونا بجلس اقرأ عن برجك..انا سويت كذا لان قرئت لك ان لازم اخرج قبله وماجلس انتظره.
بصراحة المووضوع شغل تفكيري وقلت عقرب ثاني صح مامداني اتعلق فيه ومو هذا اللي لازم يصير اصلا بس حاسة اني راح اشغل نفسي بقصة جديدة على فكرة انا عمري 33 سنة وعزباء ولما عرف عمري قااال هذا السن حكاااية وغااية والانثى فيه بتكون شي ثاني (احسه يعرف بنات كثير اصلا واضح)المهم خرجت وسرت اراقب وانا اوف لاين وبعد اخذ ثلاثة ايام ماطلع وطلع علما اني كنت اطلع وغيرت الصورة وكتبت كلام حلو ومتفائل وطبعا حذفته حذف وهمي يعني هو يقدر يشوف تحركاتي بس انا لا لما اكون اون لاين وكل شوي ارجعه اشوف هو موجود او لا اليوم لقيته بس ماكلمنيش ولا سوي اي حركة حتى صورته زي ماهي ماغيره (على فكرة هو وراني كذا صورة له وفعلا ن الشكل باين عقرب وباين فوق 35 ووسيم!!حاولت اشووف اذا حاطط دبلة ماكنش واضح بس كان يده فعلا خالية
عارفه حتسئليني انتي كيف بتنظري للموضووع وحاطط خطط او لا انا بقوولك انا ماعندي خطط غير اني اتصرف صح واكون متمكنة من نفسي وفاهمة اللي بيدور حولي على الاقل مرة وحده اعذب مش اتعذب هههههههه
واذا كا في امل لاشياء ثانية ليه لا؟
على فكرة انا لما حذفته لاني اعرف انه لما يشوفني وحب يكلمني راح يقدر يكلمني وقتها راح اقوله انت كيف دخلت انا حذفتك على شان مايحس اني افكر استمر معه خصوصا واني حطيت صوورة اووفر شوية وفرفووشة ومابدي يقوول علشاني بدياه يعرف انه لسع ماسار مهم وانه راح يتعب كثير حتى يكون مهم .
اتمنى ماتطلع رسالتي ذي في التعليقات وشكرا يايسمين

RAWIAH يقول...

اهلا ياعيشة ..

منورة المدونة .. وكل سنة وانتي طيبة

ممممم بس ليا عتاب صغير ..

1- ماكنتش احب انك تقبلي تستضيفيه بسرعة كده .. كنت اتمنى تشغليه بيكي شوية لمدة اسبوع مثلا على الدردشة..

2- انتي مش متأكدة انك عايزاه يعني مترددة وده واضح لانك بتحذفيه وترجعي تضيفيه عشان كده بقولك لو انتظرتي شوية على اضافته ..

3- انتي عارفة بنت الثور.. حتعلقه اسبوع لاتنين على الدردشة مش عشان هي ذكية بس عشان هي حذرة ومش بتثق في حد بسرعة وفي خلال الفترة دي تفكر تضيفه وممكن تعرف انه تافه ومش مستاهل اضافة فمش تضيفه ..

4- وبعدين اضافتك له بسرعة خليته تقل شوية عشان كده 3 ايام ماظهرش

5- موضوع تقوليله انك حذفتيه خطأأأأأأأ
خطأ اوي ياعيشةانتي حتخليه يطلعلك وش العقرب الوحش جامد .. اضفتيه ليه مادمتي حتحذفيه العقرب مش بيحب حد يستهتر بيه وانتي مش بتعامليه باحترام فمش حيعملك باحترام ..

انتي اقطعي اسبوع .. اختفي اسبوع كامل كاااامل بعدين ادخلي حتلاقيه ظاهر ومكلمك وقتها ابدأي من جديد .. يعني:
صور مش مظبوطة بلاش
ماتكلميه طالما هو ماكلمك
اديله نص ساعة لساعة الا ربع واطلعي
ماتسمحيش يتمادى بكلام قلة ادب
بس اذا كلام غزل اشكريه
امدحي رجولته
يعني ازاي هو جنتل وذوق معاكي بيدخل ويسلم عليكي .. الحاجة دي حتخليه يظهر اكتر ويحب يكلمك .. فهمتي ياعيشة ^_^

غير معرف يقول...

شكرا على ردك يايسمين
كنت خايفة تسهجني المووضووع كله وتقولي ايه لعب العيال ذا!
انا لما تعرفت عليه في الشات ماكنت حاطه ببالي شي ابدا مجرد كلام وماعرف كيف قدر يقنعني انا امتنعت وقلت ماله داعي وقال لا خلينا بالايميل وجاني عن طريق اني اقدر احذفه اذا ماعجبني يعني حسيته مو معطيني القدرة للتقرير مع ان قبله واحد الح كثير وكذا يوم بس ماعطيته وعرفت اتهرب لكن العقرب وافقت بسرعة بعد تمنع بسيط وبسسب اقناعه لي واضفته كان خفيف دم ومضحك ويجس النبض ويبعد وذا اللي خلاني اشك وسئلته عن برجه وعلى طوول قال القووس قلت لا القوس مو كذا وقلت ايش المشكله طيب اللي بينك وبين المدام قال انا عصبي ومحد يتحملني وان عنده ولد وبنت وانه يحب البنااات قلت القووس مو عصبي لهذي الدرجة قلت هما الى حد ما باااردين
هو سئلني عن اوصافي ماعطيته بشكل دقيق عموميات وكان يسحب مني الكلام
احسه سريع البديهه وعنده سعة اطلاع سار يسالني ايش البس وايش لابسة رديت قلت طبعا لابسه بجامة قال وش فيك معصبة مع اني رديت عادي حسيته يبااني ادلع في الرد
بصرااحةهوو جدا funny وعلشان كذا انا حذرة جدا كمان الشات الي دخلته مالي فيه نكك معروف ولا حتى هو كأننا داخلين بس الليله ذي وحصل وتعارفنا علشان كذا دخلت بع كذا اشووفه اذا موجوود او لا مافي النكات كثير ومتشاابهه ومافي احد كمان ماقدر ادخل ويقول ليه تدخلين ماعرف احس في اشياء كثير ملخبطة في المووضووع يمكن لاني عطيته اهمية كبيرة!
تعتقدي هو زعل علشان خرجت لاني بعد ربع ساعة افتكر لقيته داخل للشات بس ماطول لاني دخلت اشووفه بنك ثاني.. المهم انا اليوم دخلت وخرجت كثير وهو شايفني اكيد الا اذا كان مشغول بعمله لان اليوم النهار اكيد كان مداوم والايميل في اسم شركة
مررا صعب اني ادخل واخرج وكاني ابي كلمة او يعبرني طيب انا ماراح اطلع اسبووع لو دخل علي راح اقول (في حالة لو لسع كنت حاذفته)انا والله حذفتك لاني مابدي علاقات..يمكن يترجى فيا او اكون معااه عاادي ولاهو فارق عندي وجوده مادام مازعجني بس مره منحرجه من كثرة دخولي اليوم اول كنت اقول مو مشكله ادخل واخرج ولما يدخل لي هو اقوله والله انا كنت حذفاك ومنت ظاهر عندي هههههههه
عارفه ان كلامي كثير بس حبه حبه يترتب هههههههه

والله اخاف هو بعد يومين يحذفني لانه اكيد هو راسم علاقه سريعة مع ان اللي شدني بنكه في الشات كاتب اربعيني يبي علاقه مع بنت عاقله هههههه
وبيني وبينك احس الصور اللي عرضها لي طعم لانه فعلا وسيم واكيد عارف نفسه
طيب ايش رايك لو دخل علي اقوله انا حذفتك لاني كنت مترردده كثير وماني عارفه ليه اضفتك يعني اقلب اسلوب بنت الثور بس بعد الاضافه اووكي قلتي العقرب مايحب احد يعامله كذا طيب اقوله بالعربي والله انا اصلا ماني عارفه كيف اضفتك ولقال ليه اقول يعني دردشة على الشات ماتخليني اضيفك واديك ايميلي يعني بضحكة كذا ابينله اني انا متخوفه من علاقتي بيه ومتحفظة مع انه هو التمس تحفظفي منه في المحادثة الاولى
جبيلي حل يناسب اكثر بعد التعليق ذا.
افضل على رايك الاول و استمر واقول حذفتك حتى لو ماحذفته
عندي فكرة خطرت الان اعترفله واقول على فكرة انا حذفتك بس رجعت اضفتك لاني فكرت وقلت بس هو ذووق وجنتل وماذاني بكلمة ورجعت اضفتك وبكذا اطلع من احراج اليوم وظهوري المستمر
علما انه لو حذفني انا مش حخسر حاجة لاني ماني متعلقه انا بس خايفة القى نفسي متعلقه.. كمان اخاف يكون معلق كذا وحده او لما يشوف غيابي يعلق غيري

غير معرف يقول...

ايه اضافه بسيطة هو عارف اني اصحي بدري تعتقدين طلوعه الصباح كان تقريبا قبل الساعة 8 صباحا له دخل بي لانه سئلني قال صاحية او سهرانة قلت لا اصحى بدري وعرف اني لما استاذنت وخرجت ماكان عندي شي لاني خرجت بدري وقلت له اشوفك بكرة قبل ذا الوقت بساعة واثاريه متكن لي هههههههههههه
احنا تعارفنا الصباح في الشات كان يوم جمعه.. والمفروض اليوم دوام مو اجازة علشان كذا استغربت انه فاتح المسنجر

غير معرف يقول...

صباااح الخير
ايش رايك ياسمين صحيت الصباح ولقيته باعثلي رسالة على الماسنجر وكاتب فيها (وحستني يابيبيييييييييييييييييييييييييييييييي
مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت)نسختها لك زي ماهي
رديت انا (صباح الخير.. مايوحشك غالي ياجنتل مان) وبس يعني قلت اكيد انك مابتمانعي مادام هو اللي ارسل اول شي خصوصا واننا في بداية التعارف وماطولت كثير واصلا هو ماكان طالع وخرجت لو جاني منه رد او طلب نتكلم ايش اسوي ارد او ايش بالضبط انا ماراح ادخل للمسنجر ثاني اون لاين الا لو لقيت شي وقلتي انه عادي ارد واذا لا المفروض اطنش اطنش ^_^

RAWIAH يقول...

صباح الخير ياعيشة

اذا كنتي حتشغلي نفسك وتحاصريه وتلزقي ((حيهرب))
فاهربي انتي عشان هو يلزق


اعمليله بلوك وادخلي كلمي صحابك بعد اسبوع افتحي تاني واقعدي مؤدبة ،، يعني ادخلي كل يوم لمدة ساعة سواء هو موجود او لا ..
اذا دخل وسلم ردي
اذاماسلمش ولا كانك تعرفيه
افتحي اغنية ولا فيلم واقعدي اتسلي
بعد الساعة اطلعي وهكذا كل يوم ..

لو كلمك ماترديش بسرعة
ردي بعد دقيقتين
لو سألك بتعملي ايه
قولي بقرأ موضوع او والدتي نادتني
وأسألي عن اخباره وخليكي ذوق
وموضوع الحذف تنسيه تماما
لانه حيتعدل ويبقى مهتم اكتر

غير معرف يقول...

اممممممممم
افهم من كلامك اني طالما وصلني اي اهتمام منه وانا مش اون لاين مارد عليها خصوصا لما اكون ماشية في خطة غياب الاسبوع
وانوو اذا ظهرت ثاني مااكلمه الا لما يدا هو <<زين
طيب لو ارسل وانا اوف لاين بعد الاسبوع ذا ارد عيلهااو بس يكون الرد وانا اون لاين
على كل حال انا رديت على رسالة الصباح اللي لقيتها لما فتحت المسنجر وطبعا ماكان موجود الرسالة كانت الساعة 7 وانا رديت الساعة 9
وماراح اكررها رديت لاني فهمت ان لازم اكون ذووق معه وماشفت فيها شي ومدحته وانه هو جنتل وجلست دقايق وخرجت على طول
افرضي لما اسوي له بلووك ويرسل شي ومارد وبعدين اطلع وعادي ماكان سار شي ايش بيكون الوضع هنا وممكن يكون يشوف اذا انا مسوية بلوك او لا لان في برامج بتظهرالبلوك جربتها مرة وهو زي ماقلتلك احسه ذكي جدااااا
اقوله مثلا ماجاني شي غريب!

RAWIAH يقول...

ايه ده ياعيشة

شوية تقولي بتدخلي ومش بيكلمك شوية تقولي بعتلك مسج ..

هو ايه الموضوع؟؟؟؟

انا دوخت معاكي

غير معرف يقول...

ههههههههههههه
متااسفة هذا كله من الدش الكثير
1- اضفنا بعض وتكلمنا ثم خرجت انا على طول قبله وكان واضح انه عايز يتكلم.
2-غاب 3 ايام ماظهر انا كنت عادي بطلع كالعاده بس كنت بتسائل فينه!
3-امس طلع ومن بدري لما دخلت الساعه 8ص لقيته موجود وهو عارف اني بنام بدري واصحى بدري هذي الايام لانه سئلني في اول محادثة سهرانه او صاحية بدري قلت لاصاحيه هو عنده عمل يعني الوضع الطبيعي مايكون مشغل مسنجره لانه بالدوام(بس يمكن اذا كان اضافني في ايميل خاص بالشغل!!ماعرف صراحه اخاف يكون احد بيطلع على المحدثات!)انا ظهرت لكن ماكلمته ولا سويت اي شي غير اني غيرت الكلام تبع الماسنجر وكان دخولي متفاوت يعني ساعه الصباح وغيره الظهر وغيرها العصر وهو كان موجود على طول
4-اليوم لما صحيت الصباح فتحت المسن الساعة 8 لقيت مسج منه واصل الساعة 7ص(وحستني يابيبي موووت) استنيت شوووي افكر اطنش او ارد قلت ارد رد عادي وكتبت (صبح الخير مايوحشك غالي ياجنتل مان)وارسلتها وهو ماكان اون لاين وبس عليها وجلست بتاع 5\7 دقايق وطلعت على طول ومادخلت بعدها لحد الحين وماشية على خطة الاوف وييك هههههههه
ولولا مسج اليوم كان اعتبر الخطة ناجحة بامتياز اليوم بس ياللا معوضه خير بكره
5-في حالة وصلني رد او اي شي فهمت منك اني مارد ابدا لغاية مايعدي هالاسبوع على خير حتى لو كلمة حلوة زي كيف حالك صباح الخير وماشابه ونت نصحتي اني اديه بلوك علشان ماخرق اتفاقية الاسبوع وارد عليه طيب راح اسوي كذا بس احس سهل يكشف اني مزنبته بلوك موو كنت اسويها انا واشوف مين معطيني بلووك خخخخخخخ
ان شاء الله يكون كلامي خفيف عليكي
الخلاصة اليوم اللي ارسل رسالة قبلها مارسل شي على اول محادثة واللي كانت الجمعة الماضية بالصباح

RAWIAH يقول...

مممممم كويس

دلوقت فهمت

الظاهر الصور بتاعتك عجبته ..

وبعد ماقرات كلامك المرتب مبين انه عايزك بس تأكدي انه مش متجوز عشان لو متجوز حياخد منك حب واهتمام ويسيبك .. فنتبهي

طالما بيسأل وانتي الي كنتي مقموصة وعايزة تحذفي ..
فخلاص مش شايفة لموضوع البلوك له لازمة ..

كل يوم الصبح الساعة 8 مثلا ادخلي لمدة ساعة .. سواء اتكلم او لا انتي ماتبدأيش تكلميه لحد مايكلمك ..
وحاولي كل محادثتين تلاتة تتأخري في الرد عليه دقيقة او اتنين عشان يحسك مشغولة ويهتم اكتر ..

وسيبيه هو يتكلم اكتر وانتي بتسمعي ومهتمة يعني كأنه استاذ وبتتعلمي منه هو بيحب كده .. ساعة واخرجي ،، تمام ؟

غير معرف يقول...

مساء الخير
كيف حالك
انا فهمت من اخر رد ليك اني اظهر نفس صح ... فارحت فتحت المسنجر ولقته في وضع الخارج ولقيت مسج راسله من الساعة 2 وشوي كاتب فيه(اين انتي)وماطول كثير وغير وضعه وظهر طبعا انا كنت اوف لاين بتفرج وافكر ولما جات الساعة7 طلعت وفي اشياء كثيرةسارت بدي اخليكي تشوفي سير المحادثة من بع اذنك( اين انتى
28/12/32 02:11:00 ص صباح الخير
28/12/32 07:12:54 ص هههههههه انا هنا الان
28/12/32 07:13:02 ص هلا وووووووووغلا
28/12/32 07:13:07 ص وين الناس
28/12/32 07:13:09 ص كيف حالك
28/12/32 07:13:10 ص
28/12/32 07:13:43 ص تفضل معي (C) وجالكسي
28/12/32 07:13:48 ص ههههههه
28/12/32 07:14:06 ص فديت ها الصباح انا
ماتبا حليب وجالكسي بالبندق والعنب :) ماتبا؟ انت عتبيه
28/12/32 07:15:02 ص
28/12/32 07:15:03 ص لا
28/12/32 07:15:12 ص لا هي حصر عليهم
28/12/32 07:15:21 ص :)
28/12/32 07:16:37 ص صحتين وعافيه ياقلبي
28/12/32 07:16:59 ص تسلم
28/12/32 07:18:08 ص انت بس نت الصباح صح
28/12/32 07:18:42 ص حاجه زي كذا
28/12/32 07:19:06 ص مممممممممممممممممم
28/12/32 07:19:13 ص توك صاحيه ولا مواصله
لاا انا من سااعة صاحية :)
28/12/32 07:20:47 ص اها
28/12/32 07:21:17 ص انت سهراان او فايق بكير
28/12/32 07:22:15 ص سهران على تقارير الشغل
28/12/32 07:22:35 ص انت مهندس معماري او شو بالضبط
28/12/32 07:23:20 ص لالا
28/12/32 07:23:22 ص ههههههههههههههههههههه
28/12/32 07:23:30 ص انا عندى شغلي الخاص
28/12/32 07:23:38 ص ومدير اقليمي لشركه خاصه
28/12/32 07:24:06 ص يعني ذا اللي فهمته من اسم الاميل :D
28/12/32 07:24:42 ص انت اضفتني في ايميل عمل موو !8-|
28/12/32 07:25:00 ص لالا
28/12/32 07:25:05 ص هدا قديم
28/12/32 07:25:28 ص اوكي
28/12/32 07:25:36 ص فيك تتابع عملك (F)
28/12/32 07:26:21 ص لا خلصت
28/12/32 07:26:23 ص خلاص
28/12/32 07:26:56 ص وكااااااد :(
28/12/32 07:27:28 ص ترا اعضك
28/12/32 07:27:39 ص ماقلت شي يزعل
28/12/32 07:28:05 ص العض مو للزعل
28/12/32 07:28:11 ص العض لناس الزيزززززززززززه
28/12/32 07:28:14 ص ;)
28/12/32 07:29:01 ص كيف حال جووكم يقولون امطار وفله هههه
28/12/32 07:29:37 ص لا مافي
28/12/32 07:29:41 ص جفاف وبررررررررد
28/12/32 07:29:56 ص اشاعات يعني :D
28/12/32 07:30:10 ص انت في غرفتك
28/12/32 07:32:45 ص في احد بذا الوقت يكون بغرفته !!
28/12/32 07:33:16 ص انا
28/12/32 07:33:21 ص وكل الناس اليوم خميس
28/12/32 07:33:24 ص :)
28/12/32 07:33:34 ص انت بعذرك سهران راح تنام بعد شوي
28/12/32 07:34:13 ص ممممممممممممممممم
28/12/32 07:34:19 ص حلوه الصوره
28/12/32 07:34:35 ص تفضلها :$
28/12/32 07:35:08 ص ابيك انتي
28/12/32 07:35:23 ص شووف انا ملي شغل تراا |-)
28/12/32 07:35:32 ص ليه
28/12/32 07:36:06 ص ماابااقي غير قطعة وحده من البسكووت ونا عيني منها :(
28/12/32 07:36:11 ص تبااها اوو لا
28/12/32 07:36:26 ص ابيها بس بشرط
28/12/32 07:36:57 ص مارااح انفذ شرطك من الان (H)
28/12/32 07:37:03 ص ابيها من فمك
28/12/32 07:37:25 ص اوومااا:)
28/12/32 07:37:31 ص يس
28/12/32 07:37:39 ص ابيها غرقانه بريقيك
28/12/32 07:38:02 ص يااولد انت استبحتني خلااص
28/12/32 07:38:37 ص ولا السهر طير شوية المنطق اللي برااسك
28/12/32 07:39:00 ص في واحد معاه مزه ثلاثينه تجنن وتبي يصطبح
28/12/32 07:42:09 ص نمتي
28/12/32 07:42:10 ص :(
28/12/32 07:43:27 ص لا والله جالسة اللوم حالي ايش اللي خلاني اضيفك بس اتذكر انت كنت مسيطر جدا ومقنع لما قلت لي ضيفيني ولما ماعجبك احذفيني
28/12/32 07:45:25 ص :-O
28/12/32 07:45:35 ص ليه ايش قلت انا
28/12/32 07:45:59 ص انت لسع راح تقوول ياعين ابووك :)
28/12/32 07:46:39 ص اسمعني انا مافيني لك والله خلينا نحذف بعض والله يعووض عليك
28/12/32 07:47:13 ص براحتك
28/12/32 07:47:52 ص شكرا على تفهمك :$ (F)
28/12/32 07:49:09 ص راح توحشني
28/12/32 08:07:56 ص تيك كير
28/12/32 08:07:56 ص باي
28/12/32 08:07:57 ص *** انتهى
ايش رايك انا حذفته حذف يقدر هو يشوفني لانه لسع ماحذفني بس انا ماشووفه, ماكذب عليك انا متشده له بس اذا حسيت ان الموضوع مو جايب همه احذفه نهائي..اللي جابه يجيب غيره ^_^

RAWIAH يقول...

ممممم

انا قرات المحادثة ياعيشة ..

هو استجرأ عشان الصور .. ففهم من الصور انك جنسية او عايزة سكس ..
وكمان اضفتيه بسرعة .


وبعدين الي مش عايزة تتفهم غلط المفروض تكون دوغري يعني هو بيعاملك على اساس الي انتي بتعمليه يعني افعالك مش كلامك ..

عموما اذا عايزة تحذفيه احذفي..
بس هو خلاص كون صورة ومش حتقدري تغيريها .. لكن ممكن تستمري في المحادثة معاه وتبطلي تحطي حاجات مثيرة وتكوني دوغري ولما يتكلم في الي بالي بالك تخرجي فجاة او تسيبيه على الخط واذا مانفعش كل ده .. اديله طناش يومين تلاتة وادخلي اعملي زعلانة وماترديش عليه. وفهميه انه لو عايزك صديقة مش حيكلمك الا باحترام والقرار قرارك .

غير معرف يقول...

كامك في انصاف ليه هو ^_^
والله يايسمين حتى لو حطيت صور رجال او عواجيز كان حيحصل كل هذا ومو محتاج اثارة ومن ذا الكلام...الصور اللي بحطهاصور انمي بس جنان ورووومنسس كنت بحطها قبله وبحطها عموما هي يمكن تكوون فري حبتين بس كرتوون بالنهاية ماكنت اظن انها راح تتسبب بكل ذا
ياحيااااتي يمكن معك حق في التسرع في الاضافة بس احنا كنا زوار ليلة بمعنى انا اول مرة ادخل هذا الشات وكنت طفشااانه ومااله ولقيت ناس كثير كان ممكن اتكلم معاهم بس كلامهم كان جنسي صريح انا كنت ابي اتكلم عن نفسي افضفض لقيت ذا اربعيني يبي بنت عاقلة قلت يالله ندردش معه ماجا على بالي اي خطط ثانية دردشت شوي وضحكنا شوي لقيته يقوول انا بطلع من الشات اديني ايميلك قلت لا مابا ومن ذا الكلام لقيت كلامه مقنع خصوصا وان حديثة معي ممتع وبعيد عن اي تلميحات جنسية كان يدلع في غالب الوقتبس دلع عادي ياكتكوته وزي كذا انا ماكنت مدية الموضوع اكبر من حجمة المهم فكرت قلت اوي اضيفك ولو ماجبت نحذف شو يعني وفعلا انا الان حاذفة زي ماقلتلك..كنت اتمنى تركزي اكثر على اسلوبي في الرد عليه لو مثلا حاول يعتذر اكون على نفس الاسلوب اللي شفتي او اكون اصلب شووي او ايش لان اكيد راح يرجع يدخل بكرة
بالنسبة للصور اوكي ماراح احط الا صور ورد او او طبيعة زين كذا^_^
بس تعرفي انا جايني احساس يقول انه اصلا لما طلع اليويمن علشان يستغل معرفته ويتكلم كلام من ذا النوع يعني مو علشان صور وغيره لانه مايهتم فيني الا ايم الخميس والجمعه اما باقي الايام ستاند باي سوا حطيت صور او ماحطيت هو اصلا عنده هدف جاهز مو محتاج لاثارة,,اوكي والوضع زي شايفة اني في امل لتدجينه او اخذها من قصيرها وامشي على فكرة ياسمين انا الشات مادخله هو ذاك اليوم وسبحان الله طلعت ببلشه!!
وقلتي اكون دغري كيف اكون دغري يعني اقوله عايز تكون صديق اهلا وسهلا مش عايز الايميل يحذف جمل
برايك ينفع معه والله ماعرف
طيب هل في اسلوبي معه شي يحتاج تغيير

RAWIAH يقول...

معليش ياعيشة كل الموضوع اني بتكلم بصراحة ..

اتوقع حيهاودك ويعمل جنتل لحد ماتتعلقي وتزيدي اعجاب بعدين يبدأ يسحب نفسه ويزيد غموض تقومي انتي تتنازلي وده اسلوبه المحبب من ايام الفراعنة خخخخخ..

حلك بسيط كلميه بس اتعرفي على غيره يعني ماتركزيش اوي ..

انا بقولك حاجات مهمة..فخليكي ذكية واتغدي بيه قبل مايتعشى بيكي ^_^

بالنسبة للصور الرجالة بقت عطشانة للموضوع الي بالي بالك .
فخففي من الاثارة فيها حبة ،

بالنسبة لموضوع الاضافة ماتضيفيش بسرعة زي ماتفقنا ..
انا بدخل دردشة بكلم كل الناس بس مش بضيف حد وبعضهم كل مادخلت الدردشة لقيتهم برضه مع انهم بيقولوا مش حيدخلوا تاني بس كدابين ^_^..

استعبطي لما يطلبوا الميل.. قولي مثلا ماعنديش او هات ميل من عندك او ادخل بكرة في نفس الموعد لحد مااعملي ايميل .. او ايميلي نسيت الرقم السري او ايميلي اتسرق .. يقوم لو عايزك بجد يتصرف او يدخل مرة تانية لو شاريكي .

انا عندي خمس ايميلات تلاتة منها .. عملوهالي ناس في الدردشة وانا حاطة رجل على رجل ^^

خلي الريموت كنترول في ايدك .

بالنسبة لموضوع الشات ادخلي شات واتعرفي واضحكي وخليكي محترفة يعني طالما بتدخلي وانتي الي بتقرري يبقى حلو مش حد يقرر لك تضيفيه او تحذفيه انتي الي تقرري .

بالنسبة لانك تكوني دوغري يعني جهزي مواضيع تشغليه بيها ماتدخليش تكلميه وتسيبي توجيه الموضوع في ايد اي راجل حيتكلم في الجنس على طول.. وبعدين اتكلمي في حاجات عامة شوفي ثقافته ايه وشديه ناحية المواضيع الي انتي عيزاها ..

لما تكوني عايزة تحذفي حد او تعملي حاجة ماتكشفيش ورقك وتكرري كل شوية انا ححذفك لو ماعملتش انا ححذفك لو مابطلتش يعني لما عايزة تحذفي احذفي وانتي ساكتة .

آخر نقطة : اسلوبك كويس اوي استمري بس ماتدخليش الا وانتي مجهزة موضوع او اتنين .

good luck

غير معرف يقول...

الصفحة الاولى
السلام عليكم
كيف حالك ياسمين
انا عيشة
تفتكري لما ارسلتلك انا ماكلمته عليها لغاية قبل يومين دخلت الصباح عادي وجلست اتصفح النت بعد شوي جاتني منه مسج راسل فيه وردة وخرج على طوول طبعا معناه كان يبي يصالحني انا رديت بعد دقيقة بالضبط وكتبت مرسي لقيت خلاص خرج وانقهرت ليه يسوي كذا وجلست افكر قلت شكله يلعب بي وقمت كتبت كلمتين قاسيين ورسلتهم ...لكن سرت اقوول كيف بسرعة استفزيت كذا هو شكله هرب من ردة فعلي وحب يصالحني بس وقال مثلا اشوف ايش تسوي تتقبل او لا المهم فكرت قلت احسن شي اعتذر عن الكلام القاسي ومنها اشوف هو ايش شايف لهذي العلاقة صداقة او ايش بالضبط واخذت يوم كامل ووثاني يوم كتبت رسالة بالانقليزي(i'm sooo sorry < maybe just afraid :( ودخلت قبل الفجر ومالقيت احد وجلست ادردش مع وحده لغاية بعد شوي لقيته طالع وكاتب لي من ايش خايفة وخبرته اني انا متنرفزه من نفسي لان العلاقة تطورت بسرعة شديدة واني انا حاسة بالخطأومو مرتاحة يعني فضفت وهو كان جدا ذوووق معي يخليك تنسين نفسك بصراحة خبير ومداوي<<الله يستر علي منه وسئلني كيف عرفت انه يحكي انقليزي وقلت له من اليوم االي تعرفت فيه عليك انت سئلتني من وين ونا رديت عليك بالانقلش وسئلتك من وين ورديت علي انقلش فاستنتجت وسرت اتكلم بعموميات وكل مادخل من زاوية اقفلها عليه سئلنا بعض هو هواياتناايش نحب وايش نكره سئلني تحبي الرقص قلت جداا حسيته عجبه قال ايش ترقصي قللت عادي اي شي(يعني احاول اقرب وابعد على قد ماقدر)سئلني عن لون بشرتي قلت عادي حنطية قال امووت على ذا اللون سئلني عن لبسي بس كله كانت ردودي مافيها اغرااءاات.
ثاني يوم مادخلت طول الوقت ولا حتى الفجر دخلت قريب الساعة9 وماكان فيه ونا عارفه انه كان موجود طوال الليل يعني يدخل ويخرج لان بين عندي في سجل الاحداث- بعد قليل الا وهو طالع وصبحني وكان يحااول بكل مايقدر انه يتكلم بالمواضيع اياها انا اما مارد او اغير المووضووع بس يرجع يلاقيلها مفك قال لما تكلميني انقليزي تخليني ادوووووووخ عليكي مواصفااتك كلها عذاب لي طولك وزنك لونك كلامك انا منشد لكي وشاده انتباهي مع اني ماشفتك كلامه يايسمين يودي بداهية وانا مقاومتي بدت تضعف وهذي مشكلة طلبت منه يكلمني عن نفسه والحقيقة قال كل شي صح حتى انه قال اسمه ولقبه وانه متزوج ثنتين ههههههه قال وحده جات بظروفها طلبت العافية وادبووني اهلها!! والاخرى عايشة مع اهلها مخلف من وحده بنت ومن وحده ولدوكل وحده من منطقة شكل وانه متزاعل مع وحده فيهم ورايحة عن اهلها وقال سرنا قالبينها زي المسيار كل ماشتاقتلك دقت عليك!! وان عياله هما اللي لاوين يده ولا هو بايع وانه علشانهم كارف نفسه بالشغل سئلته كيف عملك وقال كل شي وبحثت بقوقل ولقيت فعلا الاسم والشركة اللي يشتغل فيها وبااين اوضااعة تمام وسئلني ليه ماتزوجت لحد الحين برغم اني لذيذة (واذا اهلي يقبلو واحد متزوج يقصد نفسه قلت انت متزوج قال الثالثة ثابته) وقلت نصيب وان صاحب والدي كثير يكلمه عني لكن مانرد عليه بالموافقة وسئلني كم عمره قلت في الاربعينات واذا متزوج قلت ايوه احس اني صكيت على نفسي عرض بكلامي عن صاحب ابوي موو!!لان صاحب ابوي ذا مجرد كلام كذا والله ماني عارفه وسئلني اذا هو عاجبني قلت افضل من تقدم لي قال مع السلامه وتكلم عن نفسه ان حياته كلها شغل بشغل وان اغلب وقته مع نفسه وانه نفسه يعيش له يومين وسئلته ما تحب الاطفال قال الا بس هو ذا نصيبي وقلت راح يعطيك ربي بس اصبر وقال ان شاء الله ودعيتله ودعالي حسيته مرتااح لي كثير
طلب مني صورة لعيني او شفايفي ورفضت وقلت انا ماحط صوري بالجهاز بس وريته صورة لاختي واستحلفني اقوله اسم عيلتي وقلتله وقال مشهورين بالجمال والدلع وانا هووو متولع بي

غير معرف يقول...

الصفحة الثانية
سئلته اذا صورته هذي حديثة قال ايه ووراني مجموعة صور له وقال يمكن تحسبيني مره كبير ومهكع بس انا يمكن مهمل نفسي بس ترا كنت اهتم بنفسي ولبسي لكن بعدها معاد سار يهتم لكنه مو عربجي ههههههه
سرت لما اقول كلمة وتعجبه يقوول ابا اقطع فمك تبووويس بعدين يرجع يعتذر يقوول شكلي راح انضرب
سئلته عن علاقاته النسائية قال انه مايدي وجه لاحد ومعروف انه ثقيل جدااا وقال انا فيني مغنطيس وانه ياما انشتم وقال احزن لما تجي الوحده ومعاها زوجها وبس تبلحق فيي احزن على زوجها قلت يمكن شايفتك وسيم قال لا والله مو ذاك الوسامة وان الرجل مو بجماله برجولته وووو وان في حريم كبار بالسن وبناتهم عرايس تلقى الوحد نمر من جنبك وبعدين تفرمل وتسير رايحة جاية وانو موضه الكبار يصاحبو الصغار وان يعرف حريم اتزوجو رجال علشان جمالهم قشرو بصل ,,حسسني انه متعلق وانه لقى فيني اللي يحبه في المرأة
وطلبني البي بي وقلت ماعندي قال اعطيني رقمك غيرت الموضووع قام ارسل رقمه وقال اديني رنه بعدها انا استاذنت وخرجت بينت اني زعلت لاني قلت لا اسفة واستاذنت
___________________________
الحين انا منشده له وهذا خطر انا زي اللي لعب بالنار مو عارف كيف يتراجع الحين هو سار يعرف اسمي ولقبي لكن المهم اذا حس انه تمكن من قلبي كيف راح يتصرف انا محتارة

غير معرف يقول...

اي بعد نسيت لما قالي انه مشدود لي وشاغله باله قلت له حتى نا منشده لك..يمكن المفروض ماقول كذا واكون ثقيلة.
طوول الوقت يدلع فيني يابيبي ووكل الكلام والعبارات الحلوة احيانا اتغاضى واحيانا اقول لاتقولي كذا
قالي بعضك قلت انا اللي راح اعضك علشان تحرم تقول بعض قالي حلالك قلت لا منت حلالي انت حلال احد ثاني بس مدري ليه مضيعينك
زي ماقلت لك احسه ماااااره فاقد الانوووثة يسألني عن لبسي عن لون شعري عن طوول اضاافري
شكل جسمي
وعن اشياء كثير بس اسوي نفسي مافهم عليه