الاثنين، 23 أغسطس 2010

                                      **حرووووف متقاطعة **

1- الرجل لا يحب ان تكون الفتاة ذات خبرة سابقة .. .
(عشان كده بلاش تقعدي تفصيليله عن كل واحد مر في حياتك )



2- بنشوف رجالة فشلوا في علاقة سابقة وبدأوا علاقة جديدة فبنلاقيه
يشرح ويقارن بين الاتنين فمتسمحيش بكده  .



3-يفضل ان لا  تثيرالفتاة   شفقة الرجل بقسوة حبيبها السابق وتركه لها ..لانه غالبا سيقوم بنفس الشيء  .


3- الخبرة والحنكة في استخدام رسايل البريد الالكتروني تظهر حماسك
وتحافظ على التواصل بينكم فلا مانع من ان ترسلي له سطر كل فترة .


4- لا تستخدمي النكات كثيرا او ترسلي 5 رسائل في اليوم فهذا يعني بالنسبة لكي
 انني افكر فيك وبالنسبة له هو محاصر ولن يستطيع الهروب .


6- لاتلزمي نفسك بامور أكثر من اللازم .


7- لا تظهري حماسك وتلهفك كثيرا .


8- حافظي على عنصر الامان.. تواعدي معه في مكان عام ولا تختلي به الا بعد الزواج .


9- لا تهملي زينتك واناقتك قبل لقائه ..


10- لا تبقي طوال الليل متيقظة قبل موعدك معه حتى لا تبدين مجهدة وتصدري احكام خاطئة .


11- لا تذكري الكثير من المعلومات الشخصية عنك بشكل زائد عن الحد .


12- ابقي الحوار ايجابي وخفيف .


13- في حالة ارتباطك من قبل لا تتحدثي عن خطيبك كثيرا وإلا سيظن انك لا زلتي متعلقة به .


14- لا تهاجميه وهو يتحدث .


15- عند الحديث عن المشاكل ركزي في الحاضر وليس في الماضي .


16- لاتكذبي .

17- اذا لم تجدي فيه مايناسبك فتاكدي ان هناك غيره وانك ذكية عندما تركته .


18- لا تتشاركي مع الشخص الأخر عيوبك ونقاط ضعفك ومشاكلك الشخصية في بداية العلاقة
لانه يمكن استخدام ذلك ضدك عند اول سوء تفاهم.

19- في كثير من الاوقات يحاول الطرف الثاني ان يمتحن العلاقة وهذا يأخذ اشكال كثيرة ممكن
يتراجع او يفتعل شجاراو حتى ان يثير غيرتك او يغازل شخص اخر فاذا حصل شيء مثل ذلك :
فيجب عليكي ان تستخدمي (الثقل) فغالبا هو يريد ان يعرف هل انا حر ان اترك هذه العلاقة
وقتها لا تتمسكي به وتطالبيه بالرجوع .



20- هناك اشخاص عاشوا طوال حياتهم من غير ارتباط بسبب انهم لا يعرفون كيفية اتقان الثقل وقت الامتحان .

21- معظم العلاقات التي تستمر اكثر من سنة وتكون مستمرة في طريق الارتباط تواجه الامتحان الاعظم وهو :
 ان احد  الطرفين يقرر ان ينهي العلاقة والشخص المرفوض يحتاج في هذا الوقت ان يعرف طريقة معالجته
 للامر هي التي ستحدد مستقبل العلاقة .


22- في اوقات كثيرة قد يتصالح الطرفين ويتزوجان ولو لم يحصل ذلك فمهما تذلل الشخص او ترجى الطرف الآخرللعودة فهو لن يعود فلا تهن نفسك .

23- مهم جدا جدا : تجنبي العلاقات الجنسية مع الرجل فهو لا يحترم المرأة السهلة وهي لا تحترم الرجل
الذي لا يفكر الا في هذا الشيء .

24- تعلمي تعلمي تعلمي ان تقولي : لا .



هناك 62 تعليقًا:

انثي يقول...

جميل الواحد لازم يكون عنده جزء خفي خاص بيه

غير معرف يقول...

يا ريتني قريتها زمان !!! صح صح صح تسلم اديكي يا حبيبتي ... حتة الضعف لما طرف يقرر ينهي كانت غلطتي ... وحصلحها ان شاء الله :)

نغم

RAWIAH يقول...

صباح الخير ياانثى .
صباح الخير يانغم .

مش قلتلك يانغم الموضوع ده بالذات فيه حاجات كتير تشبه وضعك بالضبط..
يارب تكوني استفدتي منه وانا بتحمس لما بشوف البنت بقت فاهمة.
انا فكرت اكتب في كذا موضوع منها:
( حقوق البنت مع حبيبها وفي موضوع تاني كنت عايزة اكتب فيه اسمه الابتزاز العاطفي لكن ان شالله المرة الجاية )

غير معرف يقول...

يعني ايه ابتزاز عاطفي فهميني ؟؟؟ معناها فضفاض

نغم

غير معرف يقول...

صباح الورد يا ايادي ليكي وحشة :)

نغم

RAWIAH يقول...

حتعرفي اكتر عن الموضوع لما حكتب عنه الاسبوع الجاي .

قوليلي يانغم بصراحة وبيني وبينك ؟
كم معدل الرسايل الي بترسليها لكريم في اليوم .. وهو كم مرة بيرسلك؟
وبتكتبوا فيها ايه ؟

غير معرف يقول...

كنا بنتكلم كتيييييييير اكتر من الرسايل بس كنا تقريبا نفس العدد لكن لما قلي حنترك بقيت ارسل 10 يرد ب 2 او 1

دي من صفات الراجل الي ناوي يهجر زي ما قريت

يبتدي يبعد وميردش عتلفوناتك و لا رسايلك

كنت بقولو ازاي حنترك بعض و مستحملش بعدك يعني بينت خيبة خالص و متعلقة ومتعربشة بطريقة فظيعة ... بعدتو عني لكن الي جاي كان جاي بالطريق يعني مسالة وقت ويقلي خلاص نترك مقلهاش بالكلام لكن بالفعل ...ده الي دفعني اثار لكرامتي و ارد بمسج مفحم اتصور انه المه بس يستاهل !!!

نغم

غير معرف يقول...

تفتكري يا ايادي لو قلت لكريم لما قلي مفيش امل انو عادي و مش مشكلة كان ده حيستفزو يتمسك بي اكتر؟ ؟
قريت بموقع اجنبي انه الطرف المتروك لازم ميبديش تمسكه بالطرف التارك عشان يستفزو يرجع يبقى لما انا بينت هبلة ومتعلقة بيه خد مقلب بنفسو ... و فرجاني نجوم الضهر و تقل و بين باااااااااارد ...تفتكري ردة فعلي خربت عليا؟؟؟

نغم

RAWIAH يقول...

هو بس سنتين كتيييير عليه .
قوليلي كم مرة بتخرجوا في الشهر ؟

غير معرف يقول...

مرتين او مرة مش اكتر

نغم

غير معرف يقول...

مرسيه ياياسمين زي ماقولتلك نصايحك ذهب عندي نصيحه وهي اوعي تشتمي أهله أو تقولي أي حاجة سلبية عنهم عشان مش هيرضى عليهم تاني حاجة هيشوفك مفترية وشريرة حتى لوكنتي مظلومة خليكي عاقلة ولو عملولك مشكله قولي له الموضوع من غير ماتشتمي زي ماحصل بالزبط وقولي أنا بحبهم بس مش عارفة هم عملو كده ليه...ريما

RAWIAH يقول...

مساء الخير ياريما .. مساء الخير يانغم .

حوجه كلامي لنغم الاول ،( معقول يانغم مرتين بس ، عيني في عينك )

نصايحك حلوة ياريما .
وقوليلي الصنارة غمزت ولا ليسا ؟

غير معرف يقول...

اه يا حبيبتي والله بس تعلقنا عالتلفون اصلي بدرس وهو مش بيفضى :)

نغم

RAWIAH يقول...

ليكي صديقة يانغم
اتجوزت اسد ؟!
لو تعرفي قوليلي ازاي
قدرت تخليه يتقدم ؟

انثي يقول...

عندي صحبتي اسد اتخطبت لجوزاء ؟؟

RAWIAH يقول...

متشكرة ياقمر.

غير معرف يقول...

مممممم ...صديقة اتجوزت اسد ... اعرف وحدة علقها اسد 7 سنين وكل ما يجيها عريس يخرب عليها ومش عايز يتجوزها اصل الاسد دول يجننو لما يحبو بيسيطرو على المراة بطريقة عجيبة لكن لعوبين و مش اي وحدة تجعله يرتبط ده بيجعلها تتماهى في شخصيته و بيحاصرها بالحب والحنان وجنسي جدا و بصباص هههههه هو بيحب الست المحترمة الجميلة الانثى ... عفكرة بنات الثور بيتعلقو بسرعة عجيبة بالاسد ليا صاحبة شاعرة تحب رجل اسد ... انقطعت اخبارها وهي من برج الثور على فكرة و معرفش ازا اتجوزو او لاه لكن الاسد بينجذب للثور لكن ببقى في شوية صراع


نغم

RAWIAH يقول...

معليش ياريما ..
صدقيني حتيجي وحده تعمل فيه نفس الي عمله .وانا كنت ضايفة فقرة في الموضوع بتقول :
لا تكذبي ، وأنتبهي فمن السهل عليه ان يكذب .وبصراحة حذفتها .
الظاهر اني حكتبها تاني .
وحقولك على نقطة مهمة :
من يوم ماتعرفي انه الراجل الي معاكي من برج مائي ، لازم لازم تتأكدي من كلامه ومعلوماته مرة واتنين وتلاته .
وكل شخص تتعرفي عليه أتأكدي منه.ولو عريس متقدم، خلي أهلك يتأكدوا منه تمام .
انا كنت أعرف سرطان وانا في نفس عمرك وعمل معايا نفس الحركة دي ،وعقربي عمل كده برضه ، وكانت صدمة لاني عرفت بنفسي .

غير معرف يقول...

مساء الخير يا جماعة

هما ليه بيحبو الكدب عشان يحتفظو بينا دي نذالة بصراحة : عقربي كدب علي في حتة ان اهله مش حيوافقو وربطني بيه سنتين لغاية ما الظروف كشفته وجايز تكون الكدبة مش كده جايز في حاجة اكبر ... انا انسانة صريحة ومحبش اللف والدوران و الي عمل بريما كده انسان وضيع ميستاهلش يتحب كويس انها كشفتو من بدري اصل كل الرجالة كلاب لما يحسو البنت شارية ومامنة يبدأو يراوغو و يستعطفو و ربنا اعلم عراي المثل وراء الاكمة ما وراءها ...كلامك يا ايادي ريحني جدا لان عند ربنا قاعدة واضحة : الجزاء من جنس العمل ... البنت لما تكون عديمة التجارب بتربط نفسها بشخص وتاتمنه وهو بقى بيخون الامانة و دي برضو عند ربنا ليها عقاب وكبيرة ...

نغم

غير معرف يقول...

حبيبي لما قلي ان مامتو رفضاني علشان عمري قلتلو خبيت ليه قلي نفس الكلمة والله " محبيتش اخسرك وحبيت احتفظ بيكي" جتو نيلة لاخر متعلمين عند شيخ واحد !!! طب دلوقت منت خسرتني يا ابن الايه لا وبعتني ببساطة !!! ده كان عايز يفضل بجو الحب والاهتمام و موقن اني زي الخاتم باصبعه و بالاخر طلع زيو زي اي نذل !!! لو متراجعش عن موقفو و اثبت حبو " ودي في المشمش" يبقى اتبصم عليه بالعشرة انه نذل و خيخة ومش راجل ههههههههه

انا متحاملة قوي عليهم :)

نغم

غير معرف يقول...

هههههههههههههههههههههه دول باين عليهم مية من تحت تبن
لي عودة شاملة قريبا
see yaa
اسدية

RAWIAH يقول...

انتي بس يانغم استمري في الي اتفقنا عليه .
وبعدين احنا مش قولنا انه في اي علاقة بين اي اتنين بتيجي نقطة فاصلة .
وواحد من الاتنين يفكر يترك العلاقة . يبقى الطرف الثاني عليه دلوقتي با(لثقل) يعني يبعد ويختفي ومايجريش وراه وينتظر .
قوليلي اخبارك ايه النهارة ؟

غير معرف يقول...

انا كويسة يا حبيبتي ... ازيك انتي؟؟ وانا تقلانة يا حبيبتي ومدياه طناش المسألة مش بتستحمل بعد الي جرى اصبح من هواة المطاردة هههههه بس هو مش مخلي بنت من شره و عامل دونجوان وعمال بيتعرف على بنات بجروبات يبدولي خرج من مرحلة الصدمة و بيجرب يعبي فراغه العاطفي " ضحية جديدة" يستهبلها !!!

نفس الاسلوب الي ابتدا معايا بي كان يلف ويدور و على ما يبدو حيزبطلو وحدة يتفشش بيها من بعدي هههههههههه

انا معنديش استعداد اجري وراه طبعا متخفيش ... انا عايزاكي تحذفيلي التعليقات من الموضوع التاني اخر 4 تحديدا بس ابقي على ردودك لا بأس ... اصلي تكلمت بموضوعي كتير على الملا و انتبهت لحاجة الخصوصية متأخرة :)

نغم

RAWIAH يقول...

ماتخفيش .. موضوع انه بيظبط وحده ، وداير يعمل دون جوان ..
اطمني .. بعد فترة حيزهق و يفوق ويبدا يدور على نغم .
بس اصبري .
..

التعليقات ححذفهالك
(من عنيا الاتنين ) ..

غير معرف يقول...

مرسيه اوي يا حبيبتي ... بس تعرفي ردة فعله غبية قوي ... الرجال مخلوقات حمقاء مع احترامي للاقلة الفهمانة فيهم ... بيحاولو يرضو الايجو بتاعهم قوي ... و اخر حاجة بيفتكروها الست !!!

الحمد لله النهاردة تحسنت نفسيتي و سقيت الجنينة مع ماما و خرجت من الكهف تاعي بعدما استصغرت حبيبي بعيني يرجع ولا يرجعش مبقتش فارقة غير في حتة الكرامة :) و ربنا يسهل

نغم

غير معرف يقول...

صحيح يا ياسمينة " ايادي" شخص ضعيف الشخصية بعد مسيبو لو رجعلي هل يكتسب القدرة على المواجهة ولا يا مولاي كما خلقتني تيتي تيتي و ين ما رحتي وين ما جيتي ؟؟؟

مش عايزة ادخل الدوامة تاني ... لو تحول لشخص احترمه ممكن لكن بضعفه وهزال شخصيته الحالي ولا يمكن اامنله تاني !!! انا تعلمت درس ... تفتكري ممكن يتغير علبعد؟؟ سؤال فضول

نغم

RAWIAH يقول...

ازيك يانغومة :
احوالك عجباني خالص .. .
انتي بس محتاجة تفضفضفي وحد يسمعلك واحنا البنات اكتر ناس بنفهم بعض ..
(( الرجال مخلوقات حمقاء مع احترامي للقلة الفهمانة فيهم ، بيحاولو يرضو الايجو بتاعهم قوي !!!))
انا بختلف معاكي في النقطة دي ، هما بس بيدوروا على مصلحتهم .
ولو لقوا بنت عايزة تعطي مش بيقولوا لا . بس بعد فترة مش بيحبوا البنت دي ويدوروا على وحده مش بتعطي حاجة وان اعطت يبقى بعقل ، ويقعدوا يجروا وراها ويجروا وراها وهما بيستمتعوا بالحاجة دي .فهمتنيني ؟

((الحمد لله النهاردة تحسنت نفسيتي و سقيت الجنينة مع ماما و خرجت من الكهف بتاعي :))
الله الله .. يابخت الجنينة ياستي ،
اسمعي عايزاكي قبل مايجي العيد تروحي تعملي لوك جديد ؟!!
قصي شعرك واعملي قصة جميلة ، وغيري لونه واشتري هدوم تجنن.
واخرجي اتفسحي مع صديقاتك واهلك .
((شخص ضعيف الشخصية بعد مسيبو لو رجعلي هل يكتسب القدرة على المواجهة ))
انتي ماتفكريش فيه ، انتي فكري في نفسك ومصلحتك ، ومصلحتك في الجواز ، وهو حيتحرك ويكتسب القدرة على المواجهة لو لقى بنت مش راضية تعبروا ولا تديه وش ، وبعدين انتي ماقريتيش بوست العقرب .
دا عايز وحده ماتديلوش وش عشان يتحرك ، يبقى تعملي ايه ؟
ترجعي تقري الخطة الي اديتيهالك وتحفظيها عندك ، وتطبقيها عليه .
وماتزوديش رد فعل واحد منك زيادة عن الكلام الي قلته .. وكده كرامتك حترجعلك وحتخليه يتحرك .
((مش عايزة ادخل الدوامة تاني ... لو تحول لشخص احترمه ممكن لكن بضعفه وهزال شخصيته الحالي ولا يمكن اامنله تاني !!! ))
ماهو انتي السبب يانغم .. انتي خليتي شخصيته هزيلة ومش راجل كده .
انتي بتعملي كل حاجة ، هدايا وفسح ومكالمات وغيره ، طيب هو حيتحرك ازاي حيعمل ايه مادام شايف وحدة بتعمل كل حاجة ؟
دا حتى عطور مش عارف يشتري .. وعايزة انتي تشتريلوا عطور ؟
انا ماتوقعش انه شخصيته هزيلة كده ومتأكدة انه زوق، بدليل انه رجع الهدية في المرة الاولى ..
بس انتي بتضغطي عليه جامد عشان يعطي وكده بيبقى صعب على أي حد مش بس الراجل .
محتاج انه يعطي وهو مبسوط وفيه سبب .. مش نعطي والسلام . فهمتي قصدي ؟

((انا تعلمت درس ... تفتكري ممكن يتغير علبعد؟؟ ))
لو انتي تغيرتي في طريقة تصرفاتك ، ردات فعله حتتغير . إرجعي طمنيني عليكي وماتقطعيش .

غير معرف يقول...

شكرا يا حبيبتي يا ايادي ... فعلا الخطأ علي بمسألة اني كنت سوبر مبادرة هههههه انا عفكرة مبادرة مع الكل مش بس معاه!!! لكن هو كعقرب بيفتق القلب ببروده مش طبيعي كان مفروض لما اشوفه مش بيدي ابعد و اسيبه يستنتج لوحده ازاي يدي ...

بعدين هو كان يقلي انا معرفش ازاي اتصرف قال يعني و قعدت فترة مضغطش عليه بالاخر فقط صرت اديله ملاحظات ازاي انا رغبتي يكون فتى احلامي وهو يقلي معاكي حق و يتغير يبقى هو عارف نفسه ...مممم...
على كل حال الي حصل حصل واديني تعلمت ابقى كتلة من البخل سواء معه لو رجع او مع غيره ... المشكلة في العقرب مش بيتغير الا بعد فوت الاوان يعني سبته براحتو سنة مفهمش لوحده انه لازم يدي وكانه كان مش متاكد من قراره بالحب جايز قلهالي كنزوة !!!

و بعد ما اكتشف ان الموضوع حيتحول جد ابتدى يتحفظ وانا كنت مندفعة بعواطفي ....ومديتش بريك او فترة اختبار وده غلط... على كل انا متاكدة ان صورتي بالنسبة ليه مش وحشة ... لانو كان باين علي بريئة ههههههه

نغم

غير معرف يقول...

هاي ياقمر أنا ماشية على الأدعية اللي اديتيني كل ليلةوبدعيلك معاياوالله بس حبيت أطلب منك انك تحذفي قصتي بتاعة العقرب ربنا ينتقم منه آسفة على ازعاجك...ريما

RAWIAH يقول...

ايه ده ياريما ..؟
انتي مالك خفتي كده ليه ؟
تعليقك مافهوش حاجة ؟!!
وبعدين بالعكس التعليقات الهدف منها انه الناس تستفيد من خبرات ناس تانية

وانا ححذفلك المرة دي عشان خاطرك .
اي وحده عايزة تحذف بعد كده تدخل من حساب جوجل وتعلق ، فيه خاصية للحذف ..

انثي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
انثي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
RAWIAH يقول...

انثى حببتي ..
انتي الي وحشاني مووووت . دا انا افتقدتك جامد .. كنتي فين ؟
وعلى فكرة انا كتبتلك رسالة وافتكرتك ريما وبعدين انتبهت للنك نيم بتاعك ؟
بشريني ياقمر أخبارك ايه وكنت مختفية فين ؟
ومبسوطة جدا انك ابتديتي تميلي لحد جديد.
خليكي هادية وخدي الامور حبة حبة وماتثقيش بسرعة .. وارجعي اقرأي عن برج الميزان .

انثي يقول...

اممم اختفيت عشان قررت ادرس حاجة جديدة كنوع من التغيير ربنا يسهل واقدر اعملها عشان الموضوع كبير اوي

انا هادية مجرد استلطاف وكمان اني بقراله وطلع بيقرالي ومتابعني كمان واني كنت متبعاه وحسيت عنده نفس الرغبه انا معرفش عنه اذا كانت مرتبط ولالا هو سينجل

انا دلو ياسمين اممممممممم الاتنين هوائين انا حرجع اقرا عن الميزان وقوليلي عن انطباعاتك عن الميزان

RAWIAH يقول...

انثى .. انا عايزة ادردش معاكي ..
اصلي مضايقة شوية .
ممكن ندردش في الشات زي المرة الي فاتت

انثي يقول...

حاضر طبعا حروح جري افتحه نفس الصفحه بتاعة الريح

RAWIAH يقول...

نغم .. احنا في الشات انا وانثى
اذا شفتي التعليق ده .
حصلينا هناك.

انثي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

ياسمين أنا آسفة لو ضايقتك يمكن خفت عشان أنا مقولتش الموضوع دا لأي حد حتى أختي بس أوعدك مش هطلب منك تحذفي أي تعليق تاني ليا وهديكي كم تجربة فوق البيعة ههههه ياريت تقبلي اعتذاري يانور المدونة...ريما

غير معرف يقول...

ازيك يا حبيبتي ؟؟؟

النهاردة خرجت اتسوق و غيرت جو الحمد لله ... خطر على بالي حاجة عايزة اسألك عنها ... لاحظت ان حبيبي السابق علق على جملة وضعتها احدى الفتيات عن اننا بنتحجج بالظروف لننهي الحب ونغلق صفحة النهاية فقال ان الظروف بتغلب الانسان احيانا ...وده استفزني لانه يظهر راضي بالذي وصل اليه ومقتنع انه عمل الي عليه ومتقبلها كأمر واقع وانا مش مهم رأيي ولا احاسيسي... يبقى مستسلم ولا مبيحبش اصلا و لا حيتغير تفكيره مع الزمن ؟؟؟ ده مش باين علي مستفقدني خالص وكأني كنت مش موجودة ... او كانو قفل قلبو علي و قرر يمشي بحياتو ... انا ملتزمة بخطتنا ...وحصبر لانه حيجي يوم واعرف الحقيقة ... واعرف ازاي سبني ببساطة من غير ميودع وازاي تقبل فراقي وازاي عايش حياته من غيري و كأني كنت مشروع تجاري وفشل فيه و قرر ان الخسارة امر عادي !!!

نغم

RAWIAH يقول...

مساء الخير يانغومة ..
إزيك ياحببتي انا فرحانة عشانك..
ده حتى كلامك ورسايلك بقت حلوة جدا ..
عايزاكي تستمري ..
وأختاريلك لوك حلو كده وشيك أعمليه .

قبل العيد بخمس تيام حروح اغير لون شعري ..
واعمل بودي كير ومنكير وحاجات كده .
وحطلع اصلي العيد مع أهلي وآكل ايسكريم هههههههه
وحخرج اتفسح مش حعقد في البيت اطلاقا كل يوم حتفسح في مكان ههههههه.

وبالنسبة للتعليقات الي بيكتبها .. ده ممتاز ، خليه يكتب ، خليه يعلق ..بعد فترة مش حيلاقي حاجة يكتبها..
و حتبصي تلاقي تعليقاته بدأت تاخذ الطابع الحزين .. ولو لقيتيها كده يبقى ممتاز .. ده معناه انه بدأ يستوي وبدأت المقاومة تضعف وحيبدأ يبص حوليه ويدور ،( نغم ) راحت فين ؟!!
بس زي ماتفقنا لنهاية شهر العيد .. ماتعمليش اي حاجة ولا تظهري قدامه وانتي لحد دلوقتي شاطرة .استمري .

غير معرف يقول...

ههههههههه لا دي وحدة ضايفها عنده وهي حطاها كومنت على صفحتها فهو بيعلق يا رب تطلع تخميناتك صح دي تبقى مفاجاة انو مبعنيش ... يا ريت اصل قلبي من الحامض لاوي ... و مفتكرش حد يسيب حد من غير وداع حتى !!! بس هو فيه حته استفزاز لما حد بيستفزه بيحب يردها زي الاطفال بس انا كنت باجي على نفسي ونتصالح لكنه خايب ميعرفش يراضي الا ما ندر عشان مظلموش ههههههه

تخيلي مبارح في شخص اعرفه من وعمري 17 اعترفلي اني كنت ببالو يتجوزني اتصدمت !!! يااااااااه ... قد ايه الرجالة كتومين ...كنت فكراه انا مش على باله و سبتو و اتاري كان متعلق وقتها و هو دلوقتي متجوز و مخلص لزوجته كاي سرطان .... الدنيا زغيرة يا حبيبتي ... كنت وقتها متعلقة بيه لكن بعدت عشان كان خاطب ومرضاش على نفسي اخرب البيوت ... بس لو كان قلي كانت فرقت يلا الحمد لله على كل حال صح؟

هو عقربي بطل يروح الشغل خالص؟؟؟ طول النهار تقريبا علفيس بوك ههههههههههه جايز بيشتغلو شوية يا عيني عليه ... الله لا يرده

نغم

غير معرف يقول...

عجبتني الخلفية الرومنسية جميلة :)

نغم

RAWIAH يقول...

فيه حد عاقل يبيعك؟!
ده الي يعمل كده يابنتي مجنون.وبعدين خديها قاعدة مفيش راجل بيسيب ست ممكن يبعد ويرجع بس مش حيسيبها ولو لقى فرصة يشوفها في مكان وهي ادته وش مش حيمانع انه يكمل العلاقة من تاني ..
وانتي صح بتزني كتير وطلباتك اكتر بس برضه حلوة وجميلة .
وعلى فكرة كويس انه مشي من غير وداع يبقى الموضوع قابل للرد .
انتي عرفتي ازاي انه مش بيروح الشغل؟

غير معرف يقول...

تسلمي يا روحي و الله انك فل ... :) هو قلي مفيش امل علمسنجر و مودعنيش جايز بيضعف بموقف الوداع هههههه ... ممممم ...هو كل ساعتين تلاتة يفوت ويعلق ....شغل ايه الي حيروح عليه ؟؟؟؟

انا تقربت لربنا بالمصيبة دي هو فسق و بعد هههههههه

جايز بعد يجرب نفسه هيقدر او لاه بعدين يقرر يسيب او لاه ... افتكر كده التفسير الصحيح ... صاحبتي حبيبها الدلو قلها نترك ومفيش امل و سابها 4 تشهر و بعديها اتصل يبكي ... و رجعو و دلوقتي هو عرف قيمتها لما بعد عنها ومستعد للتحدي اكتر من اول ... حبيبي اول مرة يفتح موضوع يخصه مع اهله ده كان يبلع ريقه لما اقله ايمتا تفتكر نخطب ؟؟؟

يعني بمرحلة ال" عيال" موصلش لنقطة انه يتخذ قرار منفرد ويتحمل تبعاته ...علعموم الصبر مفتاح الفرج عراي شرين عبد الوهاب "كتر خيري" !!!

نغم

RAWIAH يقول...

انسي كل الي فات وماتفكريش كتير فكري بس في المستقبل والحاضر . وعايزة اقولك على حاجة :
في اغنية للطيفة جميلة اسمها ( انا متنسيش) تعرفيها ؟!
بتقول:
انا متنسيش ** أنا متنيسيش
خليك هاجرني مايهمنيش
لاني حبك الاولاني ** كل الي بعدي حيبقوا تاني .
انا في خيالك ** وبين امالك
** وجوا بالك** معاك بعيش .
خليكي قوية وسوءا رجع او لا ، ام حاجة كرامتك تبقى محفوظة.

غير معرف يقول...

على فكرة اصبغي شعرك احمر موضة السنة واستخدمي بريفيرنس preference بتاع لوريال تقدري تصبغي بالتيوب بالبيت زي ما انا بعمل ... بالصالون تكلفة علفاضي و مبطلعش اللون زي ما انا عايزة ... بفكر اشتري هدوم جديدة عشان اروح الفصل الجديد عالجامعة بنفسية صح ... لو صادفت شخص شاري وموضوع حبيبي بقى منتهي اخرج من حسرة الفراق و امشي بحياتي بقى هو انا حستناه العمر كله ده يبقى جنان !!!

انا الي مجنني اني تعمقت بعلاقتي بيه كنا كتير كلوز لبعض كان بامكاني ابعد كذا مرة و ميهنش علي الغدار هنت عليه بيوم وليلة معلش كل حاجة بتمن !!!

نغم

غير معرف يقول...

ممممم جميلة ... بس يا رتني افتكرت كرامتي من بدري مش ابعتلو ميت مسج ولا يردش !!! و اقلو مقدرش اسيبك ازاي تسبني واحسسو انه مفيش منه ههههههههههه عبيطة بعترف بس بالبعد حيحس اني قوية و اطلع من الموضوع بكرامتي عالاقل زي ما قلتي

يلا الحق ما بقي من كرامتي هههههههه

الاغنية دي قوية علوجع ... تسلمي يا حبيبتي و الله انك طيبة وبنت حلال

RAWIAH يقول...

وانا كمان بعد اسبوع
من العيد حيرجع الدوام بتاعي ..
وعجبتني حتة انك حتدوري شخص جديد ، برافوا عليكي يانغم .
ان رجع وان شالله حيرجع يكون خير وبركة وانتي عارفة حتقوليله وتكتبيله ايه ..
وان مرجعش فيه غيره مليون واحد يتمنوا اشارة منك .

غير معرف يقول...

بجد انا كمان حاسة ان نغم بقت اقوى :)
حاجة جميلة جدا ايوة كده خليها تجارب تصقلنا ومتهزمناش :(
رجعالكم قريب منستكمش بس اصلي عندي امتحنااااااات :(
ادعولي ^ ^
0

اما الخلفية دي ذكرتني ببتنا القديم دا كان قريب من البحر المنظر تحفة ويشرح القلب
اسدية

RAWIAH يقول...

متشكرة ياحببتي انا كمان حقوم افطر وارجع .. وحرجع اعلق معاكي ياانثى

انثي يقول...

نزلت حاجة ع مدونة ليكي ولنغم تبقوا تقروها ووحشني اوي

RAWIAH يقول...

اهلا يااسدية ..
اهلا ياحببتي انا افتكرتك انثى ..
معليش ..أخبارك ايه ياوحشة وليه مختفية كده ؟!
وأخبار عقربك ايه ..؟
ماتحركش حاجة في الموضوع؟

RAWIAH يقول...

اهلا يااسدية ..
افتقدناكي خالص ياحببتي ..
قوليلي بيت ايه الي مشغولة فيه ؟ انتي مش متجوزة ولا ايه ؟
وبعدين بتدرسي ايه بالضبط؟
وانا مش عارفة انشر تعليقك ولا لأ ؟
وبعدين معليش صلي استخارة واتركي الموضوع وربنا يقدم الي فيه الخير..

غير معرف يقول...

لا مش مهم تنشريهم التعليقين دول انا بس كنت برد على تساؤلاتك بفضفضة :) :(
اسدية

RAWIAH يقول...

اسدية اذا ماعندكيش حاجة مهمة و فاضية .
نقدر نطلع دردشة ..
نتكلم شوية ؟
عايزة استفسر منك على رجل برج الحمل .. ممكن؟

RAWIAH يقول...

نغم.. اطلعي علقي في الموضوع الجديد.. انا تركت لك تعليق هناك.

غير معرف يقول...

اوكيك.. مافيش مانع بس مستعجلة ليه كده انا كنت عايزة ارتب افكاري وارد عليك بس مش مشكلة لعيوونك بس عايزة الجد استاذ بلوجاتي ابدع في وصفة للابراج وبالذات برج الحمل لدرجة اني قدرت اعرف ابراج ناس مالهمش تاريخ ميلاد معروف واحدد برجهم :)

RAWIAH يقول...

يبقى خلاص يااسدية خليها مرة تانية..
اصلي عايزة اخد راحتي في الكلام..
والمرة الجاية علقي في الموضوع الجديد..
اوك..

مجهوله يقول...

ياسمين ممكن اتكلم معاكي ضروري ممكن؟

مجهوله يقول...

ممكن تردي والنبي

RAWIAH يقول...

اهلا اخت مجهولة

اكتبي براحتك ح ارد عليكي